Citat:
Ursprungligen postat av
Illsuionist
Effektivisera invandringen? Du menar att effektivisera integrationen/assimilationen?
Vad tycker du att man bör göra? De är väl människor precis som alla andra, varför behöver de hjälp?
Klippte och klistrade, blev felformulerat. Givetvis menar jag integrationen/assimilationen.
Just eftersom människor är människor vet vi ju att du inte har samma förutsättningar om du kommer till Sverige utan att vara läskunnig eller tala språket. Rimligtvis har denne svårare att integreras fort i samhället jämfört med en norsk arbetskraftsinvandrare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerpappan
Jag skulle heller aldrig säga att allt annat kommer att falla sig naturligt. Antagligen har sjuklövern sabbat det här landet för överskådlig framtid.
Stora delar av invandrarpopulationerna som tagits emot är ointegrerbara.
Men vi måste ändå försöka förhindra att problemet görs värre.
Vi kommer från och med nu alltid vara ett splittrat land.
Jag ger upp. Du diskuterar dina egna åsikter och angriper mina och andra partiers. Förstår du inte hur muppigt det är? Det är som om jag frågar mig "hur menar egentligen Miljöpartiet att kärnkraften ska plockas bort på ett smidigt vis?" och du börjar tjata om vad jag, moderaterna och Svenska Kyrkan tycker om kärnkraft. Det hör liksom inte till ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gullinkambe
Nej, jag har inte det minsta svårt med läsförståelsen; däremot verkar du ha svårt med att förstå enkla resonemang. Jomshof svarar just det som du eftersträvar, i den aktuella debatten. På en direkt fråga om hur man underlättar integretionen svarar han: "det är mycket enkelt, vi måste minska invandringen". Hur kan du inte förstå detta? Han svarar alltså precis det som du menar "inte hade varit så svårt att svara". Jag förstår inte hur det ska kunna uttryckas tydligare. Om du sedan tycker att det är ett otillräckligt svar är irrelevant.
Frågan gäller om de har några förslag förutom att minska invandringen. Anser du då att "minska invandringen" är ett rimligt svar? Är ju snarare Jomshof som är den där papegojan ni tjatar om.
- Om ni lyckas minska invandringen, vad har ni då för politiska förslag för att effektivisera assimilationen? - Minska invandringen!
Citat:
Ursprungligen postat av
Matthew_Hopkins
Låter som att du inte har sett debatten. Frågan var vad SD hade för integrationsförbättrande förslag utöver att minska invandringen eftersom de ändå inte skulle kunna åstadkomma minskad invandring under nästa år.
Vilket är en rimlig poäng. Även om de lyckas minska invandringen är redan ett gäng på väg och en del har precis kommit. Är det så konstigt att fråga vad som mer planeras göra för att effektivisera deras väg in i samhället?