2014-11-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Ojoj...allting började väldigt tidigt. Hon har ju haft skador som vi inte har känt till men som mamman vittnar om nu.

Det är så sorgligt för mamman verkar ha varit sjuk av oro. Jag förstår inte att någon mer handlingskraftig människa hjälpt henne.

kan du länka?
Citera
2014-11-11, 14:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Och du vet inte att kristna och muslimska palestinier i princip lever enligt samma samma familjestruktur i Palestina? Det som skiljer är religionen inte den övergripande familjekulturen.

Diskuterar gärna vidare med någon som har faktiska kunskaper. Annars tvingas jag till samma svepande generaliseringar som är så vanligt förekommande i tråden. Och det är ointressant.
Vad i det jag skrev tycker du motsägs av det?

Majoriteten är muslimer som lever efter koranen - inte barnkonventionen.. Ville du bara påtala att inte heller kristna palestinier har barnkonventionen som regelbok så förstår jag ditt inlägg .. annars gör du ju bara bort dig.

Ja, kristna palestinier agar också barn och gifter bort flickorna innan de är vuxna - kvinnorna till kristna palestinier är också förtryckta .. Nöjd..
Citera
2014-11-11, 14:19
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ojoj...allting började väldigt tidigt. Hon har ju haft skador som vi inte har känt till men som mamman vittnar om nu.

Det är så sorgligt för mamman verkar ha varit sjuk av oro. Jag förstår inte att någon mer handlingskraftig människa hjälpt henne.
Än så länge så tror jag faktiskt på mamman, tycker så väldigt synd om henne.
Citera
2014-11-11, 14:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Än så länge så tror jag faktiskt på mamman, tycker så väldigt synd om henne.

Expressen/KP
-Jag litade på honom blint, säger Yaras mamma om sin mordmisstänkte bror.

Imperfekt - inte presens ... vilket är en skillnad mot pappan i sitt vittnesmål ...
Citera
2014-11-11, 14:23
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
kan du länka?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19837009.ab
Citera
2014-11-11, 14:27
Medlem
Iobberknolls avatar
Bara en reflektion.Hur kan det komma sig att de är så vaga i alla tidsangivelser?

Är tid underordnat i deras värld? Själv har man ju stenkoll på alla viktiga saker och sorterar dem i tid.

Jag hade förmodligen visst på minuten när jag t.ex vinkar av mitt barn inför en resa.
Citera
2014-11-11, 14:28
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Expressen/KP
-Jag litade på honom blint, säger Yaras mamma om sin mordmisstänkte bror.

Imperfekt - inte presens ... vilket är en skillnad mot pappan i sitt vittnesmål ...
Precis, hon skickade iväg sin dotter till sin bror som hon litade på men det verkade hon inte göra efter ett tag då hon blivit allt oroligare.
Kanske hon kände att hon inte kunde säga sanningen om Rami satt kvar i rättsalen?
Citera
2014-11-11, 14:28
Medlem
Frixys avatar
När det gäller män och kvinnor i Gaza så läser jag in ett kvinnoförtryck i det mamman säger. Hon var ju livrädd för att Yara skulle vara ensam hemma med en manlig släkting (inte Rami), gå några hundra meter till skolan själv, vara i affären ensam för då kunde affärsinnehavaren antasta henne mm. Hon verkar ju vara van vid att vuxna män, även släktingar, antastar 8-åriga flickor.
Citera
2014-11-11, 14:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19837009.ab

Den åtalade hustrun till morbrodern var däremot en ”dålig människa”:
– Från första dagen tänkte jag att hon är det vi kallar för en dålig människa, sade Alnajjar på tisdagsmorgonen.

Ändå skickade han dit sin dotter .. klangen känns väldigt falsk ...
Citera
2014-11-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad i det jag skrev tycker du motsägs av det?

Majoriteten är muslimer som lever efter koranen - inte barnkonventionen.. Ville du bara påtala att inte heller kristna palestinier har barnkonventionen som regelbok så förstår jag ditt inlägg .. annars gör du ju bara bort dig.

Ja, kristna palestinier agar också barn och gifter bort flickorna innan de är vuxna - kvinnorna till kristna palestinier är också förtryckta .. Nöjd..

Ja men vad jättebra att du "vet" allt detta. Tills skillnad från oss som varit där. Eller de kristna palestinier som lever där. Och skulle bli lite förvånade över just den beskrivningen. Avslutar gärna vidare kommunikation eftersom du förutom allt annat tråkar ut mig.

Men jag gillar schäfrar så det finns nog nått vettigt i dig också. Fin bild
Citera
2014-11-11, 14:37
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ja men vad jättebra att du "vet" allt detta. Tills skillnad från oss som varit där. Eller de kristna palestinier som lever där. Och skulle bli lite förvånade över just den beskrivningen. Avslutar gärna vidare kommunikation eftersom du förutom allt annat tråkar ut mig.

Men jag gillar schäfrar så det finns nog nått vettigt i dig också. Fin bild
Du har inte tänkt på att människor oftast visar sig på sin bästa sida bland andra? På vilket sätt påstår du att länken Micro113 lade upp är missvisande?
Du har sett det du velat se när du varit där medans andra (bla Yaras mamma) verkar ha en helt annorlunda upplevelse.
Citera
2014-11-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
När det gäller män och kvinnor i Gaza så läser jag in ett kvinnoförtryck i det mamman säger. Hon var ju livrädd för att Yara skulle vara ensam hemma med en manlig släkting (inte Rami), gå några hundra meter till skolan själv, vara i affären ensam för då kunde affärsinnehavaren antasta henne mm. Hon verkar ju vara van vid att vuxna män, även släktingar, antastar 8-åriga flickor.

Jag hoppas att du bara är ironisk, du läser in mer än det är. Om du hade din dotter i ett land som du vet mycket litet om skulle du nog också vilja vara säker på att hon inte lämnas ensam med främmande människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in