2014-11-13, 18:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowHighG
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/han-tiger-av-radsla

Advokaten som vet hur det fungerar måste ju i så fall varit den som framfört dessa hot - om han inte vill anklaga kriminalvårdarna för tjänstefel eller budskapsbärare ...
Citera
2014-11-13, 18:04
Medlem
HowHighGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De möts inte i några korridorer. Åhörare och vittnen går åt ett håll ur rättssalen, intagna/häktade åt ett annat och hålls isolerade från övriga.

Som du själv säger, det behöver inte vara att pappan sagt det till Rami personligen, men hot har riktats mot Rami från pappan vilket har noterats i tingsrättens korridor.
Citera
2014-11-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Såg just en intervju med Ramis advokat, han påstår att Rami blivit hotad under rättegången och därför ändrat sin story.. Kan de stämma? Skulle de va Madis släkt då? Eller e de bara ett strategiskt hittepå från advokaten? Va tror ni?

Det är ett påhitt, och de gapar som i sagan med pojken och vargen.

Dessa personer har påstått sig vara hotade, och fortsätter med det eftersom det ger bara fördelar. Till och med advokaten inser att det är hot som är det enda han kan förklara omständigheten med att han själv gjorde självmål i förhör och att klienten är en lögnare.

Det verkar vara en tävling mellan två advokater i Karlskrona som företräder varsin barnplågare. Jag satsar på att kvinnans advokat är listigare.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-11-13 kl. 18:11.
Citera
2014-11-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var såg du den intervjun?

Svarar mig själv.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/
Citera
2014-11-13, 18:19
Medlem
Upptäckte just en intervju i TV-Expressen (från 11/11) med Kriminalinspektör Mats Dahlén. Reportern frågar lite om vad undersökningarna som gjorts kan visa osv.

I slutet frågar han om det finns ytterligare undersökningar som ska göras? M. Dahlén svarar att "det har kommit fram lite saker som vi håller på att titta på".

Dom har kanske upptäckt att tidslinjen behöver justeras... som jag (och andra) tidigare har tjatat om. Hur var det tidsmässigt med samtal/skype-tider? När exakt hade Rami kontakt med sin pappa, mamma och bror?

Pappan verkar ha tagit helt avstånd från Rami och han har även vägrat vittna. Han uttalade sig någon gång i maj i media om samtalet han hade med Rami på kvällen 30 april. Han hade hört Amani skrika till honom "Ta hand om dina barn".
Citera
2014-11-13, 18:26
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har hört många rövarhistorier men denna tar priset!

Yara ska utnyttjas postumt också.

Min uppfattning är att man utsätter Rami och Madi och nu deras barn, för den faran de sökte asyl för, som också är en rövarhistoria som de nu lyckats förvandla till sanning genom att mörda ett barn. Om någon har glömt så påstod Rami och Madi att de var hotade till livet av släkten.

Den delen av släkten som utgör mest fara för Rami och Madi nu är föräldrarna till det mördade barnet. Jag skulle vilja fråga Karlskrona advokaterna om det en så bra idé att importera klankriget till en ort som historiskt varit en idyll, till en vacker örlogstad som folk varit stolta över?

Min uppfattning var klar från början, att med gällande lagstiftning skall dessa personer inte få stanna i Sverige. Men nu har Rami och Madi PUT, och rätt till skydd, och de kan inte skyddas om bioföräldrarna och resten av denna dubiösa klan beviljas asyl.

Nu har stackars Yara förvandlats från ankarbarn till ankarkista. Precis som jag förutsåg tidigare i tråden.
Citera
2014-11-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Upptäckte just en intervju i TV-Expressen (från 11/11) med Kriminalinspektör Mats Dahlén. Reportern frågar lite om vad undersökningarna som gjorts kan visa osv.

I slutet frågar han om det finns ytterligare undersökningar som ska göras? M. Dahlén svarar att "det har kommit fram lite saker som vi håller på att titta på".

Dom har kanske upptäckt att tidslinjen behöver justeras... som jag (och andra) tidigare har tjatat om. Hur var det tidsmässigt med samtal/skype-tider? När exakt hade Rami kontakt med sin pappa, mamma och bror?

Pappan verkar ha tagit helt avstånd från Rami och han har även vägrat vittna. Han uttalade sig någon gång i maj i media om samtalet han hade med Rami på kvällen 30 april. Han hade hört Amani skrika till honom "Ta hand om dina barn".

Visst skulle dom också göra "röstanalys" av mobilfilmen för kolla om vilka röster som finns i bakgrunden, barnskrik? Yaras röst?
Citera
2014-11-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De möts inte i några korridorer. Åhörare och vittnen går åt ett håll ur rättssalen, intagna/häktade åt ett annat och hålls isolerade från övriga.
Vet du hur det ser ut i den tingsrätten?
Citera
2014-11-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst skulle dom också göra "röstanalys" av mobilfilmen för kolla om vilka röster som finns i bakgrunden, barnskrik? Yaras röst?

Det har jag också funderat på. Kan det vara den stackars lilla Adn*n som ber "sluta, det räcker nu".
Vad dessa barn har varit med om... må ingen av Amani och Rami någonsin få tillbaka vårdnaden!
Citera
2014-11-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har hört många rövarhistorier men denna tar priset!

Yara ska utnyttjas postumt också.

Min uppfattning är att man utsätter Rami och Madi och nu deras barn, för den faran de sökte asyl för, som också är en rövarhistoria som de nu lyckats förvandla till sanning genom att mörda ett barn. Om någon har glömt så påstod Rami och Madi att de var hotade till livet av släkten.

Den delen av släkten som utgör mest fara för Rami och Madi nu är föräldrarna till det mördade barnet. Jag skulle vilja fråga Karlskrona advokaterna om det en så bra idé att importera klankriget till en ort som historiskt varit en idyll, till en vacker örlogstad som folk varit stolta över?

Min uppfattning var klar från början, att med gällande lagstiftning skall dessa personer inte få stanna i Sverige. Men nu har Rami och Madi PUT, och rätt till skydd, och de kan inte skyddas om bioföräldrarna och resten av denna dubiösa klan beviljas asyl.
Ingenting har hitintills gjorts på rätt sätt jag är helt övertygad att det blir en familj till som får livstidsersättning av Svenska staten lusten ökar att lämna sverige!
Citera
2014-11-13, 19:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowHighG
Som du själv säger, det behöver inte vara att pappan sagt det till Rami personligen, men hot har riktats mot Rami från pappan vilket har noterats i tingsrättens korridor.

Om det är så att Rami justerar sin berättelse utifrån ett hot så måste det rimligen komma från Madis sida / släkt. I annat fall blir det för mycket som brister rent logiskt.

Dessutom är dagens ”variant” till fördel fördel för Rami.
Citera
2014-11-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nu har stackars Yara förvandlats från ankarbarn till ankarkista. Precis som jag förutsåg tidigare i tråden.

Men det förvånar inte mig att du förutsåg vad som skulle ske. Du verkar ha varit med ett tag och kan livet. Det visade du när du förklarade innebörden av en civiliserad flirt. Det visar på livserfarenhet.

Det är verkligen ett tragisk öde Yara råkade ut för. Det handlar mer om tur och otur i födelselotteriet, än asylfrågor. Denna tråd är svensk asylpolitik ut ett mikroperspektiv. Yarafallet ät ett exempel från verkligheten som belyser hur det går när folk som inget kan, vill så väl...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in