2014-11-11, 19:25
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Du drog den slutsatsen om min syn på Jeltsin helt på egen hand. Men sådant vänjer man sig vid när man "debatterar" med Putinfiler. Även ord som 'pederastvurmare' tyder på att vi har med en rysk durak att göra Alla, även ryssar som får information från annat håll än Kreml, håller det som självklart att Putin är en diktator och kriminell. Enda målsättningen, och det har Putin lyckats med, är att skapa en vi mot dom känsla som håller honom och hans regim vid makten.

Haha. Mer troligt är att du arbetar åt Washington för jag träffar då aldrig i vardags på din typ, rabiata Putinhatare som spyr ur sig en strid ström av totalt substanslös dynga.

Att du inte kan skilja på folkvald ledare och diktator säger väl allt om dig. Du försökte rentvå Jeltsin och det behöver du bara titta på ditt tidigare inlägg för att se. Jeltsin, fylltratten som sålde ut Ryssland, lade grunden för korruptionen och orsakade statsbankrutt skulle alltså vara en bättre ledare än Putin? Så kan man bara tycka om man har Washingtons brillor på sig men som tur är så är det ryssarna själva som väljer sin ledare.
Citera
2014-11-11, 19:27
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Skitsnack. Haverikommissionen har inte pekat ut vare sig Ryssland eller separatisterna. Du kanske tänker på haveriexperten Carl Bildt som redan efter 2 timmar visste att det minsann var Putin som var skyldig.

Du borde läsa Bellingcat rapporten.
Citera
2014-11-11, 19:34
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Om det nu går så bra för Ryssland, varför går det då så dåligt för Ryssland? Ryssland borde bada i pengar och välstånd eftersom man är med i Bricks och gud vet vad mer. Ändå störtdyker landet ner i slukhålet tillsammans med rubeln. Verkligheten vinner alltid över förnekelsen vilket herr Putin borde inse vid det här laget. Att snärja in sig i lögnen är som att snärja in sig i en labyrint och inte hitta ut. Fråga Putin, han vet.

Vilket slukhål är detta? I ditt huvud? Valutor är baserade på relativvärdering och så länge USD är global reserv-och transaktionsvaluta så säger inte Rubelns kurs mot USD särskilt mycket. Mätt i antal amerikanska skitkorvar så är Rubeln värd mindre, men som Putin visat så kan affärer göras upp i andra valutor än dollar. Vill du hitta ett svart hål däremot så kan du titta på västvärldens djupt skuldsatta ekonomier som nu har deflation och recession framför sig. Väst kommer att kollapsa finansiellt eftersom skulderna långsamt stryper ekonomierna. Ryssland däremot har i jämförelse knappt några skulder och har dessutom autarki på alla viktiga områden.
Citera
2014-11-11, 19:36
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Du borde läsa Bellingcat rapporten.

Eller så borde du lyssna på vad bl.a experter vid haverikommissionen indikerat.
Citera
2014-11-11, 19:43
Medlem
ForumApaches avatar
Putins Ryssland är ett hot. Om Ryssland vore en normal stat skulle inte en Sovjet-agent sitta vid makten. Att påstå att 80% av ryssarna tycker om Putin är lika töntigt som att 100% av nord koreanerna älskar sin ledare. Det är Kremlin statistik och baserar sig på det faktum att ryska folket inte vet bättre. De är ju dagligen matade med lögner.
Citera
2014-11-11, 19:45
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Haha. Mer troligt är att du arbetar åt Washington för jag träffar då aldrig i vardags på din typ, rabiata Putinhatare som spyr ur sig en strid ström av totalt substanslös dynga.

Att du inte kan skilja på folkvald ledare och diktator säger väl allt om dig. Du försökte rentvå Jeltsin och det behöver du bara titta på ditt tidigare inlägg för att se. Jeltsin, fylltratten som sålde ut Ryssland, lade grunden för korruptionen och orsakade statsbankrutt skulle alltså vara en bättre ledare än Putin? Så kan man bara tycka om man har Washingtons brillor på sig men som tur är så är det ryssarna själva som väljer sin ledare.
om du läste in att jag rentvådde Jeltsin så kan du även läsa in en massa annan dynga. Jag hämtar information från pålitliga källor, tex min ryska flickvän.
Citera
2014-11-11, 19:45
Medlem
Att blamera sig inför Kinas ledare är väl knappast någon lysande strategi även om det bara gäller att värma Kinas första lady. Putin får nog ta seden dit han kommer om han skall tas på allvar. Kina är ju inte Ryssland, långt därifrån. Kanske han tyckte att Kinas president ägnade för mycket uppmärksamhet åt Obama.
Citera
2014-11-11, 20:06
Medlem
Nazdorovje52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
http://www.di.se/artiklar/2014/11/11/putin-hotar-utplana-estland-och-lettland/

Oavsett vinklingen i artikeln så är det ett konstaterande, inte ett hot. Om det skulle bli utbryta oroligheter mellan öst och väst så är det ju klart att det kommer slå extremt hårt mot baltländerna, som befinner sig i en väldigt sårbar position. Kanske de skulle haft i åtanke innan de hoppade in i NATO.
Citera
2014-11-11, 20:09
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
om du läste in att jag rentvådde Jeltsin så kan du även läsa in en massa annan dynga. Jag hämtar information från pålitliga källor, tex min ryska flickvän.

Ska jag behöva citera dig? Du urskuldade Jeltsin, end of story. Samtidigt spyr du ut hat mot Putin trots att han bevisligen städade upp efter Jeltsins ansvarslösa fyllekalas och gav ryska folket framtidstron tillbaka.
Citera
2014-11-11, 20:11
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att blamera sig inför Kinas ledare är väl knappast någon lysande strategi även om det bara gäller att värma Kinas första lady. Putin får nog ta seden dit han kommer om han skall tas på allvar. Kina är ju inte Ryssland, långt därifrån. Kanske han tyckte att Kinas president ägnade för mycket uppmärksamhet åt Obama.

jo Putin beter sig i regel som en bortskämd snorunge. riktigt värsta sorten som lätt då tar till våld när hans begränsade intellekt får slut på orden
Citera
2014-11-11, 20:14
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Putins Ryssland är ett hot. Om Ryssland vore en normal stat skulle inte en Sovjet-agent sitta vid makten. Att påstå att 80% av ryssarna tycker om Putin är lika töntigt som att 100% av nord koreanerna älskar sin ledare. Det är Kremlin statistik och baserar sig på det faktum att ryska folket inte vet bättre. De är ju dagligen matade med lögner.

Det är ju den här typen av inlägg som gör att du inte går att ta på allvar. Har du fortfarande inte förstått att Nordkorea inte har några allmänna val? Så gott som alla ryssar jag träffat, och det är några stycken, är positiva till Putin. Nej, det är du som är matad med lögner. På riktigt.
Citera
2014-11-11, 20:50
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazdorovje52
Oavsett vinklingen i artikeln så är det ett konstaterande, inte ett hot. Om det skulle bli utbryta oroligheter mellan öst och väst så är det ju klart att det kommer slå extremt hårt mot baltländerna, som befinner sig i en väldigt sårbar position. Kanske de skulle haft i åtanke innan de hoppade in i NATO.

Du o Putin tycker inte det är ett hot, men fråga baltländerna hur de ser på sådana uttalanden.

Hade de inte varit NATO medlemmar hade de utsatts för Ukrainabehandling för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in