Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-07, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hihohahe
Frågan är ju hur dom tog sig från stan till Öjebyn. Dem måste ju ha fått skjuts, alt att någon utav dem kört bil?!

Det är gångavstånd från stan till Öjebyn så det är inte helt omöjligt att de gått.
Citera
2014-11-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annelisp
Det är gångavstånd från stan till Öjebyn så det är inte helt omöjligt att de gått.
Gångavstånd, ja. Men med tanke på vädret som var, och om de hade blod på sina kläder så tror jag knappast dem valde att gå de dryga 6 km.
Citera
2014-11-07, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hihohahe
Men taxibilarna fick väl inte ta några resor efter dådet?

Jag åkte då taxi från taxistationen kort efter det hände, så det vette tusan vart du fått det ifrån
Citera
2014-11-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaakompis
Gångavstånd, ja. Men med tanke på vädret som var, och om de hade blod på sina kläder så tror jag knappast dem valde att gå de dryga 6 km.

Jag vet inte hur de tagit sig, jag påpekar bara att det är fullt möjligt att de gått. Vädret var inte svinkallt eller full snöstorm, och det finns både vägar och gångvägar till Öjebyn som inte är fullt upplysta (om vi bortser från det faktumet att det var mörkt vid den tiden och en hel del gatubelysning dragits in på).
Själv hade jag nog tagit småvägarna till kyrkogården på Annelund, sen genat över stallet och tagit den vägen då det inte är någon som helst trafik där på natten och inte heller några hus. Sammanlagd promenad på ca 30 min om man går i normal takt. Tänker man sig att man springer delvis så blir det ju fortare.
Fast självklart kan de ha ringt någon eller tagit taxi. I vanliga fall lär det ju inte vara det mest logiska om du har blod på kläderna och det har begåtts ett mord, men har de varit narkotikapåverkade är ju logik knappast nåt som förekommit.
Citera
2014-11-07, 11:16
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbaan
Kanske K.H's brud som tydligen bodde på nygatan (precis ovanför brottsplatsen?) Har också hört att R.E har försökt ringa sin mamma efter dådet men inte lyckats komma fram för att hon sov. Men det hade istället gått till röstbrevlådan i fickan där man ska höra dom prata om vad som hände den kvällen. Som sagt, bara vad jag hört från en polare.

Hans nuvarande brud bor då inte där. Exet bor väl i Öjebyn vad jag kan se. Nuvarande bor i Jävrebyn enligt Ratsit.

Mich*ela L*grelius
20 år (och 127 dagar)
Jävrevägen 45,
944 94 Jävrebyn
*a
Senast redigerad av Killyourself 2014-11-07 kl. 11:25.
Citera
2014-11-07, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Hans nuvarande brud bor då inte där. Du måste mena exet då. Nuvarande bor i Jävrebyn enligt Ratsit.

Mich*ela L*grelius
20 år (och 127 dagar)
Jävrevägen 45,
944 94 Jävrebyn
*a

Och för bara någon dag sedan visade ratsit Nygatan..

Lena Mich*ela L*grelius Nygatan 3* B lgh 1101 Piteå - Ratsit
www.ratsit.se/...Mich*ela_L*grelius.../qw...
3 jul 1994 - Här finns taxeringsuppgifter på Lena Mich*ela L*grelius på Nygatan 31 B lgh 1101 i Piteå.
Citera
2014-11-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zareem
Jag åkte då taxi från taxistationen kort efter det hände, så det vette tusan vart du fått det ifrån

Kanske var olika bolag då? För vi ringde och beställde taxi men då gick det inte att åka.
Citera
2014-11-07, 11:32
Medlem
Killyourselfs avatar
Hittade förövrigt Tanjas ask nu..

Där hon skriver att hon har Benzo på recept (eller hade) inlägget är trots allt 11 månader gammalt. Kan det vara där Krille började knapra?

Citerar från ask:

Benzo? Tram? Eller haschiish?

Jag har benzo på recept så, benzo.

11 months ago

2 people*like this

Vidare får hon denna fråga:

Citerar från ask:

Har du knarkat när du väntat dina barn?

Har bara väntat på att få den frågan. Vet att de cirkulerar ett sådant rykte och har faktisk ingen aning om hur de kan ha uppstått. Såhär är de, att när man är gravid får man lämna både urinprov och blodprov hos barnmorskan. Om jag nu skulle ha "knarkat" under tiden jag var gravid hade jag blivit skickad på behandling direkt. Men jag har ALDRIG någonsin vart på behandling i hela mitt liv. Har heller aldrig varit en sk pundare. Jag har vart tonåring och prövat röka på, och jag har testat amfetamin. Men jag har aldrig suttit fast i någonting någonsin. Jag har förlorat mina barn pga försvagad livmodertapp. Dom har alltså fötts för tidigt. Ingenting annat! Så de ryktet sätter jag stopp för här och nu.

10 months ago

4 people*like this

http://ask.fm/tanj*forsberg/best

*a
Senast redigerad av Killyourself 2014-11-07 kl. 11:36.
Citera
2014-11-07, 15:51
Medlem
Citat:
Klart att familjen spelar en stor roll i hur dessa avskum blev som vuxna. De kunde ha stoppat vid första misshandeln, och således styrt in dem på en bättre bana.

[quote=peheis666|51006736]
Citat:
Ursprungligen postat av eagleinthesky
Men för helvete ,anhöriga kan väl inte rå för vad idioterna gjort. Eller är det din familjs fel att du saknar hjärna och borde varit en blöt fläck på lakanet?[/

självklart har föräldrarna ett extremt stort ansvar. dom bygger ju ett grundfundament för hur ungarna
Sen funkar ute i samhället, men antar att sånt är ej av intresse för en 1 procentare.

1 procentare? Jaha vad var det för fantasispår då?
Klart föräldrar har ansvar för uppfostran det är ju en sak men att alla anhöriga ska ha ett ansvar för vad olika gärningsmän gör är ju dummare än vad det låter och säger mera om eran egen intelligens. Dvs inte särskilt hög.
Vem har ansvaret då gärningmän som haft en bra uppfostran gör något då? Och vem har ansvaret för att ni inte är skarpaste knivarna i lådan?
Citera
2014-11-07, 18:01
Medlem
FreddeDs avatar
Ingen bild på BO än?
Citera
2014-11-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Svaret är nej på alla dina frågor Tyckte helt enkelt att det var relevant i sak till skillnad från dig!

Men du kanske har knarkat för mycket så du inte fattar helt enkelt din smutsiga pundare.

(FB) Vill röka men har ångest för att torska

Det är alltså relevant att Tanja, som Krille har varit tillsammans med för något år sen, har benzo på recept? I ett mordfall?

Ja, jag röker ibland. Men är inte pundare för det. Ses
Citera
2014-11-07, 18:48
Medlem
eilahtans avatar
Citat:
Det är alltså relevant att Tanja, som Krille har varit tillsammans med för något år sen, har benzo på recept? I ett mordfall?

Ja, jag röker ibland. Men är inte pundare för det. Ses

Eftersom Krille och hans gäng så länge jag vetat alltid endast hållit på med sprit som max så är det faktiskt ganska intressant. Halkade han in på benzo efter 20-årsåldern? Att Tanja tagit det skiter jag i, hon verkar haft en jobbigt uppväxt med fosterföräldrar som kanske inte varit dom absolut snällaste (vad jag hört från bekanta så har hon gått igenom ett extremt jobbigt liv), men om Krille tog Benzo kan vara intressant.

Att skära halsen av någon krävs ofta mer än sprit, då han misshandlat folk tidigare men aldrig tappat kontrollen som denna gången. Så ja, det kan vara intressant. Att din vän Tanja nämns är inte så konstigt, men jag förstår om du tycker det är jobbigt. Hoppas hon kan gå vidare och inse att detta inte handlar om henne, men hon kommer självklart nämnas i en tråd som handlar om att hennes (ex, men folk verkar inte ha fattat det) pojkvän oprovocerat skar halsen av en kille 15 meter från en krog i centrala Piteå. Som tur är heter hon ju inte Tanja i verkligheten, så att byta namn igen borde inte vara några konstigheter.

Mina tankar går ut till alla anhöriga, även till GM.
Senast redigerad av eilahtan 2014-11-07 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in