Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-12, 15:47
Medlem
maheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke7
Den kom som förhandsrelease eftersom jag är reggad som Apple Developer. Då får man allt som betaversioner av operativsystem och betauppdateringar skickade innan dom kommer ut till allmänheten. Med andra ord är man försökskanin för Apple. Det gör dock inget, eftersom man får nya operativsystem skickade till sig. Dock kostar det 99 dollars att vara med där.

Ja då förstår jag, va skönt att jag inte hade missat en uppdstering
Citera
2014-11-12, 16:44
Medlem
kaffelattes avatar
Någon mer som upplever att man får badboll ganska ofta i safari, eller att det emellanåt går trögt och den inte svarar på kommandon?
Citera
2014-11-12, 18:13
Medlem
jesper98.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffelatte
Någon mer som upplever att man får badboll ganska ofta i safari, eller att det emellanåt går trögt och den inte svarar på kommandon?
samma här, gått över till firefox eller opera nu förtiden.

tycker också att Yosemite suger mer batter ur min Air än vad Mavericks gjorde. . .
Citera
2014-11-12, 20:18
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Yepp, dessutom kraschar det regelbundet. Kan vi hoppas på en uppdatering snart? Verkar inte som man kan istallera om enbart Safari, man måste visst installera om hela Yosemite.
Citera
2014-11-12, 22:52
Medlem
526s avatar
Citat:
Ja, ibland reagerar den inte
Citera
2014-11-12, 22:53
Medlem
526s avatar
Kan man nedgradera till Maverics utan att installera om allt?

Lite OT men någon som har nedgraderat iTunes till en gammal version?
Tycker bara det blir sämre och sämre för varje uppgradering. Vill ha tillbaka den enkla och överskådliga som fanns för 5 år sedan

Det känns överlag som att OS X och iOS är inne i en period som motsvarar Windows Vista. Massa trams utan riktning. Nu måste man trycka på fler knappar för att göra samma sak som innan
Senast redigerad av 526 2014-11-12 kl. 22:59.
Citera
2014-11-13, 02:11
Medlem
Link85s avatar
Ångrar rejält att jag uppdaterade till skiten. Datorn startar segare, program startar segare, batteritiden har minskat. Har verkligen prövat allt för att få continuity att fungera men nej det vägrar den. Skit system. Ska försöka fixa tillbaka till Mavericks om det går.
Citera
2014-11-13, 02:32
Medlem
Mugsys avatar
Jag tycker att det mesta fungerar bättre. Med två undantag:
  1. Safari 8 är buggigt. Hoppas att de fixar det pronto.
  2. Yosemite är enormt minneshungrigt. Du verkligen måste ha 8 GB minst.
Citera
2014-11-13, 12:35
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy
Jag har bara 4 (ett år gammal MBA) och upplever Y som ett definitivt lyft i förhållande till M. Även om bollen snurrar litet oftare så går det överlag snabbare. Batteritiden upplever jag som bättre. Använder bara datorn för att surfa, skicka litet mail samt styra stereon typ.
Citera
2014-11-13, 13:32
Medlem
Micke7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy

Kan det vara något annat som amvänder minnet? Jag har 2 iMac, en lite äldre (2008) och en ny. På den äldre har jag 4Gb minne och den har jag uppdaterat till Yosemite, bara för att se, hur den beter sig på en lite äldre dator och den funkar alldeles utmärkt med Yosemite, efter 10.10.01 uppdateringen. Även Safari fungerar nu, utan att lagga eller krascha. Så visst går Yosemite utmärkt på 4 Gb! Vilka program har du igång, när du upplever den slö, bara med Safari? Eller hela datorn? Sedan kan man stänga av massa funktioner, som till ex. animeringen av ikoner, sidofältet, e.t.c. Jag har då inte behövt att göra det, men om man har massa annat igång som hela tiden tar minne och cpu, kan det väl vara möjligt att vissa minneskrävande saker inte fungerar till fullo. Enligt min egen undersökning så tar till ex. Firefox mera minne än Safari!

Sedan kan jag även tillägga att när du har installerat Yosemite, så kan datorn kännas lite slöare än vanligt i början. Det kräver en viss tids körning, för att det skall kunna börja fungera optimalt. Så ge inte upp direkt! Vänta och kör datorn några timmar, så skall det bli ordning på det.

Sedan när 10.10.01 kommer ut till allmänheten så installera det DIREKT. Som jag skrev tidigare, så gör den mer än vad som påstås i beskrivningen. WIFI blir snabbare, hela datorn blir snabbare. Jag skulle våga på en avancerad gissning, att det är just minnesallokering man har förbättrat och ev även processoranvändning, eftersom jag märkte så pass stor skillnad efter uppdateringen.
Citera
2014-11-16, 00:36
Medlem
526s avatar
Ett litet program som återställer Dock till den SNYGGA vanliga som fanns i 10.8

http://sourceforge.net/projects/cdock/

Finns även en som ändrar typsnittet till Lucida Grande - det SNYGGA klassiska OS X fonten i stället för den fjolliga och oläsbara Helvetica Neu. Som visserligen är otroligt snyggt, men inte som interface-font. Obegripligt hur designavdelningen ens kunde tänka att använda det i menyer. Amatörfel 1A

https://github.com/schreiberstein/lucidagrandeyosemite
Citera
2014-11-16, 00:41
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Yes får random frysningar i det jag också.
Upplever att jag har fått någon timme mer i batteritid så det väger upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in