2014-11-11, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juli2010
Jag har också sett det i FUP, tror det var på Amanis tidslinje, skrevs om jag inte minns fel någon gång på natten, 23.00-01.00.
Nu hittar jag inte den bland fup länkarna

Ja, det stämmer (jag har letat men hittar den inte just nu...).

Återkommer så snart jag hittar sidnumret!
Citera
2014-11-11, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Är inte Madi den enda som kan ha skrivit den texten? Ramis telefon var ju beslagtagen. Eller har jag fel? Låter som en påstådd olycka....kanske därifrån den uppdiktad historien till Madleen om en bilolycka kommer.

Verkar vara facebook chatten som fortsätter, efter 1 timme?

Det plötsliga avbrottet måste ju ha fått madlen att fundera?
Citera
2014-11-11, 01:08
Medlem
Citat:
Hittat http://minfil.org/XbO5g1b5bc/Chat_mellan_Amani_Och_Madleen_Samt_Undersokning_Mo bil_Och_Laptop.pdf

Tack! Sidan i FUP:en är 542. MEN då ska vi komma ihåg det här med tiden. 21:10:39 står det men jag är 99% säker på att tiden ska vara 23:10:39. Då stämmer det bättre med när Yara "sov" enligt Amani. Alltså om man flyttar fram alla tidsangivelserna på den chatten 2 timmar stämmer allt.

Även de 12-13 obesvarade samtal till Rami från Amani som jag först trodde var strax efter 21:00 i själva verket var strax efter 23:00. Då hade inte Rami tillgång till sin mobil men det hade hon (av någon outgrundlig anledning). Amani anhölls efter midnatt.
Citera
2014-11-11, 01:10
Medlem
Citat:
Är inte Madi den enda som kan ha skrivit den texten? Ramis telefon var ju beslagtagen. Eller har jag fel? Låter som en påstådd olycka....kanske därifrån den uppdiktad historien till Madleen om en bilolycka kommer.

Precis min tanke också. Mohammed har mycket att förklara. Varför han har krånglat till det kan vi ju gissa.
Citera
2014-11-11, 01:12
Medlem
Citat:
Verkar vara facebook chatten som fortsätter, efter 1 timme?

Det plötsliga avbrottet måste ju ha fått madlen att fundera?

Ja, ja chatten såklart. Texten är minst sagt dramatisk. Familjen är långt borta kanske hoppades hon att de skulle kunna hitta på en trolig "olycka" till vad som hänt Yara. Som skulle gå att leverera till Gaza.

En anledning till att jag är tveksam till skolkallelsen som utlösande faktor är just parets övertro på sin egen förmåga att ljuga sig ur allting.

Men Amani bör väl ha varit kvar på akuten fram till midnatt som jag förstår det?
Citera
2014-11-11, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Tack! Sidan i FUP:en är 542. MEN då ska vi komma ihåg det här med tiden. 21:10:39 står det men jag är 99% säker på att tiden ska vara 23:10:39. Då stämmer det bättre med när Yara "sov" enligt Amani. Alltså om man flyttar fram alla tidsangivelserna på den chatten 2 timmar stämmer allt.

Även de 12-13 obesvarade samtal till Rami från Amani som jag först trodde var strax efter 21:00 i själva verket var strax efter 23:00. Då hade inte Rami tillgång till sin mobil men det hade hon (av någon outgrundlig anledning). Amani anhölls efter midnatt.

Ok tiden stämmer alltså om när Amani blev häktad. Men jag begriper inte? Menar du att alla tidsangivelserna är fel i Fup på deras chatt??
Citera
2014-11-11, 01:20
Medlem
Jag har också sett fler "kontakter" med Ramis släkt efter 21:00. Nu har jag förstått det som att även om det står pelle.pelle som kontakt så kan det vara en person i familjen som står för namnet trots att alla familjemedlemmar använder den.

VAR läste jag att Ramis pappa vägrar svara på några frågor? Någon som kommer ihåg? BLT?

Kära Flashbackare, än är inte botten nådd i denna soppa!
Citera
2014-11-11, 01:21
Medlem
Zicksacks avatar
Kan man inte få fram Skype konversationer med personerna i efterhand? Reserverar min okunnighet ang Skype. Om de tex kan se samtalen Yara hade med sin mamma. Vad hon sa och om hon var sminkad, gjorde tecken mm.

Sen tänkte jag på förhören med Madi. Hon verkar mest intresserad av att höra Rami på banden, så inte ens efter Yaras död är hon det viktigaste att prata om. Men nyfiken blev hon över att Yaras pappa var i Sverige, var han bodde, om han fick uppehållstillstånd...
Då blev hon aktiv i förhöret. Men inte när Yaras skador berättas o visas. Där låser hon sig helt. Sen dessa skratt i tid o otid. Man blir mållös..
Citera
2014-11-11, 01:24
Medlem
Citat:
Ja, ja chatten såklart. Texten är minst sagt dramatisk. Familjen är långt borta kanske hoppades hon att de skulle kunna hitta på en trolig "olycka" till vad som hänt Yara. Som skulle gå att leverera till Gaza.

En anledning till att jag är tveksam till skolkallelsen som utlösande faktor är just parets övertro på sin egen förmåga att ljuga sig ur allting.

Men Amani bör väl ha varit kvar på akuten fram till midnatt som jag förstår det?

Jo, kanske får vi svar efter förhör med bio-mamma?
Hon måste ju ha varit utom sig av oro efter att inte ha fått något mer svar på kvällen, tycker det känns lite grann i chatten att hon tycker det är märkligt att Y sover så tidigt, sedan inget livstecken från Sverige på dagar?

Nog hade de en övertro, men trodde de verkligen att de skulle komma undan, om Y var i livet och berättade sanningen, alla skador som fanns osv osv?
Men å andra sidan, denna Amani är så störd att inget förvånar mig!
Citera
2014-11-11, 01:34
Medlem
Citat:
Ok tiden stämmer alltså om när Amani blev häktad. Men jag begriper inte? Menar du att alla tidsangivelserna är fel i Fup på deras chatt??

Som jag sa, jag är 99% säker. Jag har försökt förstå mig på det här med UTC men det blir förvillande när tydligen inte ens blir rätt i FUP:en. En förklaring kan vara att utskrifterna från "stordatorn" i USA lämnar tidsuppgifter som UTC.

Sen när det skulle jämföras med den svenska tidslinjen blev det lite hit och dit. Sommartid i Sverige och sommartid i Gaza (som tydligen är olika från år till år). Jag hoppas verkligen att det blir klargjort för rättssäkerhetens skull.

Undrar vad GW tycker om det här?
Citera
2014-11-11, 01:35
Medlem
Citat:

Har helt missat telefonlistorna, men har Amani ringt eller messat Y´s mamma på väg till sjukhus eller på sjukhuset?
Citera
2014-11-11, 01:38
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Som jag sa, jag är 99% säker. Jag har försökt förstå mig på det här med UTC men det blir förvillande när tydligen inte ens blir rätt i FUP:en. En förklaring kan vara att utskrifterna från "stordatorn" i USA lämnar tidsuppgifter som UTC.

Sen när det skulle jämföras med den svenska tidslinjen blev det lite hit och dit. Sommartid i Sverige och sommartid i Gaza (som tydligen är olika från år till år). Jag hoppas verkligen att det blir klargjort för rättssäkerhetens skull.

Undrar vad GW tycker om det här?

Ja, var är GW? Vill gärna höra hans teorier om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in