2014-11-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joms
Risken att tullen tar det varierar beroende på vilket land du beställer från.
Paket från exempelvis Polen kontrolleras enligt min erfarenhet oftare än paket från exempelvis Storbritannien.

Hur stor är risken? svårt att svara på kan jag förstå men om man beställer från ex skylighter?
Vet någon en sida tar jag gärna emot PM
Mvh ED
Citera
2014-11-08, 19:46
Medlem
Vuxenporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allanthya
Valutan är Polska zlotys.

Det Grant gör i videon är en enkel elektrolys av vatten.

Du behöver inte Kaliumhydroxid till det (men jag antar att det är billigt och enkelt fixat i USA), det räcker med vanligt bordssalt eller NaOh eller svavelsyra eller... listan kan göras *jättelång*, du har säkert hört att man skall passa sig för vatten och elektricitet, men egentligen så leder helt rent vatten ström väldigt dåligt eller inte alls -du behöver altså ha i något i vattnet för att öka ledningsförmågan.

Att göra kaliumhydroxid är så enkelt som att lägga kalium i vatten och låta reaktionen ha sin gång, men det är en väldigt exoterm reaktion och att försöka sig på den reaktionen utan att ha riktigt bra koll är bara dumt.

Kalium:
https://www.youtube.com/watch?v=pPdevJTGAYY

[EDIT]Gör en sökning efter vätgas, elektrolys eller möjligen browns gas, det finns en hel drös ämnen om detta, de flesta använder NaOH = (propplösare, Natriumhydroxid, Lut, Kaustiksoda).

Det finns också andra sätt att få fram vätgas, ett är att lösa upp aluminium (Finns fler metaller som fungerar, men Al är billigt, finns överallt omkring oss ) i en stark basisk lösning, tex. NaOH.

https://www.youtube.com/watch?v=MUMjYgRWzFs [/EDIT]

Saltvatten blir vansinnigt korrosivt mot elektroderna, och ger en liten med klart "luktbar" mängd klorgas.
Citera
2014-11-08, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDaays
Som många vet går det inte att beställa KCLO4 längre pga den nya lagen (tack breijvik)
Nu har iofs Brevik inte ett skit att göra med att det här är förbjudet. Han använde ammoniumnitrat, något som fortfarande är lagligt, även om det sedan länge varit rapporteringsplikt på det.
B!
Citera
2014-11-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Nu har iofs Brevik inte ett skit att göra med att det här är förbjudet. Han använde ammoniumnitrat, något som fortfarande är lagligt, även om det sedan länge varit rapporteringsplikt på det.
B!

Läst någonstans att han beställde från keten, men kan ju varit ammoniumnitrat. Ja det är lagligt likaså nitrometan då jag själv köpte det för någon månad sen. Antar det var ANNM och ANFO han använde..
ED!
Citera
2014-11-08, 21:54
Medlem
Citat:
men om man beställer från ex skylighter?

Dem skickar inte ens litteratur utanför gränserna.

Du får försöka hitta en säljare utanför EU som är beredd att skicka till Sverige. Då det i dagsläget enbart är olagligt att köpa, inte äga. (2016 är du dock klassad som terrorist om du har det hemma )

Citat:
Läst någonstans att han beställde från keten

Nu går vi OT. Han var "bonde" och köpte AN i tonvis för att sedan rena. Det han köpte ifrån ketan var sakerna till "sprängkapseln", vilket han lyckligtvis misslyckades med då det inte blev en fullständig detonation.
Citera
2014-11-09, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hegge365
Dem skickar inte ens litteratur utanför gränserna.

Du får försöka hitta en säljare utanför EU som är beredd att skicka till Sverige. Då det i dagsläget enbart är olagligt att köpa, inte äga. (2016 är du dock klassad som terrorist om du har det hemma )

Nu går vi OT. Han var "bonde" och köpte AN i tonvis för att sedan rena. Det han köpte ifrån ketan var sakerna till "sprängkapseln", vilket han lyckligtvis misslyckades med då det inte blev en fullständig detonation.

Du vet ingen sida som skickar till sverige? Ja han lyckades väl inte rena det helt och hållet och hade för liten booster. Antar han använde silvernitrat eller något känsligare som hmtd/tcap som sprängkapsel. Meddelar dem man beställer av till polisen för framtida husrannsakan så man blir stämplad?
Vet någon skillnaden på Mg/Kno3 baserat flas respektive KCLO4/AL?
//EOD
Citera
2014-11-09, 04:08
Medlem
Citat:
Nu går vi OT. Han var "bonde" och köpte AN i tonvis för att sedan rena.
"Rena" vet jag inte. I så fall köpte han fel produkt. N34 är färdig, och bara att använda. Det är "prilled" men inte av samma porösa typ som den "riktiga" till ANFO ska vara. Det fungerar utmärkt i alla fall, men blir svårare att få igång. Lantmännen i Sverige säljer i runda slängar 14000 ton av skiten, årligen. Jag har svårt att tänka mig att Norrmännen var svårare att övertyga...

Som tur var, var ABB fullständigt hjärndöd. Han dränkte det i diesel, försökte få det känsligare med hjälp av glaspärlor, vilket ytterligare försämrade förhållandet mellan AN & Diesel, osv. På hela taget gjorde han ett riktigt dåligt jobb, vilket vi kanske ska vara glada för. Hade han fått rätt på det hade han jämnat kvarteret med marken, och inte bara sprängt hål ner i kulvertarna till avloppen... Visst, han skadade fasaden på byggnaden med, men hade han fått det att smälla som det borde, hade byggnaden inte stått kvar.
B!
Citera
2014-11-09, 09:04
Medlem
Citat:
Du vet ingen sida som skickar till sverige?
Vet någon skillnaden på Mg/Kno3 baserat flas respektive KCLO4/AL?
//EOD
Nej.

Fråga i rätt tråd (FB) Övriga Kemi & Pyrorelaterade frågor

Al, inte AL. AL=trädslag Al=aluminium.
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
~
Har för mig att det stod så i hans "manifest".
-

Nu går vi OT igen, men är inte N34 paraffin behandlad?
Citera
2014-11-09, 09:54
Medlem
Hej!!

Om och i så fall var kan jag få tag på benzyl alcohol??

Mvh
Citera
2014-11-09, 10:51
Medlem
Citat:
Känns otroligt långsökt. Jag ska inte säga "nej" eftersom jag inte vet, men att sprida en petroleumbaserad massa på åkrarna känns kontraproduktivt. Plus att N34 har "upp till" 4% absorptionsförmåga (med andra orden "prill" är 96% gödning, och 4% luft. Hur mycket olja man får in där beror så klart på ett flertal faktorer, bland annat oljans densitet...) och den borde ha varit obefintlig om de var vaxade med paraffin.

Känns som om det inte är jätte aktuellt att ta reda på i heller. Jag har iofs tillgång till N34, men mitt enda intresse av det skulle vara för att göra AP till raketmotorer och stjärnor. För mycket jobb till för lite vinst.
B!
Citera
2014-11-09, 12:41
Medlem
Citat:
Nej.

Fråga i rätt tråd (FB) Övriga Kemi & Pyrorelaterade frågor

Al, inte AL. AL=trädslag Al=aluminium.

Har för mig att det stod så i hans "manifest".
-

Okej frågar där!
Jag vet att det stavas Al hade bråttom när jag skrev bara.
Tack för alla snabba svar!
Citera
2014-11-09, 19:50
Medlem
Finns det butiker i Sverige som säljer ren nitrometan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in