Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
Det känns inte lika givet längre vilka tjejer bönderna kommer att välja. Läste en artikel där Anna förklarade att det inte var lika romantiskt som det såg ut på tv och att hon också funderade på att lämna gården. Och Sebastian sa ju att han inte kände så mycket som han ville. Så det verkar ju inte bli något mellan de. Tyckte det vände fort, i förra avsnittet pratade ju Anna om hur mycket hon tyckte om Sebastian och att hon var seriöst intresserad. Marie tycker jag mest finns med lite i bakgrunden, har inte märkt av att hon är speciellt fysisk av sig eller att hon och Sebastian har varit iväg på någon "romantisk dejt". Vet inte riktigt vad jag ska tro om det. Verkar inte alltför hoppfullt.
Erik blev nog lite orolig att Mikaela skulle tröttna och åka hem och insåg då att han måste rycka upp sig och börja visa lite mer känslor. Så det är väl bara att hoppas att han fortsätter så och att han släpper det där med att han ska så rättvis som möjligt hela tiden. Men igår blev det ju bara fokus på Mikaela, de andra två syntes knappt.
Jonathan fick man inte se mycket av igår men det känns som han insett att han behöver fokusera mer på tjejernas inre egenskaper och att han måste visa respekt. Känns som han blir mer och mer intresserad av Malin och hon kan säkert vara en tjej som skulle kunna passa honom. Hon verkar ju också vilja bo på en gård. Sara är helt tiden lite i bakgrunden vilket jag tycker är tråkigt.
Peter och hans tjejer känns rätt tråkiga att följa. Det där tjafset som skulle framstå som något Peter hade gjort som alla blev så upprörda över var ju bara larvigt. Känns inte som det var så mycket nytt direkt. Anna-Lena verkar lite dominant ibland och det känns inte som hon direkt gillar de andra två. Gillar inte riktigt hennes tuffa attityd. Så det kan nog sluta lite hur som helst.
Nej det känns väl inte lika givet längre alls, Ida kändes ju självklar för Erik men efter att ha sett gårdagens avsnitt så verkar ju han betydligt mer intresserad av Mikaela, den första tjejen bland de sökande som fått så mkt närhet och som HAN tog initiativ att gå iväg med

. När jag tänker på hans val när Karin rykte så sa han ju mer "intima" saker om Mikaela och Matilda än om Ida, Ida var en "bra tjej...med driv...som kanske skulle köra över honom". Tänker man tillbaka på det så verkar han inte känna direkt attraktion till Ida utan mer "uppskattning i största allmänhet". Han sa ju också vid ett tillfälle. "Ida är ju på, tar chansen när tillfälle ges och tar för sig, hon gör det jag önskar att de andra två ska göra mer". Det var väl lite en vink om var hans intresse ligger och det visade han ju med Mikaela igår. Hoppas nu det fortsätter så, i nästa avsnitt vill jag se mer närhet och kyssar mellan Erik och Mikaela
Ja det var kanske lite oväntat att det skulle gå så mellan Sebastian och Anna, dem verkade ju klicka på slottet och hon verkade ju ha ett stort intresse, men nu efter deras kyssdejt så verkar det ju inte finnas det där riktiga klicket mellan dem. Även här får det mig att reflektera och jag tycker nog man kan se lite att Anna hållit sig mer i bakgrunden på gården medan Marie visar mer intresse. Annas och Sebastians kemi verkade avta och igår verkade den helt bortblåst medan Marie sa att hon känner allt mer. Tror han väljer Marie i slutändan och tror trots lite tvivel att hon kan vara bra för honom, hon är snäll, varm, fysisk, verkar bryende och jordnära, bakom läppglans, smink och handväskor verkar det finnas mycket hjärta i Marie och det är nog en sån tjej Sebastian söker. Sen kanske Marie har haft mycket tid med Sebastian som vi inte sett, Sebastian har ju sagt att "Marie är väldigt fysisk, tycker om att vara nära mig och ta på mig....det tycker hon om, det har jag märkt".
Håller med om att Jonathan visar mer intresse för Malin och Ellen känns inte lika given längre efter gårdagens avsnitt. Tycker dock efter gårdagens avsnitt att Jonathan i likhet med Erik har bättrat på sig och vuxit i mina ögon.
Peter och hans tanter var det väl inte så mycket med i går tycker jag men håller med om att Anna-Lena kan verkar tuff och på jämfört med de andra två. Tror Peter kanske vill ha någon mjukare som Helene eller Monica. Monica kom ju fram lite mer igår i och med sina växt/planteringskunskaper. Om man ser på Anna-Lena så kan man se lite likhet med Elisabeth som var hos kamelbonden Bengt 2012, hon var också rätt tuff i sin stil och på, hon valdes bort i andra valet och det var två mjukare kvinnor som stod mot varandra i slutvalet....tror det blir nåt liknande hos Peter...kanske....