2014-11-11, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Tack! Sidan i FUP:en är 542. MEN då ska vi komma ihåg det här med tiden. 21:10:39 står det men jag är 99% säker på att tiden ska vara 23:10:39. Då stämmer det bättre med när Yara "sov" enligt Amani. Alltså om man flyttar fram alla tidsangivelserna på den chatten 2 timmar stämmer allt.

Även de 12-13 obesvarade samtal till Rami från Amani som jag först trodde var strax efter 21:00 i själva verket var strax efter 23:00. Då hade inte Rami tillgång till sin mobil men det hade hon (av någon outgrundlig anledning). Amani anhölls efter midnatt.

Hon var inte gripen vid den tidpunkten, greps officiellt kl: 01.10 på polisstationen. Tror det var aningen rörigt för polisen, en flicka död, kvinnan har med sig ett av barnen till s-huset så det kan fördröjt att man plockade mobilen. Initialt var säkerligen mannen mer i fokus och han vara hemma med det andra barnet. Polisen begärde också förstärkning till både BP och sjukhus för det var mycket info att inhämta.
Citera
2014-11-11, 10:01
Medlem
LaScalas avatar
Jag efterlyser frågor från åklagaren om vilken "behandling" Yara fick för sin sängvätning och sina psykiska besvär och hur Mohammed med fru följde upp denna behandling.
Det var ju för att få behandling hon kom hit? Eller?
Citera
2014-11-11, 10:07
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag efterlyser frågor från åklagaren om vilken "behandling" Yara fick för sin sängvätning och sina psykiska besvär och hur Mohammed med fru följde upp denna behandling.
Det var ju för att få behandling hon kom hit? Eller?

Kasta in frågan på BLT
Citera
2014-11-11, 10:09
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Kasta in frågan på BLT

Från BLT kommer jag bara att få svaret att inga såna frågor ställts...
Citera
2014-11-11, 10:12
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Från BLT kommer jag bara att få svaret att inga såna frågor ställts...

Men kanske man medvetandegör frågeställningen
Citera
2014-11-11, 10:16
Medlem
micro113s avatar
Expressen/KP live

-Nej, vi slår inte våra barn. Jag har aldrig slagit mina barn och jag har själv aldrig skrikit åt mina barn, säger Mohammed Alnajjar.
Åklagaren undrar nu vilken inställning det åtalade paret har till att slå barn.
-Jag vet XXX:s(mannen, red anm) inställning. Han skulle aldrig slå, säger Mohammed Alnajjar.

Det framstår ju som en lögn givet att han i förhör berättat om hur Yara brukade bete sig om hon blev slagen ... Hur vet han det om de aldrig slog henne....
Citera
2014-11-11, 10:17
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Men kanske man medvetandegör frågeställningen

Jag har en hel lista på saker som borde medvetandegöras.
Jag är arg i hela kroppen. Och knoppen.
Citera
2014-11-11, 10:18
Medlem
eireanns avatar
Så "förvånad" jag blir, Yaras far försöker nu skylla allt på Amani.....oväntat
Citera
2014-11-11, 10:19
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Expressen/KP live

-Nej, vi slår inte våra barn. Jag har aldrig slagit mina barn och jag har själv aldrig skrikit åt mina barn, säger Mohammed Alnajjar.
-Jag vet XXX:s(mannen, red anm) inställning. Han skulle aldrig slå, säger Mohammed Alnajjar.

Det framstår ju som en lögn givet att han i förhör berättat om hur Yara brukade bete sig om hon blev slagen ... Hur vet han det om de aldrig slog henne....

Hur kan han vara så säker på att Rami inte slår? Yara har ju själv sagt till flera personer att han är den som slår hårdast.
Citera
2014-11-11, 10:26
Medlem
Från AB live
KÅR Men berättade Madleen något för dig?
MA Hon berättar alltid de nödvändiga sakerna. Det fanns inte något nödvändigt viktigt som jag skulle bli underrättad om. Jag blev underrättad om de viktiga sakerna som en pappa ska veta när han kommer hem. Men inga orsaker.

Så talar en engagerad pappa! Undrar om det var en skriven "underrättelse" eller om hon fick prata...
Citera
2014-11-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Expressen/KP live

Det framstår ju som en lögn givet att han i förhör berättat om hur Yara brukade bete sig om hon blev slagen
... Hur vet han det om de aldrig slog henne....

Jag tror iofs det är en översättningsmiss och det han menar är att Yara gömmer sig om hon slår sig. (alltså inte blir slagen). Men, men...vem vet.

När det gäller tidpunkt för när hon kom till Sverige så verkar det som Therese på Willys fortfarande menar att det var Yara som var med 2012 om man ser till förhör.
Citera
2014-11-11, 10:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Jag tror iofs det är en översättningsmiss och det han menar är att Yara gömmer sig om hon slår sig. (alltså inte blir slagen). Men, men...vem vet.
Det tror inte jag givet att de skulle vara minst sagt avvikande om de inte tillämpade någon form av aga med hänsyn till var de kommer ifrån.

Citat:
När det gäller tidpunkt för när hon kom till Sverige så verkar det som Therese på Willys fortfarande menar att det var Yara som var med 2012 om man ser till förhör.

Det verkar ju som om 2012 - inte 2013 - är det som stämmer för Yaras ankomst till Sverige:

Expressen/KP direkt

Målsägandebiträdet advokaten Karin Åkesson Rehnholm som är ombud till Yaras föräldrar ställer nu frågor om flickans psykiska hälsa.
-Hon knuffade sina syskon närde ville leka med henne, säger pappan.
-Hon ville resa men var också sysslolös.
-Vad orsakade Yars mående, frågar målsägandebiträdet.
-Hennes resa ägde rum efter kriget 2012 när hennes skola blev förstörd, säger han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in