2014-11-09, 16:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vi vet inte vad han fick se för bild.

Håller med dig fullt ut, allra helst om det inte är en fast partner.
Vet inte om hans diagnoser jävlas med honom.
Jag har frågat polisen och fått svar: Samma som bild 289-11 i FUP.
Senast redigerad av Quarrel 2014-11-09 kl. 16:53.
Citera
2014-11-09, 16:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har totalt missat detta inlägg. Det av mig kursiverade: Det tar jag som en förolämpning. Jag har aldrig sagt att min vän påstår att KJ är skyldig eller inte skyldig. Vi har bara diskuterat MB och inte alls KJ. Min väns uppgifter motsäger dock inte att KJ är skyldig heller. Dessutom är jag vuxen nog att ha egna åsikter utan att för den skull hamna i bråk med mina vänner. Vi har en bättre vänskap än så.

Ang åklagarens teori så kan det precis vara såsom åklagaren påstår, sexet kan ha påbörjats 18.10.

Att säga "Sexet kan ha påbörjats kl 18.41" är inte samma sak som att vara säker på sin sak.
Det var inte meningen att förolämpa.

Men åklagaren säger att SMS måste ha skickats under sexet, och det är fortfarande inte sant. Det kan ha skickats tidigare.
Citera
2014-11-09, 16:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var inte meningen att förolämpa.

Men åklagaren säger att SMS måste ha skickats under sexet, och det är fortfarande inte sant. Det kan ha skickats tidigare.

Jag skulle tro att åklagaren menar att OM det skett någon form av sex så måste det fallit samman med messandet. MEN då inga spår av sperma fanns någonstans, inte ens efter oralsex, så skulle jag säga att KJ ljuger och det inget sex förekommit. Så lögnaren är KJ.
Citera
2014-11-09, 16:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag skulle tro att åklagaren menar att OM det skett någon form av sex så måste det fallit samman med messandet. MEN då inga spår av sperma fanns någonstans, inte ens efter oralsex, så skulle jag säga att KJ ljuger och det inget sex förekommit. Så lögnaren är KJ.
Även påståendet att om det skett någon form av sex så måste det ha fallit samman med messandet är osant. Det kan ha skett efter SMS.
Citera
2014-11-09, 17:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Även påståendet att om det skett någon form av sex så måste det ha fallit samman med messandet är osant. Det kan ha skett efter SMS.

Kan ha och kan ha... det är inte grund för att säga att åklagaren ljuger tycker jag. Efter SMS;en levde nog inte VB länge till och sex var nog inte på tapeten då.
Citera
2014-11-09, 17:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kan ha och kan ha... det är inte grund för att säga att åklagaren ljuger tycker jag. Efter SMS;en levde nog inte VB länge till och sex var nog inte på tapeten då.
Det är inte sant att SMS:andet måste ha skett under eventuellt sex. Har du något argument mot det?
Citera
2014-11-09, 17:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det är inte sant att SMS:andet måste ha skett under eventuellt sex. Har du något argument mot det?

Ja men enbart att det mest troligt inte skett något sex. Då är det ju rimligt att säga att inget messande skett under sex om det inte varit något sex. Men du förstår inte hur jag menar när jag säger att eftersom KJ PÅSTÅR att dom hade sex, så påstår åklagaren att i så fall har VB messat under tiden för sex. Är du med?
Citera
2014-11-09, 17:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Men VB:s sista SMS gick kl 18:40, och KJ påstår att sexet påbörjades under Vampire Diaries, som gick kl 18-19. Då far åklagaren med osanning när hon påstår att VB måste ha messat under sexet. Sexet kan ha påbörjats kl 18:41 och pågått en timme utan att strida mot det KJ berättar.

Visst kunde sexet ha påbörjats 18.41. Åklagaren såg tydligen sin chans här att misskreditera KJ. Men varför utnyttjade inte försvarsadvokaten tillfället att trasa sönder åklagarens påstående? Eller försökte han med det utan att lyckas?
Citera
2014-11-09, 17:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja men enbart att det mest troligt inte skett något sex. Då är det ju rimligt att säga att inget messande skett under sex om det inte varit något sex. Men du förstår inte hur jag menar när jag säger att eftersom KJ PÅSTÅR att dom hade sex, så påstår åklagaren att i så fall har VB messat under tiden för sex. Är du med?
Jo, jag förstår vad du menar, men fortfarande måste inte messandet ha skett under eventuellt sex. Eventuellt sex kan ha startat kl 18:41, efter messandet. Och då är åklagarens påstående osant, men KJ tror henne och börjar spekulera om att han grävt ner näsan för långt så han inte ser något. Och HR hänger på åklagaren.
Citat:
Hans berättelse i den del som avser den sexuella samvaron med Vatchareeya Bangsuan under kvällen den 4 maj framstår vidare som helt osannolik bl.a. därför att han menar att den sexuella akten skulle ha pågått under en period då det av signaleringslistorna framgår att Vatchareeya Bangsuan genom sms hade en relativt intensiv kontakt med [MB].
KJ menar inte alls att den sexuella samvaron måste ha skett under messandet, han försökte förklara något som inte behöver ha hänt för att han trodde på åklagaren. Åklagaren vilseledde KJ och därmed domstolen med sitt osanna påstående.
Citera
2014-11-09, 17:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Visst kunde sexet ha påbörjats 18.41. Åklagaren såg tydligen sin chans här att misskreditera KJ. Men varför utnyttjade inte försvarsadvokaten tillfället att trasa sönder åklagarens påstående? Eller försökte han med det utan att lyckas?
Jag tror att advokaterna missade det. Hur som helst lyckades åklagaren, uppsåtligt eller inte.
Citera
2014-11-09, 17:29
Medlem
Citat:
Jag har frågat polisen och fått svar: Samma som bild 289-11 i FUP.

Som jag förstår så är det bilden av tejprullen liggande på skåpet.
Visa bilden på tejpen liggandes på badrumsskåpet för KJ och sen fråga honom
var tejprullen kan tänkas finnas, inte ens Kling å Klang.Eller?
Är jag seg eller kan dom visat en annan bild?
Citera
2014-11-09, 17:29
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jag tror att advokaterna missade det. Hur som helst lyckades åklagaren, uppsåtligt eller inte.

Jag misstänker att du skulle ha gjort ett bättre jobb i den där rättsalen än advokaterna.

Oavsett sexets vara eller icke vara, så var det inte avgörande för domslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in