Citat:
Jag läste för snabbt och uppfattade som om du menade i slutet på november.
Citat:
Som någon redan påtalat "direkt efter" - vilket inte kan tolkas som ett par månader senare.
Jag håller alltså med om att han är luddig och jag är öppen för att det kan finnas fuffens med avresedatumet. Min invändning är bara att just "hon lämnade Gaza efter kriget 2012" kan tolkas som i början av 2013 likväl som slutet av 2012.
Citat:
Ja, hela resonemanget både när det gäller honom och Rami haltar -- de är i egenskap av män sin familjs överhuvud - men ändå får kvinnorna styra och ställa helt utan att ens efterfråga deras vilja eller informera dem..
Hela härvan med Yaras resa hit är ju konstig. Han (pappan) säger sig vara familjens överhuvud, eller hur han nu uttrycker sig. Han har avgörandet om ifall Yara ska resa.
Men några detaljer vet han inte. Dessa överlät han åt frun att greja med.
Men några detaljer vet han inte. Dessa överlät han åt frun att greja med.
Det är väl knepigt att avhända sig ansvaret och samtidigt behålla ansiktet utåt och blir därför dubbelt...
Citat:
Ja.
Det blir helt orimligt i mitt huvud. Ska man skicka iväg sitt barn till annat land så sätter man sig väl in i alla detaljer, särskilt om man är familjens överhuvud?
Givet de blåmärken som också Amani uppvisade vid rättsläkarundesökningen så talar det för att också hon fått känna på Ramis ilska - snarare än tvärtom...
Jag köper inte vare sig pappans ansvarsförskjutning till mamman när det gäller Yaras placering eller bilden av hunsade Rami för två öre.