2014-11-07, 00:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Minsta barnunge fattar att KJ menade sperma...
Jag fattar det inte. Men fortfarande ljög micro113.
Citera
2014-11-07, 00:19
Medlem
Citat:
Nej, han använder inte ordet sperma, men det framgår tydligt, anser jag, att han menar sperma (vi hade ju sex). Han hugger direkt för att det passar in på hans, enligt min åsikt, uppdiktade historia med utlösning och allt. Men just där och då tänker han inte på att DNA också finns i t ex saliv eller svett. En verklig fadäs, med tanke på alla Dexter och CSI han säger sig ha sett. Han kommer ihåg det först när fhl berättar hur de tror att DNA:t hamnat vid fotleden. Då blir KJ ytterligt nervös, trasslar in sig, hummar och stakar sig. Hans reaktion tyder på att han inte har en aning om var DNA:t hittades, även om fhl antyder att det framkommit vid häktningsförhandlingen. Återigen går han tillbaka till att han och VB hade sex och att DNA:t nu måste ha hamnat kring fotleden när han drog av VB byxorna.

Ur fup, sidan 1957-58:

F2: På tal om det, Kristoffer, har du funderat…vad funderar du på kring det här som…som
sas vid…vid senaste häktningen här?
H: Att de har hittat min DNA på hennes kropp?
F2: Ja.
H: Ja, att det var ju inte..det skulle vara udda om de inte hittade.
F2: Hur menar du nu?
H: Ja, men vi hade ju sex.
F2: Jo, men du…du minns var man hade hittat det?
H: Nä, jag minns att det var på henne…hennes kropp.
F2: Det var ju kring fotleden.
H: Ja, men…jag vet inte.
F2: Har du några funderingar? Vad funderar du kring det?
H: Ja, ingen aning faktiskt. Hur hamnade det där? Är det så långt ner så ………….
F2: Vad sa du att?
H: Ja, undrar bara hur det hamnat så långt ner, men…jag vet inte.
F: Ja, en teori det är ju att man kan ha burit de här styckade benen och det är mest naturligt att
bära de här benen som vi har sett och det är ju att ta tag i…runt fotleden. Det…det är nästan
omöjligt att bära de här benen på annat sätt. Släpa eller bära. Om man tänker sig något sånt
här grepp, ett eller två eller med släpa så…
H: Mmm.
F: …är det ett mycket tänkbart scenarium.
H: Ja, har ni hittat något sånt i huset?
F: Vad tänker du på?
H: En…men…ehh…eller…andra scenariot är att det…mitt DNA har hamnat där på grund av
att jag typ tog av henne byxorna när vi hade sex. …….sen så…jag är inte………..
F2. Hur gick…hur gick det till?
H: Att jag tog av henne byxorna?
F2. Mmm.
H: Jag antar det.
F2: Vad sa du att…?
H: Jag antar att jag drog ner dem, så…men som sagt, jag är inte alls förvånad att…över att dehittade DNA på hennes kropp så….

Det här är ett mycket allvarligt fel av förhörsledaren F2 (se understruket och fetmarkerat)

ATT F2 säger JA är FELAKTIGT OCH YTTERST KLANDERVÄRDIGT GJORT AV DENNE!!!

DNAt från VBs vad kan ha kommit från precis vemsomhelst av det manliga könet.
Senast redigerad av zemixon 2014-11-07 kl. 00:21.
Citera
2014-11-07, 00:19
Medlem
Citat:
Minsta barnunge fattar att KJ menade sperma...

SJÄLVKLART INTE.

Vad yrar du nu om?
Senast redigerad av zemixon 2014-11-07 kl. 00:29.
Citera
2014-11-07, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Blodet i bakluckan har kommit dit på något sätt ja, därför bör fokus ligga på hur det har hamnat där.

Precis. Blodet kan ha kommit dit på flera olika sätt.

Hur och när kom det dit? Besudlat eller inte?
Citera
2014-11-07, 00:38
Medlem
Theforeigners avatar
Problem: MOTIV ???

Några menar at KJs motiv var:

1. Igenom längre tid fantasi om at döda/stycka en människa.

Om detta var KJs motiv då skulle han ju valt en person/offer han inte känner iom att han, enligt honnom själv (i FUP), är väldigt innsatt i hur man ska undgå att bli avslöjad (KJ har sett masser med Dexter och dylikt), och även ett barn vet ju att det svårast mord at uppklara är när mördare och offer inte känner varandra.
Så att välja en av sina bästa kompisar, som han tom var olyckligt kär i, och som var på besök hos honom, är ju ren idioti. Och kom ihåg, KJ är ABSOLUT INTE dum.

2. Svartsjuka

Om man läst FUP ordentligt, då vet man att ALLA (och det är ganska många) som förhörts om hur KJ är som person, säger att han absolut inte är svartsjuk, tvärt om går han inn för det öppna förhållandet.

3. Plötslig inträffad ilska på grund av känslan av att ha blivit förnedrad och utnyttjad av VB.

Om man läst FUP ordentligt, då vet man att stort sett ALLA som förhörts om hur KJ är som person, säger att han är otroligt lung kille som aldrig blir arg.

Och desutom om nr 3. skulle vart motiv då skulle lägenheten ju ha varit brottsplatsen, vilket den ju inte var.

Så, som jag ser det så funkar INGEN av de 3 möjliga motiven.

PS. Jag har skrivit detta enbart för att uttrycka min uppfattning, och altså INTE för att diskutera ämnet iom jag vet att det bara blir ord mot ord, fram och tillbaka mellan dom som tror att KJ är skyldig och dom som tror han kan vara oskyldig.
Senast redigerad av Theforeigner 2014-11-07 kl. 01:30.
Citera
2014-11-07, 00:43
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Struntprat säger jag. Dels bör han ha haft kraften att bära henne- givet hans övningar i skogen .. Dels sitter normalt inte folk kvällstid och glor på vad grannar kan tänkas syssla med...

Ingen såg vare sig henne eller honom lämna ... alltså- grannarna besatt inte nyfikenheten du vill göra gällande utan ägnade sig åt annat (som normala människor brukar)

Edit:
Vilka satt på balkongen "större delen av kvällen" - såvitt jag sett var det ett par som var ute där tillfälligt när de hörde skriket och såg någon stänga...

Fup s. 168, en person.

Har inget att göra med nyfikenhet, en man som kommer bärande med en livlös kropp i famnen uppmärksammas förmodligen.
Fast nu tyder ju inget alls på att brottet begicks i lägenheten.
Citera
2014-11-07, 01:04
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Problem: MOTIV ???

Några menar at KJs motiv var:

1. Igenom längre tid fantasi om at döda/stycka en människa.

Om detta var KJs motiv då skulle han ju valt en person/offer han inte känner iom att han, enligt honnom själv (i FUP), är väldigt innsatt i hur man ska undgå att bli avslöjad (KJ har sett masser med Dexter och dylikt), och även ett barn vet ju att det svårast mord at uppklara är när mördare och offer inte känner varandra.
Så att välja en av sina bästa kompisar, som han tom var olyckligt kär i, och som var på besök hos honom, är ju ren idioti. Och kom ihåg, KJ är ABSOLUT INTE dum.

2. Svartsjuka

Om man läst FUP ordentligt, då vet man att ALLA (och det är ganska många) som förhörts om hur KJ är som person, säger att han absolut inte är svartsjuk, tvärt om går han inn för det öppna förhållandet.

3. Plötslig inträffad ilska på grund av känslan av att ha blivit förnedrad och utnyttjad av VB.

Om man läst FUP ordentligt, då vet man att stort sett ALLA som förhörts om hur KJ är som person, säger att han är otroligt lung kille som aldrig blir arg.

Och desutom om nr 3. skulle vart motiv då skulle lägenheten ju ha varit brottsplatsen, vilket den ju inte var.

Så, som jag ser det så funkar INGEN av de 3 möjliga motiven.

Har KJ själv dödat henne är det tredje alt det mest troliga, ur min synvinkel.

En s.k lugn person som aldrig någonsin blir arg är något onaturligt, ett bedrägligt lugn. Mest hälsosamt för psyket är att ge utrymme för alla slags känslor, även ilskan. Nu finns det personer som vittnar om att KJ visst kunde bli arg.
Citera
2014-11-07, 01:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Du har nog inte läst den där FUP:en så ordentligt som du vill hävda eller så väljer du
helt sonika att bortse från sånt som är besvärande för den dömde styckdräparen.

Så här stod det bland annat i ett inlägg idag av användaren henkess:

Citat:
Hans mor som sa, "Han kunde bli arg och irriterad på oss flera gånger,hur mycket som helst " Lundkvist som sa "KJ sovit i bunkrar efter bråk med sin far" Och Robert som sa "KJ var mycket i bråk att KJ hade svårt att hantera relationer och konflikter". Sofie som sa "KJ bråkade mycket med VB". Finns mer än så då du läser fup. Inte så konstigt att Vbs familj inte gillade KJ.

https://www.flashback.org/sp51000246
Citera
2014-11-07, 01:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag fattar det inte. Men fortfarande ljög micro113.
Nej, den enda som farit med lögn i den här tråden är du - dels genom att du tillskriver åklagare och polis brottslig handling- falska bevis..

Dels genom ditt försök att skuldbelägga MB och hans sambo .. dvs tillskriva dem mord .. trots att inget pekar åt det hållet

Du drivs av hämnd mot MB - precis som jag sa till dig i PM konversation som vi haft ..eller hur.

Rannsaka dina egna motiv... är mitt råd .. för i den här tråden framstår du bara som en hämndlysten rättshaveristisk dåre ..
Citera
2014-11-07, 01:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fup s. 168, en person.

Har inget att göra med nyfikenhet, en man som kommer bärande med en livlös kropp i famnen uppmärksammas förmodligen.
Fast nu tyder ju inget alls på att brottet begicks i lägenheten.
Det krävs att du tittar ut för att uppmärksamma något alls .. Brukar du själv ha koll på vad grannarna gör?
Citera
2014-11-07, 01:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Precis. Blodet kan ha kommit dit på flera olika sätt.

Hur och när kom det dit? Besudlat eller inte?
Blodet hamnade i den dömde styckdräparens baklucka genom att densamme placerat
sitt offer där.
Har du inte fått detta klart för dig ännu? Det är ju helt otroligt alltså. Läs domen för fan.
Gällande tidpunkten som du också efterfrågar här ovan så är väl en rimlig bedömning
att blodspåren avsatts någon gång under natten till den 5 maj.

Kvinnomördaren ifråga, KJ alltså, drog ju inte iväg med sitt stackars offer medan det
ännu var folk uppe i lägenheterna utan avvaktade tills allt var tyst och nersläckt.
Sedan agerade han. Kort sträcka ner till bilen. Ingen i grannskapet behövde se någonting och
ingen såg något heller har det ju visat sig för annars torde vi ha fått höra talas om det.

Förmodligen ströp han Vatchareeya till medvetslöshet och drämde något tungt i huvudet
på henne också.
Sedan skulle det huggas och stickas ihjäl.
Det kanske skedde i den där sängen som är försvunnen?
Utesluter fortfarande inte att alltsammans av det sjuka dramat utspelat sig i lägenheten.
Styckningen således också. Trots avsaknaden av spår efter något sådant.

Den stora ryggsäcken som det vittnas om från olika håll att KJ var ägare av och
så det där duschdraperiet, har spelat sina roller här, misstänker jag starkt....
Citera
2014-11-07, 02:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Personer med AS som inte klarade eget boende? Det var dom det, men nu ska vi inte överdriva, dom flesta med AS klarar precis som KJ av att ha ett eget boende. Dom kan få hjälp med praktiska saker, som tvätt,boendestödjare,god man. Med all den hjälpen, så törs jag påstå att många med AS klarar av det. Men nu ska vi inte grotta ner oss i diagnoser. KJ bråkar ofta med sin omgivning, det vet vi redan. Tänder han till extra lätt tillföljd av sitt AS, mycket möjligt. Är han mer bright än dom flesta med AS, jag tvivlar.

Nu poängterade jag ju även att man inte kan säga att alla med AS fungerar likadant. På KJ fungerade ju inte heller concerta om jag inte minns fel och det kan ju bero på att han hade dubbeldiagnos.

Jag hoppas verkligen att jag inte skrev brightare än de flesta md AS, däremot än den jag beskrev
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in