2014-11-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Ja, vad säjer Gazakulturens normer och regler? Det du berättade om tidigare trodde jag gällde där. Dvs. om ett brott sker där i Gaza och förövarna finns där - ja, då gör man som man gör där!Gäller de reglerna också HÄR i Sverige där det finns domstolar och en stor portion demokrati?

Det vet jag inte. Jag är ingen expert och har tyvärr heller ingen förmåga att se in i framtiden. Min poäng var nog snarare att det lär vara svårt att bedöma utsagor/agerande som styrs av fruktan för ett helt annat rättssystem.
Citera
2014-11-06, 21:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Läst flera timmar nu av Fup. Med risk för att vara snurrig men vems är alla passen de hittar i kassen och gömda i sovrum? Namnen står i beslagsprotokoll röd mapp, inte familjemedlemmarnas. Yara hade ett pass utfärdat i Palestina som hittats. Var inte det just pass som hon saknade när hon kom hit?

Hur har familjen familj råd med flertalet datorer, surfplatta, telefoner och massa simkort (Rami säger att de fått dem av Islam), Arabisk tecknad tv kanal Cartoon Network osv.
Citera
2014-11-06, 22:01
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hur har familjen familj råd med flertalet datorer, surfplatta, telefoner och massa simkort (Rami säger att de fått dem av Islam), Arabisk tecknad tv kanal Cartoon Network osv.

Det är billigast möjliga skit.

Surfplattan är av märket "Denver". Inte direkt toppklass.
Senast redigerad av SigmenFloyd 2014-11-06 kl. 22:03.
Citera
2014-11-06, 22:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag hoppas också på Team Blekinges insats vad gäller ljudupptagningarna.

Kan man höra förhöret med rättsläkare Sophia Neringer, månne?

Det går knappast att se bilder på en ljudupptagning, eller är ljudupptagningen också sekretessbelagd?
Det är i vart fall inte självklart att den är, bara för att det var stängda dörrar vid huvudförhandlingen. Man kan alltid försöka testa att begära ut dem.
Citera
2014-11-06, 22:03
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Läst flera timmar nu av Fup. Med risk för att vara snurrig men vems är alla passen de hittar i kassen och gömda i sovrum? Namnen står i beslagsprotokoll röd mapp, inte familjemedlemmarnas. Yara hade ett pass utfärdat i Palestina som hittats. Var inte det just pass som hon saknade när hon kom hit?

Och en tre veckors resa till Egypten?

Svaret måste vara att de har en inkomst på sidan av, annars har man inte råd med ovanstående på socialbidrag.
Citera
2014-11-06, 22:04
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Det är billigast möjliga skit.

Surfplattan är av märket "Denver". Inte direkt toppklass.

Rami har en Iphone5s. Knappast billigaste möjliga skit.
Citera
2014-11-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Förmodligen har du rätt. Porrsurfandet som ett led i strategin att påvisa att Rami inte älskar henne, är en dålig man och anklagar henne för mordet. Men då tror jag de missar den viktigaste poängen med hennes lojalitet och det är Aminas egen överlevnad.
Inte ens en "expert" kan se in i framtiden.
Men vad menar du t ex med den sista meningen om Aminas överlevnad?
Citera
2014-11-06, 22:35
Medlem
Många frågor, få svar... Skam den som ger sig!

OK, nästa undring då. Finns det någon som har tillgång till BLT:s Plussidor och vet något mer om situationen för familjen Alnajjar just nu? Finns en hotbild mot pappan eller är det bara gissningar?
Citera
2014-11-06, 22:43
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Rami har en Iphone5s. Knappast billigaste möjliga skit.

Visst, men den går ju på avbetalning i telefonabonnemanget. Några hundra i månaden.
Citera
2014-11-06, 22:59
Medlem
Ramis totala likgiltighet för hur Yara har det ...

är fullständigt förskräckligt!

Förhoppningsvis har han målat in sig själv i ett hörn i sin iver att sätta dit Madi för brottet genom sin detaljerade beskrivning av eftermiddagen och kvällen.

Dom döms båda två mordet. Hoppas jag.
Citera
2014-11-06, 23:01
Medlem
Sorglig läsning från början till slut.

Ni som har lite koll på juridiken kanske kan avgöra om det blir mord eller dråp på detta. Misshandeln har ju uppenbarligen på gått länge (under kvällen och historiskt). Hur brukar rätten resonera då?

Stort tack till dig som lagt FUP.
Citera
2014-11-06, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Colagio
Sorglig läsning från början till slut.

Ni som har lite koll på juridiken kanske kan avgöra om det blir mord eller dråp på detta. Misshandeln har ju uppenbarligen på gått länge (under kvällen och historiskt). Hur brukar rätten resonera då?

Stort tack till dig som lagt FUP.

Jag har inte koll på juridiken men jag tycker att det är många punkter de ska dömas för och en av alla punkter ska vara tortyr.

Gud vet hur många gånger de har låst in henne i garderoben liggandes misshandlad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in