2014-11-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
ahh, snyggt moment 22 ni målat upp åt alla oss andra....
Om man ifrågasätter er så är man en gangstalker, och om man efterfrågar bevis så är man också en gansgstalker. Det går med andra ord inte att göra någonting (möjligtvis utom att ignorera er) om man inte vill vara TI eller GS..

Du e nog ingen gangstalker, du har troligen bara samma personlighetsdrag som dem
2014-11-12, 11:43
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTjejen
Känner ni att någon jävlas med erat huvud skall ni hålla er så långt borta ifrån mobiler, laptops och allt som är trådlöst osv som det bara går. För att någon skall kunna bråka med en måste dom kunna hitta en.
Fyller på lite.
(FB) Övervakningens A till Ö - Ordlista (från Stoppa-storebror.se)

Utöver detta så ska man inte använda programvaror som har kopplingar till PRISM, om man vill vara i fred. OpenSource är det som gäller då.

Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
[...] Sedan är det ju bara ogenomtänkt och förvirrat att tro att det är en organisation/säpo/hyresgästförening som hyr in svenssons till allehanda stalkeruppdrag. [...]
Jag tror inte att Säpo behöver hyra in sin personal...
Citat:
Att rekrytera en informatör är ett vågspel. De kan inte fråga snällt; om personen säger nej och sedan tipsar den misstänkte är deras utredning förstörd. Därför kan de bara rekrytera informatörer när de har samlat tillräckligt med bevis mot personen. De måste vara helt säkra på att personen inte har något annat val än att samarbeta.
...däremot så kan de hyra lägenheter.
Citat:
Vill SÄPO avlyssna din lägenhet använder de sig av en ännu enklare metod: de hyr lägenheten intill din, och fäster känsliga mikrofoner på väggarna, vilket fångar upp allt du pratar om i lägenheten. Det är förmodligen detta som är bakgrunden till de uppmärksammade kontakterna mellan SÄPO och kommunala bostadsbolag; de vill samarbeta med dem för att lättare kunna spana på misstänkta, och det hjälper att ha goda kontakter med fastighetsskötare om man vill kunna ta sig in i en lägenhet utan husrannsakningstillstånd.

---

Är det verkligen helt uteslutet att det är Säpo som ligger bakom GS?
Citat:
Ställ dig själv följande fråga: Om nu SÄPO aldrig under några omständigheter granskar någon, vilka är då de cirka 100 000-250 000 svenskar som enligt oberoende forskning finns i SÄPO:s register?
Kan det vara så att några TI:s finns med i Säpos register?
  • De har pengarna.
  • De rekryterar personal med bara en initialkostnad som sedan kan 'jobba' gratis.
  • De har förfogande över teknik som går att använda till att tex avlyssna och spåra individer.
  • I bagaget bör de även ha en stor kunskap inom psykologin som inte når ut till allmänheten. Detta kan då användas till att manipulera människor för att styra dem efter deras önskemål.
2014-11-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Jag vet inte hur denna sortens stalkers är funtade, men de har utvecklat metoder att vara obehagliga som nog inte har en vetenskaplig förklaring.

Bortsett från vad personerna i klippet egentligen håller på med - NÅGOT är det - så liknar deras agerande intill förväxling agerandet hos stalkers som jag har råkat ut för. De står bredvid varandra och "stånkar" och tittar sig omkring på ett overkligt sätt. Vad man som offer upplever är växande obehag och oförmåga till koncentration.

Vid ett tillfälle eskalerade en sådan situation till en direkt konfrontation då jag blev mordhotad, gjorde en polisanmälan och blev kallad till rättegång. Resultatet av konfrontationen blev att jag fick en helvetisk huvudvärk i över en vecka och kunde varken sova eller äta, bara dricka vatten och spy. Efter två veckor kunde jag ta mig till vårdcentralen och läkaren tittade på mig och FRAMKALLADE huvudvärken på nytt. Han försökte förklara för mig att det fanns något man kunde göra för att slippa smärtorna, men jag var helt oförstående och han resignerade och skrev ut värktabletter.

Det är en konst att vara obehaglig. En konst som säkerligen har utvecklats genom historien även om inte alla har den läggningen. En del kriminella verkar utveckla denna "konst" i fängelserna. Men även den sortens kriminella som aldrig hamnar i fängelse omger sig med utövare.

Den förre chefen för kontraspionaget, Olof Frånstedt, skriver i sin bok Spionjägaren del 2 att IB-chefen Birger Elmér sysslade med parapsykologi, och jag är inte förvånad.

Smärta har dom kört på mig hur många ggr som helst.....och det görs från nära håll, och även magsmärtor och spyende....hade en granne som berätta att han varit tillsammans med en "nanoläkare" kalla han henne....och hade fått möjligheten att läsa om mind control programmet....han berätta att under 40Hz så kan dom framkalla illamående, offret spyr och får diarré.....en tid efter det körde dom det på mig, jävligt obehagligt!
Senast redigerad av Jarrou 2014-11-12 kl. 11:51.
2014-11-12, 12:18
Medlem
Nedan följer några av de talare som medverkar på nyss nämnda konferens. Talbeskrivningarna visar på ämnets spännvidd och komplexitet. Och hur elektronik/teknik genomgående används vid s.k. "covert harassment".

Den förste talaren, Magnus Olsson, tar exempelvis upp kopplingen mellan "neuroscience, cybernetics, artificial intelligence, neuro-chips, transhumanism, the science cyborg, robotics, somatic surveillance, behavior control, the thought police and human enhancement":
................................

Magnus Olsson
Title Global mind control and artificial intelligence
Summary Very few people are aware of the actual link between neuroscience, cybernetics, artificial intelligence, neuro-chips, transhumanism, the science cyborg, robotics, somatic surveillance, behavior control, the thought police and human enhancement.
They all go hand in hand, and never in our history before, has this issue been as important as it is now.
One reason is that this technology, that begun to develop in the early 1950s is by now very advanced but the public is unaware of it and it goes completely unregulated. There is also a complete amnesia about its early development, The CIA funded experiments on people without consent through leading universities and by hiring prominent neuroscientists of that time. These experiments have since the 50s been brutal, destroying every aspect of a person’s life, while hiding behind curtains of National Security and secrecy but also behind psychiatry diagnosis.

The second is that its backside –mind reading, thought police, surveillance, pre-crime, behavior modification, control of citizen’s behavior; tastes, dreams, feelings and wishes; identities; personalities and not to mention the ability to torture and kill anyone from a distance — is completely ignored. All the important ethical issues dealing with the most special aspects of being a free human being living a full human life are completely dismissed. The praise of the machine in these discourses dealing with not only transhumanism ideals but also neuroscience today has a cost and that is complete disrespect, despise and underestimation of human beings, at least when it comes to their bodies, abilities and biological functions.
......................................

Näste talare, Peter Mooring, diskuterar kopplingen mellan "organized stalking" och "electronic harassment" och vilka som utsätts. William Binney, f.d. NSA, tar upp den extrema, ständiga övervakningen och analysen av data. Vidare redovisar Dr. Henning Witte den (okända) teknik som används vid mind control; skalärvågor. Därtill diskuterar Dr. Rauni-Leena Luukanen Kilde hur försök att influera, trakassera, tortera och mörda människor har en lång historia sett tillbaka i tiden, och hur snabbt tekniken går 'framåt'. Människor kan nuförtiden - på olika sätt - injiceras med minimala chips (även om chips inte är ett krav för att bli utsatt).
...............................................

Peter Mooring
Title Surviving the mind prison, organized stalking and electronic harassment
Summary It is not difficult to accept that are mechanisms in our society that try to suppress the truth. Whistleblowers, investigative journalists, activists are all being watched, and may become targeted for short or long periods. The closer to the truth and to exposing their knowledge to large groups of people, the more they are in danger from being silenced. We read in the news that they got a heart attack, committed suicide. The thought that they probably have been murdered is unacceptable with the way we have been programmed since we were born with democratic values and respect for the rule of law. Let alone we are able to think who may have planned and executed this.
Organized Stalking and Electronic Harassment are methods used to manipulate, incapacitate, torture and murder. They are part of the system that is controlling the population. A small part of the population is attacked with these methods and weapons to keep the system in control, to test new methods and weapon systems. Many are almost random victims, some are unware, most are not understanding what it is that is attacking them, they never learned about this, never read about this. The survivors call themselves Targeted Individuals. Without the internet you would never have heard of them.

William Binney
Title Relationship analysis
Summary How a person is monitored by the NSA second by second, by logging all possible communication systems data and analyzing this.

Dr. Henning Witte
Title Scalar Waves used in Mind Control
Summary Research has shown that mind control is technically done with hidden physics: scalar waves. This is a widely unknown type of waves, which have very different qualities compared to electromagnetic waves. Mind control researcher Dr. Henning Witte from Sweden presents a description of scalar waves, how they are used in mind control and how to shield against them.

Dr. Rauni-Leena Luukanen Kilde
Title Bright light on black shadows, man is a mind, not a body
Summary Russian general Alexei Savin stated in Pravda that a human being is an information and electrical system, which can be influenced from outside. First attemps to influence human behaviour, attitudes and feelings were attempted already 1874 in Good Smaritan Hospital in Dayton, Ohio, USA when a female patient got electrodes placed in her brain. She died after the operation. In Sweden Dr Alm inserted electrodes into the skull of babyboy Bengt in 1946 without the knowledge of the parents in Saska Childrens Hospital in Stockholm. Later his mother told me of his lifelong suffering as an adult as consequence of this operation.
Today microchips of the size of 2 micromillimeter (hair diameter is 50 micromm) are inserted into general population without their consent e.g. in vaccinations-like the "swineflu" vaccin for their total control. Medical personel working in the field get different information of vaccine content than researchers and "insiders" who follow UN Agenda 21 for depopulation by 85% of the world population with various means.
All medical schools teach that one is mentally ill if you hear voices in your head, feel that you are surveilled (often by neighbours), poisoned, beamed with microwaves and laserattacks, feel that your thoughts and dreams are read and reacted to by strangers and if you experience contact with the energy of a deceiced relative, which according to European values gallup 1984 already 41% of Icelanders do.
Never do medical schools teach the differential diagnose of MK and the fact that this military technology exists and has been used for over half a century in total secrecy. In military mind control is listed as a "nonlethal "weapon but in psychiatry the whole subject is tabu and considered as sign of mental illness to cover up unethical research on humans. UNIDIR, UN institute for disarmament research in Geneva has yr 2002 listed mind control as a weapon of mass destruction along side with atom bombs! Man is a mind, not a body when our body consists of 70% water and our brain 87% water so our energy holds us together. According to Einstein energy never disappears,but only changes form.
He who controls the minds of men controls the world!
2014-11-12, 12:46
Medlem
Ove Mollviks avatar
Här är en kort beskrivning av hur det kan gå till och vad jag vet man faktiskt övar på i slutna kretsar. http://blueshift.nu/prajming-hur-makten-undermedvetet-styr-manniskors-val/ Även om denna video verkar lite väl tillrättalagd så är det ingen tvekan om vilka stora kommersiella, politiska eller strategiska intressen som kan ligga bakom. Med dagens teknik är möjligheterna för mer exakt målstyrning obegränsad.
2014-11-12, 13:45
Medlem
En vanlig taktik bland GS's är också att använda sig av flera användarkonton samtidigt på internetforum, ibland för att samspråka med varandra. Detta kan vara en taktik som kan uppfattas som ett schizofrent beteende, liknande det som många TI's ofta anklagas för. Frågan är vem som stalkar vem egentligen?
2014-11-12, 13:46
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Processad
..... so our energy holds us together. According to Einstein energy never disappears,but only changes form.
He who controls the minds of men controls the world!
Detta är väl just vad världsliga konspirationen handlar om - kontrollbegäret hos identitetssvaga i karriären. En viss tröst är ändå att all illvillig intelligent energi omöjligt kan fortplantas på naturlig väg genetiskt utan lär uppeldas i kaos efter döden som Einstein eller Swedenborg rent vetenskapligt kunde förklara. De styrande gör istället allt för att inbillade konkurrenter ska råka i kaos innan de själva dör.
Varför kan vi då inte hellre gemensamt våga söka och tro på en evigt god vilja i någon form någonstans? När våra stalkers nu inte kan lämna oss ifred måste vi se det som deras problem. I särskilt tydliga fall verkar det ju mest vara ren avundsjuka. Tänk om bara några för ett ögonblick hade vågat se oss i ögonen och som medmänniskor så skulle spänningarna säkert försvinna.
2014-11-12, 13:58
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
En vanlig taktik bland GS's är också att använda sig av flera användarkonton samtidigt på internetforum, ibland för att samspråka med varandra.....
Jo exakt så går det till vilket jag lyckades genomskåda och kartlägga flera år innan jag gick med i detta forum och fortfarande med eget namn och bild försökte få klarhet i vilka som stalkade mig och varför. Först när hoten mot min familj blev mycket konkreta förra året tvingades jag byta efternamn men tänker fortfarande inte på något sätt vara anonym.
2014-11-12, 14:03
Medlem
Även om jag nämnde simplare upplägg av GS av amatörer tror jag allting är något mer organiserat i mitt fall. Community Stalking. Jag tror även att GS har blivit en fluga bland stängda sällskap, något man gör för kamratandan och för att öka tydligt visa vad som händer de som delger hemligheter till allmänheten, för att avskräcka.

Anledningen att så få som är involverade läcker kan ha göra med slutna sällskap och tystnadsplikten.
Det kan ha att göra med att de som är rekryterade själva en tid blivit utsatta för detta och inte på något sätt vill uppleva det igen. Det kan även vara så att man gör det logiskt klart för vem som helst om "före och efter" vad gäller ett läckande av information. Innan när man är en del av allting så får man goda förbindelser och kontakter, man ser efter varandra, man stöttar varandra, man får goda bonusar och möjligheter man annars inte hade haft tillgång till, olika former av belöningar.
Dessutom får man ta del av människors liv och se deras hemligheter, något ingen av dem vill vara utan att få uppleva. Hela processen är som en drog för dem, de vill bara se mer. Sedan finns det säkert ett poängsystem och man kan säkert klättra i rang osv.

Allt är designat så att de som är involverade ser hur dumt det vore att läcka information och hur det enbart skulle leda till ett straff emot dem och kanske även deras anhöriga och släktingar samt hur de skulle få allting de säger att verka totalt omöjligt och få dem att framstå som galna så ingen ändå tror på dem. Det är förmodligen designat så att ingen någonsin skulle vilja överge systemet eller läcka hemlig information.

Jag har kunnat se hur de som är involverade får höga positioner, klättrar på ett ologiskt sätt som tycks lite väl bra för att vara sant. En jag talade med en fattig student som hade ingen bostad sedan helt plötsligt får han hyra en lägenhet av en rik kille som är borta alla dagar om året som har 50 tums tv, dyr ljudanläggning, allt man kan önska sig av lyx och välfärd. Extremt fin lägenhet. Andra har goda kontakter med stora bolag som Warner Bros eller lyckas ta sig in på kända företag. Det är väl den själviska aspekten som gör att de håller käft. En jag till 100 % vet är engagerad talar om hur hon kommer kunna ha jobb för resten av livet, aldrig behöva vara arbetslös, som en självklarhet, förmodligen för det här systemet.

Sen angående att så få talar om att detta existerar när något involverar många så är det argumentet även relativt. Som sagt, säkerhetstjänsten i USA involverar hundratusentals människor, enbart Snowden valde att läcka. Innan dess höll alla dessa människor käft i flera år. Kan man få hundratusentals att hålla tyst om grovt omoraliska gärningar kan man säkert för ett fåtal hundratal involverade lyckas med detsamma, eller hur?

Vem vet om frimurare eller Odd Fellows eller andra ordnat har dessa system redan i bruk.

Från en artikel om frimureri i Aftonbladet

Mystiken rör snarare vad som händer när män med makt samlas och ägnar sig åt sina konstiga riter.
Vilka lojaliteter uppstår när ortens polismästare, bankdirektör, chefredaktör och landshövding träffas regelbundet i slutna rum?

– I mindre samhällen kan man få förmånligare lån på villan eller avancera inom företaget genom medlemskapet. Människor får inside information som de inte fått tillgång till annars, säger kulturhistorikern Charles Petruson.

Bland Odd Fellows fyra mål finns följande att finna:

att uppfostra de föräldralösa

Hur gör man detta konkret?

Detta kan ju vara nobelt men jag förstår det som en form av tuktan för de som verkar ouppfostrade.
Det är även något en av dem insinuerat, att jag är ouppfostrad. Nu vet jag inte om Odd Fellows ens finns på den ort jag blivit utsatt för men vem vet vad slutna ordnar har för sig i skymundan "for the greater good" typ.

Jag gillar förövrigt vändningen den här tråden har tagit där flertalet bidrar med information om aspekter av GS som använts i olika samhällen. Fortsätt gärna med det.

Det är kritikerna som inte kan komma med bra argument för varför GS inte någonsin skulle kunna existera i någon form i dagens samhälle. Fortfarande har jag heller inte fått reda på just vad ni hade accepterat som bevis, ge i så fall konkreta exempel på något som skulle kunna få er att tro att GS existerar på riktigt.
Senast redigerad av Alex-84 2014-11-12 kl. 14:06.
2014-11-12, 14:30
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
...jag tror du missuppfattar.... att tro att det är en organisation/säpo/hyresgästförening som hyr in svenssons till allehanda stalkeruppdrag. Det faller på sin egen orimlighet....
Dessa tvångsmässiga invändningar med ovidkommande detaljer vad saken än handlar om är typisk stalkerteknik. Alla som tillsammans med dig på detta övertydliga sätt följer trollmanualen kan jag inte tänka mig ha varit emot eller någonsin gjort något ont personligen.
Varifrån kommer då alla överdrifter och omtolkningar med annat syfte och sammanhang av det jag skrivit eller tänkt? Vad jag än påpekar för faktiska samband och försökt få klarlagt blir det aldrig någon fortsatt öppen dialog. Istället måste jag dra slutsatser av vad både vänner och fiender tydligen vill undvika samtidigt som en dold fjärde part agerar bakom ryggen med falskt angiveri osv.
2014-11-12, 14:57
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
.....Vem vet om frimurare eller Odd Fellows eller andra ordnat har dessa system redan i bruk.....
Själv tror jag mig ha haft bästa vänner från både frimurare och Säpo sedan gammalt även om de flesta förhållit sig anonyma i sin nya karriär. I vintras inträffade en rad olika händelser som hotade min familj samtidigt som jag fick anonyma signaler och insidertips från på olika sätt tystnadspliktiga. Tydligen är man inbördes splittrad och osäker på vilka som egentligen bedömer respektive beslutar om hur man ska förhålla sig till omvärlden. Med tanke på hur tyst det just nu blev i samtliga frimurartrådar jag deltagit i och jag kom fram till att Säpo bär huvudansvaret för det som skett sedan statskuppen -86 så förstår jag hur också hur grannar och anhöriga man minst anat blivit påverkade.
2014-11-12, 15:05
Medlem
Jag tänkte våga mig på ett försök till sammanfattning av det påstådda fenomenet Gang Stalking..

ANSVARIGA ORGANISATIONER

Som så mycket annat i den här världen så är den här biten tämligen luddig. Säkerhetspolisen,lokala pampar,frikyrkor,hyresgästföreningen,frimurare etc etc nämns i tråden. Dessa verkar oftast enskilt men ibland och mot vad man får anta är särskilt besvärliga offer även i till synes allsmäktiga allianser..

GÄRNINGSMÄN

Om vi flyttar ner till individnivå så blir det även här väldigt luddigt. Vissa offer verkar förföljas av kompisgäng vars motivation helt enkelt är att dom inte har något bättre för sig än att hitta på hyss med OBEY-tröjor,konstiga grimaser och röda bilar. Andra är utsatta för betydligt mer illasinnade komplotter med falska föräldrar och införstådd omgivning som hämtad från Truman show. Illasinnade läkare som kan framkalla kraftig migrän bara genom att titta på offret ingår bland förövarna..

OFFER

Till skillnad från bredden hos de organisationer och gärningsmän som ligger bakom förföljelserna så är offren betydligt mer homogena. Med egen beskrivning allt som oftast fritänkare med potentiellt farliga ideer. Högst oklart vilka ideer detta skulle vara och vem de skulle vara farliga för. Med annans beskrivning så ligger väl traktens knäppgök närmare till hands..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in