2014-11-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Och min uppfattning så här långt är att det är Rami som till sist slog ihjäl flickan.
Båda två har tillsammans med gud vet vilka i släkten kommit överens om att Amani ska ta på sig skulden.
Denna överenskommelse gjorde dom när dom upptäckte att Yara hade avlidit

Det har varit min uppfattning hela tiden, för hade han varit oskyldig, så hade han ringt ambulans direkt. För han har inga problem med att peka ut sin fru, när han fixar till brottsplatsen och den bevisning som bara pekar på Madi. Allt detta besvär med film och tvättning av Yaras döda kropp om han var oskyldig? Knappast.

För han visste att Yara var ihjälslagen, när han försökte rädda sitt eget skinn från första början. Om det var bara Madi, varför allt besvär att dölja det som skett, men inget för att dölja att Madi är den som slog? När man inget vet, så vet man inget.

Madi och Rami hade en överenskommelse som Madi hållit sig till. Rami ändrar sig, olika i takt med den juridiken han får ta del av, men det blir bara patetisk damage control.

Vi får hoppas att Madi är färdig med honom och att den egna självbevarelsedriften hos henne är starkare än olika rädslor och lojaliteter.
Citera
2014-11-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Eftersom Yara ju även hade gamla skador i stor omfattning som ju kan ha bidragit till hennes död så vore det bra om åklagaren tog upp Yaras levnadsförhållanden i stort och bl.a. frågade Rami rent ut hur han, i egenskap av vårdnadshavare, kunde tillåta att Yari måste sköta tvätten, sitta i trappan utan nyckel, gå och handla etc etc. Rami kan ju inte gärna slingra sig undan sitt ansvar genom att säga att det var "en kvinnosak" mellan Yara och Amani.

Varför tar man paus när det verkar som det sker ett genombrott? Verkar mycket vänligt mot den åtalade som får pusta ut och tänka lite. Förstår inte riktigt poängen.
Citera
2014-11-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Varför tar man paus när det verkar som det sker ett genombrott? Verkar mycket vänligt mot den åtalade att som får pusta ut och tänka lite. Förstår inte riktigt poängen.

Rami får svårt att "backa" bandet.
Citera
2014-11-13, 15:07
Medlem
Live BLT, Rami:
En gång kom hon hem från skolan sönderslagen. Då tog vi kontakt med skolan. Hon kom hem med båda ögonen blåa, handen, benet.
Men blåtiror dyker väl upp efter ett par dar, inte direkt efteråt. Väl?
Citera
2014-11-13, 15:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Live BLT, Rami:
En gång kom hon hem från skolan sönderslagen. Då tog vi kontakt med skolan. Hon kom hem med båda ögonen blåa, handen, benet.
Men blåtiror dyker väl upp efter ett par dar, inte direkt efteråt. Väl?
Det beror på hur hård smäll det är frågan om .. Svullnad och blånad kan komma snabbt .. sen fördjupas det och blir mörkare och mer spritt efter en dag.
Citera
2014-11-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rami får svårt att "backa" bandet.

Jag tycker han både backar och slirar rätt rejält iof.

Undrar om Yara desperat försökte göra tecken till sin mamma om att inte allt stod rätt till?

"När Yara talade med sina föräldrar över nätet teckande hon med sina händer, gjorde rörelser. Det var dålig respekt mot min fru"
Citera
2014-11-13, 15:21
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är en sak jag hakat upp mig på, och det är att Madi envist har sagt att Yara kom hem 16:00 och att hon då gick och la sig.
Rami säger att när han kom hem från affären strax innan 16:00 låg Yara och svarade inte när han frågade ifall hon ville äta.

Jag får då för mig att något hände mellan 14:00 och 16:00.

Jag tror som du!
Citera
2014-11-13, 15:22
Medlem
Pethruss avatar
Citat:

Undrar om Yara desperat försökte göra tecken till sin mamma om att inte allt stod rätt till?

"När Yara talade med sina föräldrar över nätet teckande hon med sina händer, gjorde rörelser. Det var dålig respekt mot min fru"
Jag tolkar det som om hon gjorde olika gester som hon ville och hoppades att hennes mamma skulle förstå - saker som hon inte kunde säga öppet eftersom Amani stod framför henne (bakom laptopskärmen) och kontrollerade vad hon sa.
Citera
2014-11-13, 15:30
Medlem
Citat:

Det advokaten försöker är att få Rami att framstå som trevlig och "normal", och det är väldigt tröttsamt. Skadan är redan gjord, och Rami är inte klipsk att nappa på frågorna och därav inget flyt i förhöret. Det enda advokaten vill ha fram är att en så trevlig kille som Rami omöjligen kan ha slagit ett barn.

Rami berömmer Madi, och talar positivt om henne som mor. Är det för att signalera till Madi att han fortfarande är hennes "älskling", innan det blir hennes tur att få en omgång av åklagaren?
Citera
2014-11-13, 15:31
Medlem
micro113s avatar
BLT
Det var skrik under kvällen, berättar mannen
"Det var normalt"

SverigesRadio
Mannen: Jag hörde skrik, men trodde inte att det handlade om något stort. Det kändes som en normal kväll.
Citera
2014-11-13, 15:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det advokaten försöker är att få Rami att framstå som trevlig och "normal", och det är väldigt tröttsamt. Skadan är redan gjord, och Rami är inte klipsk att nappa på frågorna och därav inget flyt i förhöret. Det enda advokaten vill ha fram är att en så trevlig kille som Rami omöjligen kan ha slagit ett barn.

Rami berömmer Madi, och talar positivt om henne som mor. Är det för att signalera till Madi att han fortfarande är hennes "älskling", innan det blir hennes tur att få en omgång av åklagaren?
Ja, givetvis.
Citera
2014-11-13, 15:35
Medlem
Jag är medveten om att inte biomamman hörs idag. Det behövs många följdfrågor till biomamman rörande att Yara uppmanats att "härda ut"!
Vaddå ? Hur var det med Yaras TRAUMA? Hur/vem/vilka hade biomamman tänkt sig skulle behandla Yara för trauma???
Hårdgranska den stilfulla biomamman!
Senast redigerad av commandaria 2014-11-13 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in