2014-11-10, 08:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Då ställer jag samma fråga som du.

Han beskriver i TR hur han ökade i vikt i häktet. Men inte ser han ut att kunna bryta av ett lårben på bilden.

Du som vet, hur ser en sådan ut? Hur mycket styrka krävs för att bryta av ett lårben?

Ökade i vikt? Jag tror knappast att de armarna byggdes upp i häktet...
Citera
2014-11-10, 09:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Du vill inte riktigt ta till dig att skribenten valde ett annat ord då en annan skribent ifrågasatte ordvalet? Här är det inlägget: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

BO i Askersund har såvitt jag vet inget avbrutet lårben så den diskussionen känns lite onödig, tycker du inte?

Är det så Q att det är bara dina teorier som stämmer? Inget annat kan vara rätt? Du VET alltså precis hur allt gått till, av vem och varför?

Du har, liksom jag, haft fel förr i en sådan här brottstråd, jag talar såklart om resningen i Marina Johansson fallet. Där var vi båda övertygade om att ingen resning skulle ske, vi hade således fel.

Varför säger du att allt som inte stämmer in i dina resonemang är lögn, icke trovärdigt och dessutom går så långt som kallar mig lättpåverkad (vilket är det sista jag är om vi inte pratar om vin) och går så långt att du antyder att jag "känner mig tvingad att tro på KJś" skuld för att inte göra min vän ledsen i ögat? Ingenstans har jag skrivit något om min väns tro gällande KJś skuld/oskuld så du har fel i ditt antagande och det är ett lögnaktigt påstående grundat på dina tankar på hur det "skulle kunna ligga till".
Det var du som drog upp Askersund i tråden. När det gäller Marina så hade jag fel om framtiden, det är inte den jag diskuterade nu. Jag har aldrig kallat dig lättpåverkad, och jag påstod inget, jag frågade. Däremot är du mycket lojal mot dina vänner, vilket är en god egenskap.
Citera
2014-11-10, 09:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag förvränger inget genom att diskutera vad en skribent säger och återge vad hen skrivit. Jag håller med dig om att redskap har använts, lårbenet har inte brutits av med muskelstyrka.
Bra så varför detta tjat om muskelstyrka då?

Vad har skribenten för relevans eftersom du hänvisar till denne som om det vore fakta som framfördes och inte spekulationer?
Citera
2014-11-10, 09:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bra så varför detta tjat om muskelstyrka då?

Vad har skribenten för relevans eftersom du hänvisar till denne som om det vore fakta som framfördes och inte spekulationer?
Skribenten kom med ett påstående som jag ifrågasatte. Jag hänvisade inte till denne som om det vore fakta.
Citera
2014-11-10, 09:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Skribenten kom med ett påstående som jag ifrågasatte. Jag hänvisade inte till denne som om det vore fakta.
Det är ju en ren lögn du kommer med nu:

Citat:
Citat:
Med bara händerna?
Var står det? Varför förvränger du det som står

Det har skett hårda hugg och sedan har benen och händerna brutits av. Det kan inte uteslutas att flera olika föremål använts.

Och ja, han ser definitivt ut att besitta den kraften - givet att små fruntimmer klarar att stycka djur...
Citat:
Här står det: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Senast redigerad av micro113 2014-11-10 kl. 09:17.
Citera
2014-11-10, 09:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är ju en ren lögn du kommer med nu:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Nej, du frågade var det stod, och det var påståendet som jag ifrågasatte.
Citera
2014-11-10, 09:35
Medlem
Callass avatar
Citat:
PekkariP1 pratade om styrka istället för redskap.

KJ ser definitivt inte ut att ha den styrka som behövs för att bryta lårbenet utan redskap. Att jämföra hans rännande i skogen med en plastbössa med den styrka som krävs för att bryta ett lårben är som att jämföra en marathonlöpare med en tyngdlyftare. De har inget i varandras sporter att göra.

"Kristoffer KAN ha använt såg, yxa eller kniv. Han har också använt råstyrka för att bryta av lårbenet."
(= såg, yxa eller kniv + muskelstyrka)

Som sagt, ingenstans skriver PekkariP1 någonting om styrka istället för redskap. Är det inte att förvränga att påstå det? Är det bara vissa som ska hålla sig till sanningen på Flashback?
Citera
2014-11-10, 09:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, du frågade var det stod, och det var påståendet som jag ifrågasatte.
Varför förvränger du igen .. när det finns svart på vitt i tråden vad jag frågar efter och hur du väljer att hänvisa till det du vill framställa som fakta?

Citat:
Citat:
Titta på den där sillmjölken. http://www.nsd.se/inc/imagehandler.ashx?id=7697699 Tror du att han klarar av att bryta lårben med bara händerna? Att ränna ute i skogarna utanför Boden med en låtsasbössa kräver inte mycket muskelstyrka.

Citat:
Med bara händerna?
Var står det? Varför förvränger du det som står

Det har skett hårda hugg och sedan har benen och händerna brutits av. Det kan inte uteslutas att flera olika föremål använts.

Och ja, han ser definitivt ut att besitta den kraften - givet att små fruntimmer klarar att stycka djur...
Citat:
Här står det: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Du hävdar att KJ inte skulle ha kraft att bryta några lårben med bara händerna - ur protokollet framkommer att inte "bara händerna" har använts utan också redskap.
Du försöker utifrån din egen inbillade sanning fortsätta driva tesen att KJ inte skulle ha kraft nog ... hela tiden blind för vad som faktiskt står i protokollet gällande styckningen - och det belägg för din förvirring som du ger är en annan medlems tidigare inlägg - ett inlägg med ett uttryck som vederbörande dessutom senare korrigerat...
Citera
2014-11-10, 09:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
"Kristoffer KAN ha använt såg, yxa eller kniv. Han har också använt råstyrka för att bryta av lårbenet."
(= såg, yxa eller kniv + muskelstyrka)

Som sagt, ingenstans skriver PekkariP1 någonting om styrka istället för redskap. Är det inte att förvränga att påstå det? Är det bara vissa som ska hålla sig till sanningen på Flashback?
Jag tolkar PekkariP1:s inlägg som antingen eller, annars hade satsen efter komma inte behövts. Man kan inte lägga redskap på marken och förvänta sig att de hugger av kroppsdelar av sig själv.
Citera
2014-11-10, 09:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tolkar PekkariP1:s inlägg som antingen eller, annars hade satsen efter komma inte behövts. Man kan inte lägga redskap på marken och förvänta sig att de hugger av kroppsdelar av sig själv.
Återigen utgår du nu alltså som att han i det inlägget uttalar ett fakta - istället för att utgå från vad protokollet säger ....

Skärp dig nu.
Citera
2014-11-10, 09:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Återigen utgår du nu alltså som att han i det inlägget uttalar ett fakta - istället för att utgå från vad protokollet säger ....

Skärp dig nu.
Jag ifrågasatte det uttalandet, jag utgår inte från att det var fakta.
Citera
2014-11-10, 09:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag ifrågasatte det uttalandet, jag utgår inte från att det var fakta.
Nej, när du länkar till det som svar på min fråga så ifrågasätter du ingenting, utan försöker få ditt eget uttalande om "bara händer" att framstå som någon fakta med stöd i något ... Vilket givetvis var lögn och förbannad dikt...

Detta är sagt i ett senare inlägg av den du försöker använda för att ge stöd åt dina fantasier...

Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Muskelstyrka kanske är ett bättre ord?

Så här står det i domen från Luleå Tingsrätt s. 44.
Avskiljandet av benen vid ljumskarna är inte helt lika varandra. Det tyder på att den, som gjort det, inte har anatomisk kännedom. Det ena benet har avskilts på den mest besvärliga delen, den del där lårbenet är som tjockast. Det hade varit enklare om man gjort det en decimeter längre ned. Skadornas utseende där benen och händerna avlägsnats talar för att det använts ett tyngre föremål, en kraftig kniv eller yxa. Det har skett hårda hugg och sedan har benen och händerna brutits av. Det kan inte uteslutas att flera olika föremål använts.

Alltså inte brutna med ren "råstyrka" såsom du vill försöka framställa det....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in