Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Mer behöver inte sägas..
Och du har helt rätt i att många - i synnerhet anti-feminister - väljer att sikta in sig på och lyfta det detaljer ur radikala framställningar, eller naiva framställningar, på olika håll. Det tror jag dock är en medveten strategi - det skulle ju inte passa den anti-feministiska agendan att faktiskt låtsas om vad som faktiskt sägs av många och vad den breda uppfattningen står för.
Jag tror inte det är medvetet. Det är svårare än folk tror att få en rättvisande bild av argumenten på internet, och det har i sin tur en lång lista av anledningar, medveten sensationalism (från folk som försöker få sina sidor besökta), confirmation bias (man har lättare att komma ihåg saker som är i linje med de åsikter man har), internetpsykopati (man läser ofta in negativa tonlägen och kroppsspråk i text där man inte kan se eller höra skribenten), dålig formulering av argumenten (från båda sidor) och så vidare.
Jag väldigt svårt att tro att antifeminister skulle aktivt vilja illa, och jag tror heller inte att åsiktsskillnaden skulle komma sig av att de skulle vara dummare än andra eller så. Effekterna uppstår på alla sidor av de flesta stora debatter i internetsfären, så det är inte unikt för antifeminister. Man gör det inte för att det ska passa den "antifeministiska agendan", den "antifeministiska agendan" har bildats just där problemen uppstår.