Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Jag känner till ett flertal fall där körkort har ifrågasatts på grund av droganvändning..
Hoppsan, du råkade visst glömma att nämna att gemensamt för alla dessa fall har varit att folk har "torskat". För så är det, eller hur? Är du så kåt på att vinna den här diskussionen att du kollar upp folks posthistorik hade du aldrig lyckats suga på den här karamellen så länge.
Att det här skulle röra sig om folk som har ringt upp beroendeenheten själva tror jag inte en sekund på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Jag tror mig även känna till skillnaden mellan de fallen och fallen i den här tråden, nämligen att det i mina fall inte rör sig om tolvstegare. Självklart har personer som köper sektens (och därmed myndigheternas) dogmatiska hållning lättare att behålla körkortet. Det krävs dock en viss människotyp, det är inte alla som kan erkänna sig maktlösa och avslöja alla sina hemligheter för en sponsor och samtidigt se sig själva i spegeln.
Blev din morfar våldtagen av Bill W eller vad fan är problemet? Mitt första behandlingshem var inte tolvsteg, var där ett bra tag och träffade säkerrt 60+ intagna. Ingen där hade fått problem med myndigheter dom inte redan hade problem med när dom sökte behandling. Nu räknar jag inga tolvstegare...
Jag har även sprungit på beroendeenheten under en massa år och inte hört en förbittrad missbrukare snacka om vilka jävla problem denne har fått med myndigheter när denne väl har
sökt hjälp. "Förbannade jävla soc" är annars något man pratar ganska mycket om på både behandlingshem och i väntrummet på beroendeenheten.
En sista grej. Ingen annan än du debatterar 12-steg i den här tråden. Du gör dig löjlig med din hang-up på det.