Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Ja men enbart att det mest troligt inte skett något sex. Då är det ju rimligt att säga att inget messande skett under sex om det inte varit något sex. Men du förstår inte hur jag menar när jag säger att eftersom KJ PÅSTÅR att dom hade sex, så påstår åklagaren att i så fall har VB messat under tiden för sex. Är du med?
Jo, jag förstår vad du menar, men fortfarande måste inte messandet ha skett under eventuellt sex. Eventuellt sex kan ha startat kl 18:41, efter messandet. Och då är åklagarens påstående osant, men KJ tror henne och börjar spekulera om att han grävt ner näsan för långt så han inte ser något. Och HR hänger på åklagaren.
Citat:
Hans berättelse i den del som avser den sexuella samvaron med Vatchareeya Bangsuan under kvällen den 4 maj framstår vidare som helt osannolik bl.a. därför att han menar att den sexuella akten skulle ha pågått under en period då det av signaleringslistorna framgår att Vatchareeya Bangsuan genom sms hade en relativt intensiv kontakt med [MB].
KJ menar inte alls att den sexuella samvaron måste ha skett under messandet, han försökte förklara något som inte behöver ha hänt för att han trodde på åklagaren. Åklagaren vilseledde KJ och därmed domstolen med sitt osanna påstående.