2014-11-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du har förstått det helt rätt. Det är i nästa led du tänker helt galet. Läs om hovrättsdomen igen (som är den som gäller, vad som står i tingsrättsdomen är juridiskt sett meningslöst) och tala sen om för oss ifall det står minsta lilla i den om huruvida blodet som hittades i bilen runnit ut ur kroppen före eller efter döden.

"Naturligtvis" är vad jag vet bara du som tycker att det är. Som sagt: Hovrätten har inte ens berört frågan om vid vilket tillfälle blodet rann ut. Det ska du tolka som att den inte anser att det har någon betydelse. Hade de ansett det skulle de ha skrivit det, det kan du vara säker på.

Jag förstår att det är svårt att erkänna för sig själv att man missförstått och inbillat sig något. Jag vet inte om hovrätten ens funderade över frågan om exakt när blodet rann ut. Om de gjorde det så tänkte de säkert samma sak som jag tror att nästan alla i tråden utom just du har förstått:

Även om blodet inte innehåller kadaverin så kan det mycket väl komma från kroppen, eftersom det sannolikt varit mycket blod på den som runnit ut innan offret dog. Det är i så fall detta blod som har läckt ut genom något litet hål, sprucken söm eller liknande i det emballage som mördaren packat in kroppen i.
Det som är känt är att det fanns blodfläckar i bagageutrymmet, det som kontrollerades var att blodet kom från VB.
Jag anser att blodfläckarna borde ha kontrollerats om det kom från VB när hon var avliden eller levde. Polisen kontrollerade blodet på tejprullen på skåpet om den blodfläcken kom från VB när hon levde eller var avliden, fanns väl ingen orsak att inte kontrollera blodfäckarna i bagageutrymmet på samma sätt.
Det här påståendet att blodet som fanns i bagageutrymmet skulle ha läckt från någon sprucken emballage är endast ett påhitt, det finns ingenting som visar att det funnits några sådana förpackningar i bagageutrymmet. Kommer man med sådana påståenden skall det finnas bevis för det i annat fall kan man påstå vad som helst om man inte behöver bevisa påståendet.
Om det hade funnit några läckande förpackningar av kroppsdelar, hade det sannolikt funnits en stor blodpöl i bagageutrymmet, men något sådant har inte funnits där.
Det enda man vet är att det fanns blodspår i bagageutrymmet, som borde ha kontrollerats om det kom från VB när hon levde eller var avliden.
Därefter kunde man ha gått vidare för att hitta orsaken till blodfläckarna.
Citera
2014-11-14, 19:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad menar du med att han inte hörde röster i sin lägenhet? Han hörde KJ:s TV.

Vilka satt han någon meter från?

Sid 172
På fråga uppger Nils att han inte hörde några röster från Kristoffers lägenhet efter det att han
gått in i sitt vardagsrum, så lyhört är det inte, säger Nils.

Du vet alltså bättre än Nils .. så överraskande
Citera
2014-11-14, 20:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sid 172
På fråga uppger Nils att han inte hörde några röster från Kristoffers lägenhet efter det att han
gått in i sitt vardagsrum, så lyhört är det inte, säger Nils.

Du vet alltså bättre än Nils .. så överraskande
Jag vet att man hör skrik bättre än röster, och att balkongdörren stod öppen.

Intressant att BI, som bor längre bort och en trappa ner hörde.
Citera
2014-11-14, 21:04
Medlem
Citat:
Naturligtvis kan det ha skrikits även 2 maj, och varför inte 3 maj och 5 maj. Åk ut till Flottiljvägen ikväll och lyssna, det kanske skriks då också.

Men här har vi ytterligare ett skäl som talar för att skriket inte kom från VB. Hittills har vi konstaterat att det skreks på TV kl 21:15, det finns inga spår av blodigt våld i lägenheten och ett vittne gjorde en iakttagelse på Lejonbacksvägen kl 21:30. Allt detta talar emot att skriket som grannarna hörde kom från VB.

Vad är det för en logisk kullerbytta och ny start för att starta en trådsanning.

Var från får du uppgiften att det har skrikits 2 maj och det skulle då betyda att skriken 4 maj inte är från offret. Offret var inte hos KJ 2 maj och det framgår av FUP.

På vilken logisk grund påstår du nu detta som jag fetat.
Citera
2014-11-14, 21:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vad är det för en logisk kullerbytta och ny start för att starta en trådsanning.

Var från får du uppgiften att det har skrikits 2 maj och det skulle då betyda att skriken 4 maj inte är från offret. Offret var inte hos KJ 2 maj och det framgår av FUP.

Det framgår av tråden. Jag kan inte upprepa vad som har hänt sedan du kom på besök senast, tyvärr.
Citera
2014-11-14, 22:18
Medlem
Citat:

Citat:
Det framgår av tråden. Jag kan inte upprepa vad som har hänt sedan du kom på besök senast, tyvärr.

Frågan var på vilken logisk grund du nu påstår detta och vad detta har för inverkan på domsluten, det du hänvisar till finns inte i någon FUP. Skriken som uppfattats och finns i förhören härrör från 4'e maj när offret var på besök hos KJ.
Citera
2014-11-14, 22:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Frågan var på vilken logisk grund du nu påstår detta och vad detta har för inverkan på domsluten, det du hänvisar till finns inte i någon FUP. Skriken som uppfattats och finns i förhören härrör från 4'e maj när offret var på besök hos KJ.
Ta gärna en titt i bloggen, senaste inlägget: http://falletvatchareeya.blogg.se/. Här (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) fortsätter tråden för fyra dagar sedan, efter att du var här senast. Häng med i tråden!
Citera
2014-11-15, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom hundar inte ljuger så talar man inte om trovärdighet när det gäller hundar - utan om säkra markeringar, säker i arbeta osv..

Fast jag förstår att du tror att hundar lyfts in som vittnen .. du verkar ju ha en ganska virrig uppfattning om vad som händer i en rättssal.

Har du någon teori om varför HovR i domen väljer att ta upp hundförarens rosande
av sin hund i stället för fakta som säger att Uno certifierades i april 2013? Jag kan i alla fall inte hitta det.
Du vet säkert varför.
Citera
2014-11-15, 01:34
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Vad är det för människa som påstår sig kapat benen på en flickas hund?
http://www.nsd.se/nyheter/boden/fors...n-8875775.aspx
Jag får samma vibbar av dessa två fall...

Fick samma tanke.

Och kommer nu ihåg att jag någon gång i 2013 hittade en bild på den otäcka "Slangekraft"'s (JR) blog av ett avskuret hundhuvud, som såg ut att vara exakt samma ras som den nu försvunna hunden (en annan hund än den nu försvunna förståss iom det var i 2013) JR skrev vid bilden något liknande "uttråkad idag" jag sparade bilden och har den fortfarande på min andra computer. Ska leta rätt på det i morgon.

Och här en ny raport om en ny hund som saknas och ägaren har blivt uppringd av förmodligen samma sjuka person som ringde den andra familien:

http://www.nsd.se/nyheter/ytterligare-en-familj-har-fatt-samtal-om-dodad-hund-8878472.aspx

Ytterligare en familj har fått samtal om dödad hund

22:18 | 14-11-14

BODEN Ytterligare en familj som blivit av med en jakthund har blivit uppringd av en man som säger att han har haft ihjäl deras hund.
– När jag pratade med den andra familjen kom vi ganska snabbt fram till att det måste röra sig om samma person som ringde oss, säger Anders Tuvebäck.

FY så hemskt , hoppas värkligen att polisen gör något åt det här !!!
Citera
2014-11-15, 01:53
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Fick samma tanke.

Och kommer nu ihåg att jag någon gång i 2013 hittade en bild på den otäcka "Slangekraft"'s (JR) blog av ett avskuret hundhuvud, som såg ut att vara exakt samma ras som den nu försvunna hunden (en annan hund än den nu försvunna förståss iom det var i 2013) JR skrev vid bilden något liknande "uttråkad idag" jag sparade bilden och har den fortfarande på min andra computer. Ska leta rätt på det i morgon.

Och här en ny raport om en ny hund som saknas och ägaren har blivt uppringd av förmodligen samma sjuka person som ringde den andra familien:

http://www.nsd.se/nyheter/ytterligare-en-familj-har-fatt-samtal-om-dodad-hund-8878472.aspx

Ytterligare en familj har fått samtal om dödad hund

22:18 | 14-11-14

BODEN Ytterligare en familj som blivit av med en jakthund har blivit uppringd av en man som säger att han har haft ihjäl deras hund.
– När jag pratade med den andra familjen kom vi ganska snabbt fram till att det måste röra sig om samma person som ringde oss, säger Anders Tuvebäck.

FY så hemskt , hoppas värkligen att polisen gör något åt det här !!!

Här ett inlägg i denna tråd, den 11 November, 2013, om det avhuggna hund huvudet:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-11-15, 02:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här ett inlägg i denna tråd, den 11 November, 2013, om det avhuggna hund huvudet:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Oj, jag som har postat, totalt glömt bort, även varför det skulle kunna ha en koppling till mordet, friska upp mitt minne, någon?
Citera
2014-11-15, 02:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Naturligtvis kan det ha skrikits även 2 maj, och varför inte 3 maj och 5 maj. Åk ut till Flottiljvägen ikväll och lyssna, det kanske skriks då också.

Men här har vi ytterligare ett skäl som talar för att skriket inte kom från VB. Hittills har vi konstaterat att det skreks på TV kl 21:15, det finns inga spår av blodigt våld i lägenheten och ett vittne gjorde en iakttagelse på Lejonbacksvägen kl 21:30. Allt detta talar emot att skriket som grannarna hörde kom från VB.

Det av mig fetade utesluter dock inte att VB skrek den kvällen, även om jag inte tror det. Jag tror att KJ ströp VB i lgh. Han har ju visat sådana tendenser förr.. alt kvävt VB.

I ett flerfamiljshus kan det låta lite olika. Stängde inte grannen balkongdörren då han gick in igen från balkongen eller framgår det att den lämnades öppen då han gick in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in