2014-11-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Tycker snarare att det är du som har svårt med förståelsen. Frågan gällde vilka förslag som finns utöver att minska invandringen.

Sjuklövern förvärrar integrationen med sina satsningar, bättre att inte göra någonting alls. Trot du seriöst integrationen förbättras genom att slänga miljoner till islamistiska föreningar och olika rasifierade som ägnar dagarna åt att hitta rasism överallt och anledningar för invandrare att hata Sverige?
Citera
2014-11-13, 21:31
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
Tycker snarare att det är du som har svårt med förståelsen. Frågan gällde vilka förslag som finns utöver att minska invandringen.

Om det bara finns ett sätt, hur många fler finns det då?
Citera
2014-11-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Sjuklövern förvärrar integrationen med sina satsningar, bättre att inte göra någonting alls. Trot du seriöst integrationen förbättras genom att slänga miljoner till islamistiska föreningar och olika rasifierade som ägnar dagarna åt att hitta rasism överallt och anledningar för invandrare att hata Sverige?

Det börjar bli smått parodiskt hur svårt ni har med att läsa några korta inlägg. Det handlar inte om min syn på invandring, ska det vara så svårt att förstå?
Citera
2014-11-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Om det bara finns ett sätt, hur många fler finns det då?

Så om jag tolkar dig rätt, så anser SD att vi inte ska göra något för att effektivisera invandringen efter att vi minskat den? Så ambitiöst.
Citera
2014-11-13, 21:35
Medlem
Citat:
Det börjar bli smått parodiskt hur svårt ni har med att läsa några korta inlägg. Det handlar inte om min syn på invandring, ska det vara så svårt att förstå?

Och mitt inlägg var ett generellt påpekande att integrationen enbart förvärras med kulturmarxistiska integrationssatsningar. Identitetspolitik där grupper belönas med miljoner om de separerar sig från majoriteten och kräver särbehandling.
Citera
2014-11-13, 21:36
Bannlyst
Citat:
Så om jag tolkar dig rätt, så anser SD att vi inte ska göra något för att effektivisera invandringen efter att vi minskat den? Så ambitiöst.

Effektivisera invandringen? Du menar att effektivisera integrationen/assimilationen?

Vad tycker du att man bör göra? De är väl människor precis som alla andra, varför behöver de hjälp?
Citera
2014-11-13, 21:36
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Jag har inte sagt någonting angående om invandringen bör minskas eller ej, du målar upp halmgubbar. Frågan handlade alltså om Jomfshof, inte om övriga partier. Hade du sett debatten hade du förstått min poäng. Jomshof säger nämligen inte att minskad invandring räcker och att allt annat då kommer falla sig naturligt. Du säger det, Jomshof säger inte det.

Jag skulle heller aldrig säga att allt annat kommer att falla sig naturligt. Antagligen har sjuklövern sabbat det här landet för överskådlig framtid.

Stora delar av invandrarpopulationerna som tagits emot är ointegrerbara.
Men vi måste ändå försöka förhindra att problemet görs värre.
Vi kommer från och med nu alltid vara ett splittrat land.

Sen bör du lyssna på fler än ett tal för att förstå hur någon tänker. Allt som tänks sägs inte vid ett enda tillfälle. Det kan vara svårt för politiker att få allt de vill säga sagt under de förutsättningar som dueller i riksdagen ger. Det gäller för alla politiker, det är tydligt att de flesta av dem filar på ett begränsat antal huvudargument till varje tillfälle. Då det som sägs måste bli slagkraftigt. Lyssna på sossekärringen, hon var sämst, lyssnar inte alls på svaren hon får utan har sin replik färdigställd redan och leverar den helt oavsett om hon redan fått svaret på replik 2 i föregående utlägg.
Senast redigerad av Sockerpappan 2014-11-13 kl. 21:39.
Citera
2014-11-13, 21:38
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Jag har redan besvarat detta. Om det är SD:s åsikt att minskad invandring inte bara är det bästa förslaget, utan att det är det enda nödvändiga, hade det inte varit särskilts vårt att svara det. Men det gör han inte, han börjar i stället prata om hur resterande partier vill ha för mycket invandring.

Du har lika svårt med läsförståelsen som andra här inne, i och med att du någonstans verkar tolka det som att jag argumenterar dagens invandring, vilket jag inte gör.

Nej, jag har inte det minsta svårt med läsförståelsen; däremot verkar du ha svårt med att förstå enkla resonemang. Jomshof svarar just det som du eftersträvar, i den aktuella debatten. På en direkt fråga om hur man underlättar integretionen svarar han: "det är mycket enkelt, vi måste minska invandringen". Hur kan du inte förstå detta? Han svarar alltså precis det som du menar "inte hade varit så svårt att svara". Jag förstår inte hur det ska kunna uttryckas tydligare. Om du sedan tycker att det är ett otillräckligt svar är irrelevant.
Citera
2014-11-13, 21:40
Medlem
FWIWs avatar
Jag tror de flesta människor i vårt avlånga land känner sig någorlunda likgiltiga inför vad Slaskpressen skriver och deras osakliga vinklade artiklar. Vad Veronica Palm säger får stå för henne - minns dock att hon är den politiker som snabbast tar på sig huvudsjal för att stöda ett påhittat angrepp på en kvinna. Inte bara är hon en lögnare och hycklare, Veronica Palm gör karriär på att kalla Sverigedemokraterna rasister. Dessutom är det så vedervärdigt lågt och patetiskt av henne att dra upp rasism som en komponent i Jomshof tydliga kritik - Islam är ingen folkgrupp eller etnicitet och har anhängare i alla former och färger.

För den som inte orkar läsa Riksdagens protokoll som postades tidigare i tråden kan vi alltså sammanfatta denna episod nedatt Rikard Jomshof från SD kritiserade IS, Al-Qaida och Boko Haram och att Veronica Palm från (S) av någon outgrundlig anledning tycker att man inte bör göra det.
Senast redigerad av FWIW 2014-11-13 kl. 21:43.
Citera
2014-11-13, 21:41
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:

Låter som att du inte har sett debatten. Frågan var vad SD hade för integrationsförbättrande förslag utöver att minska invandringen eftersom de ändå inte skulle kunna åstadkomma minskad invandring under nästa år.
Citera
2014-11-13, 21:44
Medlem
tigerpops avatar
Den dagen Jimmie Åkesson drar sig tillbaka tar Jomhof platsen som SDs partiledare
Citera
2014-11-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Effektivisera invandringen? Du menar att effektivisera integrationen/assimilationen?

Vad tycker du att man bör göra? De är väl människor precis som alla andra, varför behöver de hjälp?

Klippte och klistrade, blev felformulerat. Givetvis menar jag integrationen/assimilationen.

Just eftersom människor är människor vet vi ju att du inte har samma förutsättningar om du kommer till Sverige utan att vara läskunnig eller tala språket. Rimligtvis har denne svårare att integreras fort i samhället jämfört med en norsk arbetskraftsinvandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Jag skulle heller aldrig säga att allt annat kommer att falla sig naturligt. Antagligen har sjuklövern sabbat det här landet för överskådlig framtid.

Stora delar av invandrarpopulationerna som tagits emot är ointegrerbara.
Men vi måste ändå försöka förhindra att problemet görs värre.
Vi kommer från och med nu alltid vara ett splittrat land.

Jag ger upp. Du diskuterar dina egna åsikter och angriper mina och andra partiers. Förstår du inte hur muppigt det är? Det är som om jag frågar mig "hur menar egentligen Miljöpartiet att kärnkraften ska plockas bort på ett smidigt vis?" och du börjar tjata om vad jag, moderaterna och Svenska Kyrkan tycker om kärnkraft. Det hör liksom inte till ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Nej, jag har inte det minsta svårt med läsförståelsen; däremot verkar du ha svårt med att förstå enkla resonemang. Jomshof svarar just det som du eftersträvar, i den aktuella debatten. På en direkt fråga om hur man underlättar integretionen svarar han: "det är mycket enkelt, vi måste minska invandringen". Hur kan du inte förstå detta? Han svarar alltså precis det som du menar "inte hade varit så svårt att svara". Jag förstår inte hur det ska kunna uttryckas tydligare. Om du sedan tycker att det är ett otillräckligt svar är irrelevant.

Frågan gäller om de har några förslag förutom att minska invandringen. Anser du då att "minska invandringen" är ett rimligt svar? Är ju snarare Jomshof som är den där papegojan ni tjatar om.

- Om ni lyckas minska invandringen, vad har ni då för politiska förslag för att effektivisera assimilationen? - Minska invandringen!

Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Låter som att du inte har sett debatten. Frågan var vad SD hade för integrationsförbättrande förslag utöver att minska invandringen eftersom de ändå inte skulle kunna åstadkomma minskad invandring under nästa år.

Vilket är en rimlig poäng. Även om de lyckas minska invandringen är redan ett gäng på väg och en del har precis kommit. Är det så konstigt att fråga vad som mer planeras göra för att effektivisera deras väg in i samhället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in