Citat:
Din uppfattning om vad som är bra för barn måste vara tämligen vriden - i synnerhet när det gäller flickebarn.
Citat:
Mellan Västbanken och Gaza?
Jag anser verkligen att barnaga inte är vanligt förekommande i bemärkelsen slå eller örfila små barn i Palestina. Men jag hänvisar inte heller till andra länder som "där nere" som du gör. Eftersom jag är väl medveten om att "där nere" så skiljer sig kulturer och traditioner betydligt åt.
Mamman delar inte din uppfattning --- men hon är väl också mindre insatt än du förstås?
Expressen/KP
Citat:
Yaras mamma också att hon och maken uppfostrade sina barn på ett sätt som avvek från det gängse i Gaza och att de offrade mycket att ge sina barn en så bra uppväxt som möjligt.
Citat:
Palestinska kvinnor lever under förtryck, gifts bort tidigt och förväntas både foga sig i mannen och mannens familjs vilja - samt sköta marktjänst osv...
Palestinska kvinnor anses överlag starka. Min egen erfarenhet är att det stämmer alldeles utmärkt (Puh verkligen). Dock är regelsystemet för hur man lever givet. Det är vårt också men vi ser det inte eftersom våra egna regelsystem också är givna.
Ingen fostrar flickor till att fila naglarna.
Citat:
Men *gäsp*
Sedan har du traditionella religiösa familjer där kvinnor lever i en helt annan ordning. (har en svag känsla av att de kvinnorna är obehagligt starka där också men de vet jag ingenting om)
De kvinnor som verkar mest förtryckta är faktiskt riktigt ortodoxa judiska kvinnor...i Israel.
De kvinnor som verkar mest förtryckta är faktiskt riktigt ortodoxa judiska kvinnor...i Israel.
I muslimska hem är mannen överhuvud - inte kvinnan.