Citat:
Ursprungligen postat av
al-Mourtadd
Vart framgår att jag tror på Islam? För att jag kallar Muhammad för profet?
Din till synes kunskap inom Islam och dess kriterier , scrollade igenom tråden och det verkar som att du studerat de flesta Sunni/Shia böckerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
al-Mourtadd
Jag är monoteist. Jag tror att Muhammad förmedlade ett universellt budskap där det viktigaste är att handla mot andra så som man själv bli behandlad. Utöver det så trodde man att bland det viktigaste är att påbjuda det goda och förbjuda det onda. Har aldrig hört talas om denna Ahmad Nishitoba förut.
Du tror alltså att Mohammed var en profet men dock så kallar du inte dig muslim och tror inte på Islam, det låter som att du är en bahá'íer isåfall . Dock så kallar du dig själv The Renegade (från Islam) vilket enligt din signering är arabiska för den som lämnat den "sanna tron" i.e. islam
2171. Narrated 'Abdullah: The Prophet said, "The blood of a Muslim, who confesses that there is no god but Allâh, cannot be shed except in three cases: 1. Life for life; 2. A married person who commits illegal sexual intercourse; and 3. The one who turns renegade from Islâm (apostate) and leaves the group of Muslims." Source: Sahih al-Bukhari 9:83:17; Sahih al-Bukhari 4:52:260; Sahih al-Bukhari 9:84:57
Upplys oss , du tror alltså på gyllene regeln som återkommer i nästan alla trosinriktiningar, men vad är det goda som du vill påbjuda och vad är det onda som du vill förbjuda. Vem har bestämt vad som är gott och ont? Är du en före detta muslim som har blivit Bahier må tro? Är det Bahaiullah som vet vad det goda och onda är?