Citat:
Ursprungligen postat av
MrsAfrika
Nu gick det supersnabbt(nästan). Beslut 25/10 och ambassaden skickade kortet i måndags, min man hade det i går tack vare att han lämnat ett DHL-kuvert på ambassaden(som ligger i annat land). Tack till den person som tipsade om det, minns inte om det var i den här tråden eller någon annanstans.

Min flickvän fick beslut 29/10, fick då besked via konsulatet att det skulle ta 5 veckor för konsulatet att få kortet, helt sjukt tyckte jag, och tjejen min höll på att bryta ihop efter att väntat ett år på beslutet då 5 veckor helt plötsligt skulle kännas som flera månader.
Jag kände att det inte stämde, men det brydde hon sig inte om, en vecka efter beslutet hade ambassaden kortet och skickade det vidare till konsulatet som idag gav besked att kortet anlänt. Så under nästa vecka hämtar min flickvän kortet och flygbiljett ska införskaffas inom de närmaste dagarna. Det tog alltså lite mer än 2 veckor för kortet att skickas till Manila, Filippinerna. Blev otroligt förvånad.
Så få dagar kvar, efter över ett år ifrån det liv vi levt tillsammans här i Sverige kommer vi snart återses igen. Känslan är obeskrivlig.
Lycka till allesammans och hoppas ni som inte fått beslut får det snart!