2014-11-12, 20:36
  #1
Medlem
Ständigt och jämnt på detta forum, ett evigt skvalande av inlägg där man nedvärderar kvinnor, deras prestationer, arbete, sexualitet eller deras rättigheter å det grövsta.

Var kommer detta ifrån?
Vad är det kvinnor har gjort/ gör som ger dessa gossar anledning och sitta och hata kvinnor i tråd efter tråd? Seriöst jag undrar verkligen.

Personligen tycker jag kvinnor sköter sig och sitt väldigt fredligt och bra. Vi tar 75% av tiden med barn, vi jobbar, vi begår i regel inte brott, vi mördar inte män speciellt, vi våldtar inte män.
Så? vad gör vi som förtjänar detta konstanta förakt?
Citera
2014-11-12, 20:39
  #2
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Du är lika nedvärderande i dina inlägg om män, men då skämtar du. Vad får dig att tro att alla som skriver kvinnofientliga inlägg är seriösa?

Och sen får du räkna in allt mansförakt i media. Fredrik Virttanen föreslog ju avskaffande av manlig rösträtt, och vi ser ständigt ett kollektivt skuldbeläggande av män från diverse kolumnister.

Sen är det intressant hur du svär över att män tar åt sig äran för andra mäns framgång, när du själv gottar dig på andra kvinnors som kollektiv framgångar. Vad är då fel när män gör detsamma?
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Personligen tycker jag kvinnor sköter sig och sitt väldigt fredligt och bra. Vi tar 75% av tiden med barn, vi jobbar, vi begår i regel inte brott, vi mördar inte män speciellt, vi våldtar inte män.
"Ni är inte heller särskilt framgångsrika på forskning och ni tar inte lika många Nobelpris som oss män." skulle någon kunna svara. Felet i logiken är att man ser sig själv som ett könlig kollektiv men har enorma problem att se sig som ett mänskligt kollektiv.
__________________
Senast redigerad av Knugen-Skuk 2014-11-12 kl. 20:43.
Citera
2014-11-12, 20:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ständigt och jämnt på detta forum, ett evigt skvalande av inlägg där man nedvärderar kvinnor, deras prestationer, arbete, sexualitet eller deras rättigheter å det grövsta.

Var kommer detta ifrån?
Vad är det kvinnor har gjort/ gör som ger dessa gossar anledning och sitta och hata kvinnor i tråd efter tråd? Seriöst jag undrar verkligen.

Personligen tycker jag kvinnor sköter sig och sitt väldigt fredligt och bra. Vi tar 75% av tiden med barn, vi jobbar, vi begår i regel inte brott, vi mördar inte män speciellt, vi våldtar inte män.
Så? vad gör vi som förtjänar detta konstanta förakt?

Kvinnor sprider i regel mental ohälsa omkring sig. Män står för nästan allt våld, men den mentala ohälsan kvinnor sprider när de får inflyttande är värre än fysiskt lidande. Därför tjejer skär sig i armar och ben, man föredrar den fysiskt smärtan framför den mentala. Ju mer inflyttande kvinnor får desto mer bisarrt blir hela vårt samhälle med en mental ohälsa som kommer förstöra landet.
Citera
2014-11-12, 20:51
  #4
Medlem
Men tror du inte att det kommer från att dom har i grunden dåligt självförtroende? Jag tror det också att många är dåligt utbildade personer som har fått dåliga chanser i livet men det är såklart ingen ursäkt.. Många är nog hur gulliga och snälla som helst i verkligheten tänker jag men borde nog inte sitta hemma med sin dator, kanske några till skriver arga kommentarer när dom är påverkad av alkohol hmm.

Men detkan ändå inte förklara allt och vad som är orsaken till kvinnohatet som finns i vårt samhälle
Citera
2014-11-12, 20:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Du är lika nedvärderande i dina inlägg om män, men då skämtar du. Vad får dig att tro att alla som skriver kvinnofientliga inlägg är seriösa?

Och sen får du räkna in allt mansförakt i media. Fredrik Virttanen föreslog ju avskaffande av manlig rösträtt, och vi ser ständigt ett kollektivt skuldbeläggande av män från diverse kolumnister.

Sen är det intressant hur du svär över att män tar åt sig äran för andra mäns framgång, när du själv gottar dig på andra kvinnors som kollektiv framgångar. Vad är då fel när män gör detsamma?

"Ni är inte heller särskilt framgångsrika på forskning och ni tar inte lika många Nobelpris som oss män." skulle någon kunna svara. Felet i logiken är att man ser sig själv som ett könlig kollektiv men har enorma problem att se sig som ett mänskligt kollektiv.

kan du vänligen ge mig ett exempel där du tycker jag är nedvärderande kring män på samma sätt som ex. han ovan. (#3)

För yes jag skämtar ibland som reaktion på nått skit, som oftast framgår väldigt tydligt när man läser i tråden. Men jag sitter inte med åsikterna att män inte ska få lov spela fotboll, få lov rösta, har mänskliga rättigheter eller tvingas till sex, eller våldtas då det passar kvinnor, inte är intelligenta,
värdelösa på ditt och datt i det oändliga.

Den typen ser du varken på FB eller ute i offentlig debatt. Där finner du en stark kritik mot sexuellt våld, kriminalitet och orättvisor mellan könen, alla existerande saker. Så? nå? vad är det kvinnor gör som förärar oss denna massiva våg av skit som riktas mot kvinnor på FB?
Citera
2014-11-12, 20:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Kvinnor sprider i regel mental ohälsa omkring sig. Män står för nästan allt våld, men den mentala ohälsan kvinnor sprider när de får inflyttande är värre än fysiskt lidande. Därför tjejer skär sig i armar och ben, man föredrar den fysiskt smärtan framför den mentala. Ju mer inflyttande kvinnor får desto mer bisarrt blir hela vårt samhälle med en mental ohälsa som kommer förstöra landet.
Är det för att män inte kan lösa problem utan att använda våld tror du? (inte jag, det var du som sa det eller det är logiskt det som du menar).
Citera
2014-11-12, 20:54
  #7
Medlem
Jag levde i flera år med en kvinna som utövade psykisk misshandel, och jag fick uppleva hela normaliseringsprocessen och livet med en vanlig hederlig "hustrumisshandlare".

I min återhämtning studerade jag ämnet i många år och fick en ganska tråkig insikt i både hur kvinnor är kapabla att skada och anse sig ha rätt till allt, är helt fredade från anklagelser, och hur dåligt stöd/stigma det är i samhället för en utsatt man.

Nu känner inte jag att jag har något direkt kvinnohat, men jag tar illa upp av bilden av kvinnor som helgon eller "fredliga". Sanningen är ju att lika många män som kvinnor misshandlar i nära relationer.

Jag tar också illa upp av kvinnors ska-ha-allt-gratis-mentalitet som så många kvinnor tar helt för givet, och tom inte inser att dom själva har.
Citera
2014-11-12, 20:56
  #8
Medlem
studentrolands avatar
Generell nedvärdering av kvinnor ingår som en del av "the human condition" och beror på okunskap om grunden för Jeremy Griffiths term "love-indoctrination".
Citera
2014-11-12, 20:56
  #9
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
kan du vänligen ge mig ett exempel där du tycker jag är nedvärderande kring män på samma sätt som ex. han ovan. (#3)

För yes jag skämtar ibland som reaktion på nått skit, som oftast framgår väldigt tydligt när man läser i tråden. Men jag sitter inte med åsikterna att män inte ska få lov spela fotboll, få lov rösta, har mänskliga rättigheter eller tvingas till sex, eller våldtas då det passar kvinnor, inte är intelligenta,
värdelösa på ditt och datt i det oändliga.

Den typen ser du varken på FB eller ute i offentlig debatt. Där finner du en stark kritik mot sexuellt våld, kriminalitet och orättvisor mellan könen, alla existerande saker. Så? nå? vad är det kvinnor gör som förärar oss denna massiva våg av skit som riktas mot kvinnor på FB?
Varför tror du att inte dessa män är ironiska? Herregud, det roligaste internettroll vet är när folk blir förbannade. Du uppfyller bara deras önskan när du brusar upp i onödan. Tro mig, de skämtar. Hur ofta ser du sådana åsikter i samhället? Ärligt? Som du säkert läser i Aftonbladet och liknande så förekommer åsikter som, om "män" hade bytts ut mot "kvinnor", är otroligt sexistiska.

Svara nu på varför du tycker det är okej att kvinnor tar på sig kvinnliga kollektiva framgångar när män inte får ta på sig manliga.
Citera
2014-11-12, 20:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Är det för att män inte kan lösa problem utan att använda våld tror du? (inte jag, det var du som sa det eller det är logiskt det som du menar).

Ibland kan död och lidande vara att föredra framför en mental ohälsa som sprider sig till en hel befolkning.
Citera
2014-11-12, 20:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jag levde i flera år med en kvinna som utövade psykisk misshandel, och jag fick uppleva hela normaliseringsprocessen och livet med en vanlig hederlig "hustrumisshandlare".

I min återhämtning studerade jag ämnet i många år och fick en ganska tråkig insikt i både hur kvinnor är kapabla att skada och anse sig ha rätt till allt, är helt fredade från anklagelser, och hur dåligt stöd/stigma det är i samhället för en utsatt man.

Nu känner inte jag att jag har något direkt kvinnohat, men jag tar illa upp av bilden av kvinnor som helgon eller "fredliga". Sanningen är ju att lika många män som kvinnor misshandlar i nära relationer.

Jag tar också illa upp av kvinnors ska-ha-allt-gratis-mentalitet som så många kvinnor tar helt för givet, och tom inte inser att dom själva har.

Ok, att du har denna personliga erfarenhet är beklagligt, verkligen. Hoppas du är återställd och hittad dig en bättre partner.

Men....ska-ha-allt-gratis... gjorde mig nyfiken, kan du ge något exempel..vad är det specifikt kvinnor tycker vi ska ha gratis?
Citera
2014-11-12, 20:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ständigt och jämnt på detta forum, ett evigt skvalande av inlägg där man nedvärderar kvinnor, deras prestationer, arbete, sexualitet eller deras rättigheter å det grövsta.

Var kommer detta ifrån?
Vad är det kvinnor har gjort/ gör som ger dessa gossar anledning och sitta och hata kvinnor i tråd efter tråd? Seriöst jag undrar verkligen.

Personligen tycker jag kvinnor sköter sig och sitt väldigt fredligt och bra. Vi tar 75% av tiden med barn, vi jobbar, vi begår i regel inte brott, vi mördar inte män speciellt, vi våldtar inte män.
Så? vad gör vi som förtjänar detta konstanta förakt?

var kommer detta ifrån ? bara att läsa kvinnohistoria, männens makt i samhället och nån ska slava hemma och föda söner som ska ärva bolaget och döttrarna ska giftas bort. Pigorna tog ju hand om hushållet ( förlåt matlagning och städningen )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in