Citat:
Ursprungligen postat av
Mugsy
Jag tycker att det mesta fungerar bättre. Med två undantag:
- Safari 8 är buggigt. Hoppas att de fixar det pronto.
- Yosemite är enormt minneshungrigt. Du verkligen måste ha 8 GB minst.
Kan det vara något annat som amvänder minnet? Jag har 2 iMac, en lite äldre (2008) och en ny. På den äldre har jag 4Gb minne och den har jag uppdaterat till Yosemite, bara för att se, hur den beter sig på en lite äldre dator och den funkar alldeles utmärkt med Yosemite, efter 10.10.01 uppdateringen. Även Safari fungerar nu, utan att lagga eller krascha. Så visst går Yosemite utmärkt på 4 Gb! Vilka program har du igång, när du upplever den slö, bara med Safari? Eller hela datorn? Sedan kan man stänga av massa funktioner, som till ex. animeringen av ikoner, sidofältet, e.t.c. Jag har då inte behövt att göra det, men om man har massa annat igång som hela tiden tar minne och cpu, kan det väl vara möjligt att vissa minneskrävande saker inte fungerar till fullo. Enligt min egen undersökning så tar till ex. Firefox mera minne än Safari!
Sedan kan jag även tillägga att när du har installerat Yosemite, så kan datorn kännas lite slöare än vanligt i början. Det kräver en viss tids körning, för att det skall kunna börja fungera optimalt. Så ge inte upp direkt! Vänta och kör datorn några timmar, så skall det bli ordning på det.
Sedan när 10.10.01 kommer ut till allmänheten så installera det DIREKT. Som jag skrev tidigare, så gör den mer än vad som påstås i beskrivningen. WIFI blir snabbare, hela datorn blir snabbare. Jag skulle våga på en avancerad gissning, att det är just minnesallokering man har förbättrat och ev även processoranvändning, eftersom jag märkte så pass stor skillnad efter uppdateringen.