2014-11-11, 12:25
Medlem
pannsexuells avatar
Jag gillar faktiskt Birro, men det är väl inte första gången han "tvingas" utomlands (Italien, förslagsvis?) på grund av mediala oenigheter. Har är väldigt grinig och mån om sin roll som offer, vilket är lite tjatigt.
Citera
2014-11-11, 12:43
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pannsexuell
Jag gillar faktiskt Birro, men det är väl inte första gången han "tvingas" utomlands (Italien, förslagsvis?) på grund av mediala oenigheter. Har är väldigt grinig och mån om sin roll som offer, vilket är lite tjatigt.
Ja jisses! Hur många andra medieprofiler, journalister, etc. får inte utstå hot och trakasserier, dessutom helt utan att vädra någon åsikt om något. Kan inte tänka mig att det Birro utsätts för är värre än det någon annan i branschen fått utstå.

Spekulation: många som ondgör sig över hoten Birro fått skrattar gott åt denna video: https://www.youtube.com/watch?v=k_pLmq8d7Mk ? Jag kan skratta åt båda
Citera
2014-11-11, 13:24
Medlem
Stubbstocks avatar
Jag tycker vi nominerar Birro i Flashbacks julkortstråd som förhoppningsvis startar snart.

Kristna värden borde vara stiftade i grundlagen. Att få fördöma islam borde vara en självklar grej. Jag vill förövrigt inte fika med Virtanen.
Citera
2014-11-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Efter uttalandet:

Så blev givetvis PK-eliten med anhang och en hel del muslimer och andra avskum börjat dödshota Markus Birro. Detta ska ha skett tiotalet gånger och Birro kunde helt enkelt inte ta alla dödshoten och beslutar sig därför att fly landet.

Så nu har PK-svinen lyckats jaga ut ännu en människa från Sverige för att han/hon säger något annorlunda.

http://www.friatider.se/marcus-birro-l-mnar-sverige-efter-d-dshot

Vad tycker ni? Och vad krävs det för att vi ska bli av med det här? Ska det inte kunna gå att kritisera någonting utan att få sitt liv hotat? Hur ska man då kunna upprätthålla en demokrati om det sker såhär så fort man ventilerar en åsikt som inte är politiskt korrekt?

får och får, man får kritisera vad som helst.
folk får dödshot på twitter för allt möjligt. Behöver man "lämna landet" för det? LOL. Lättkränkt.

Dock stöttar jag Birro i hans uttalande fastän jag ständigt försvarar islam. Det är fakta att religiös terrorism just nu oftast är islamsk. Det är inget kontroversiellt att säga det. Det är även fakta att terrorn oftast drabbar andra muslimer.

Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Men jag fattar inte, glömmer ni/du medvetet att det fan inte finns EN kvinna i offentligheten som lever med dödshot!!??
PK-elit my ass, var är ni när kvinnor går ut i tv och berättar om alla brev de får där det står att de ska knullas ovh våldtas med diverse tillhyggen!!??
Vad händer med att "upprätthålla demokratin"!!??
NI här inne skrämmer mig mer än alla feminister sammantaget!

förtjänas sägas igen.

För varje islamsk kvinnohatare finns säkert 20 svennar som skriver brev till de journalist-"fittor" som de tycker förtjänar tystas.
Citera
2014-11-11, 15:24
Medlem
JapanKinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
får och får, man får kritisera vad som helst.
folk får dödshot på twitter för allt möjligt. Behöver man "lämna landet" för det? LOL. Lättkränkt.

Dock stöttar jag Birro i hans uttalande fastän jag ständigt försvarar islam. Det är fakta att religiös terrorism just nu oftast är islamsk. Det är inget kontroversiellt att säga det. Det är även fakta att terrorn oftast drabbar andra muslimer.

förtjänas sägas igen.

För varje islamsk kvinnohatare finns säkert 20 svennar som skriver brev till de journalist-"fittor" som de tycker förtjänar tystas.

Du verkar inte förstå att vi har minst 150 jihadister (ISIS, Al-Qaida, etc) som bor i Sverige med svenska medborgarskap?

Att skratta åt att Birro väljer att lämna Sverige när han uttryckligen blivit hotad med/av just ISIS(IS) är i mina ögon ett reellt hot då dessa föraktar västerländsk demokrati. Du kallar det lättkränkt. Jag kallar dig ignorant och verklighetsfrånvänd. Vi har haft ett terrorattentat på svensk mark och hindrat flera, vi har sovande celler i Sverige redo att agera, vi har individer som attackerat mål i andra länder utanför Sverige och dömts för terrorbrott, somliga med uppsåt att skada så många som möjligt. Dessa har religionen Islam och tanken om den islamska staten som ideologi och målsättning. Lättkränkt? Du är ignorant och oförmögen att greppa verkligheten.
Citera
2014-11-11, 15:37
Medlem
Så går det när man kritiserar fredens religion
Citera
2014-11-11, 15:41
Medlem
Det känns som om Birros syfte var att försvara och ryggdunka att sin egen religion minsann inte är "farlig", snarare än att synliggöra Islams aggressivitet runt om i världen. Men jag kan förstå att FB är snabba att försvara vad som helst så länge det handlar om att kritisera andra religioner.

Citat:
"Nu har jag blivit hotad till livet mer än tio gånger under några dagar. För att inte tala om alla andra hot och allt hat", skriver han på sin blogg och beklagar att nästan inga andra kristna har stöttat honom under den gångna veckan.

Har han inte kommit så långt ännu att han förstår att kristna inte beter sig bättre än andra? De beter sig snarare värre. Mer högmodiga och präktiga människor får man leta efter. Jag är tyvärr inget för Birro, men beklagar dagens odemokratiska, o-tillåtande klimat i Sverige.
Citera
2014-11-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Medias primära uppgift är att värna yttrandefriheten. Virtanen, Klein m.fl är inte privatpersoner, de representerar den tredje statsmakten.

Edit: Att händelsen tystas ned av våra stora medier visar hur illa det är. På SvT:s nyhetssida står det om en hund som blivit lämnad ensam i en bil; att van der Kwast ger ut en Quickbok; att julhandeln väntas växa; att Ryssland ska vara rädda ... osv osv bla bla bla.

Aftonbladet, Expressen, SvD & DN tillhör underhållningskonglomerat vars yttersta uppgift är att generera vinst till ägarna.

Vad får dig att tro att dessa publicistiska bingolådor drivs av altruistiska skäl?

Förresten; kan inte "hund kvarglömd i bil" på SVT:s nyhetssajt ha någonting med Birro att göra?
Citera
2014-11-11, 16:04
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Det känns som om Birros syfte var att försvara och ryggdunka att sin egen religion minsann inte är "farlig", snarare än att synliggöra Islams aggressivitet runt om i världen. Men jag kan förstå att FB är snabba att försvara vad som helst så länge det handlar om att kritisera andra religioner.

Har han inte kommit så långt ännu att han förstår att kristna inte beter sig bättre än andra? De beter sig snarare värre. Mer högmodiga och präktiga människor får man leta efter. Jag är tyvärr inget för Birro, men beklagar dagens odemokratiska, o-tillåtande klimat i Sverige.

Vet inte vad du utgår ifrån för preferenser men jag föredrar att bli artigt tillfrågad av en man med en bibel i handen om jag vill vända mig till Gud snarare än att dö i en självmordsbombning alternativt få halsen avhuggen framför en kamera. Men vem vet, det kanske bara är jag.
Citera
2014-11-11, 16:09
Medlem
bergochdals avatar
Birro beklagar att nästan inga andra kristna har stöttat honom under den gångna veckan.

Jag har sagt det förr och säger det igen: man ska aldrig konfrontera de utpekade. De kör fegisstilen och därför ska man fega tillbaka. Kyrkan och domstolarna är infiltrerade och kommer att stå på deras sida så där går det inte att vinna även om man har rätt i sak.

De vill inte ha demokrati. Hade de velat det hade de varit objektiva men de är inte objektiva utan för en diktatur. De vill bestämma vad andra ska tycka. Tycker man fel ska man förföljas och mordhotas. Sen har de mage att klaga på nazister.

Jag är mycket förvånad över Fredrik Virtanen. Är det hans begagnade kärring som läxar upp honom att säga vad han säger? Vem är FV:s buksvåger? En muslim?
Citera
2014-11-11, 16:57
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag har svårt att se problemet med att Sverige blir av med en homohatande religiös extremist som Birro. Naturligtvis borde både han och andra homohatande religiösa extremister jagas ut ur landet med högafflar och kan de dessutom jaga ut varandra så är det ju ännu bättre.
Citera
2014-11-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
All heder åt Marcus Birro. Han borde bli "Årets svensk" som vågar varna för den tilltagande islamiseringen av Europa.

Jo han borde sannerligen bli årets svensk, större mes får man leta efter. Det räckte med ett par anonyma hot för att han skulle kissa på sig, klassiskt svenskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in