2014-11-06, 20:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han är alltid lurad.
Skämt.Vad menar du?

Är han alltid lurad? Vad menar du? Jag vet inte riktigt vad du undrar här.
Citera
2014-11-06, 20:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja vilket förkortningen AS står för. Det jag beskrev var alltså en med Asperger. Du behöver inte länka för det spelar ingen roll. Alla "Aspies" är inte lika. De jag har träffat är dock väldigt impulsiva och kan skifta från vitt till svart på nolltid, beroende på hur just deras "Aspie" ser ut. Men det är ett brett område och som sagt, alla fungerar inte lika. Men KJ ger intryck av att snöa in sig på saker och verkar, likt den jag beskrev, sakna den empatiska förmågan vilket hans mor vittnar om också.

Vi hade en annan med Asperger som var raka motsatsen på samma behandlingshem. Han kunde bli väldigt arg, men aldrig farlig mot någon annan än sig själv. Han hade ett istället ett självskadebeteende.
Ja, du kan inte påstå att hans beteende inte beror på diagnosen.

Vi kan vända på det. Vad är lättast, att minnas ett sexscenario eller att hitta på ett? Vad är troligast att han gör?
Citera
2014-11-06, 20:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja där ser man, alltid bra med riktiga fakta från någon som har bred erfarenhet.
MrFold binder ju upp sina "kunskaper" kring endast en kontakt med diagnos.

Där ser man, jag antar att geografi är en ganska fredlig aktivitet, tur att det var en ärtbössa killen fick tag på och inte ett riktigt. För antagligen vart han upplevt provocerad av din chef och sedan small det.

Och appropå ärtbössa så har naturligtvis KJs specialintresse inte ett skit med händelseförloppet att göra. En provokation skedde. Men som MrFold har säkert en annan åsikt att delge tråden. Gärna kortfattat.

Nej faktiskt så fick han ibland för sig att folk var någon de inte var. En gång kom jag och väckte honom och han slog mig rejält med knytnävarna för att han fick för sig att jag var hans tjatiga mamma..
Två dagar senare så kom han och ville prata geografi med mig och det var hans sätt att känna av om vi var okey och han frågade om jag hade ont.. men han ville aldrig prata om det med mig.

En annan gång var vi ute och fiskade och då började han också skrika om sin mamma och att hon skulle dö, började kasta saker från båten och försökte få mig ur båten (en liten eka) och då var jag faktiskt rädd för första gången då vi var ensamma.
Citera
2014-11-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Vi kan vända på det. Vad är lättast, att minnas ett sexscenario eller att hitta på ett? Vad är troligast att han gör?

Men beror inte ett sådan resonemang på vilken "verklighet" man lever i? Har man en uttalad fantasi kan ett påhittat scenario upplevas som ett riktigt minne. Vet man hur KJ är? Intressant resonemang här
Citera
2014-11-06, 20:15
Medlem
Citat:
Nej faktiskt så fick han ibland för sig att folk var någon de inte var. En gång kom jag och väckte honom och han slog mig rejält med knytnävarna för att han fick för sig att jag var hans tjatiga mamma..
Två dagar senare så kom han och ville prata geografi med mig och det var hans sätt att känna av om vi var okey och han frågade om jag hade ont.. men han ville aldrig prata om det med mig.

En annan gång var vi ute och fiskade och då började han också skrika om sin mamma och att hon skulle dö, började kasta saker från båten och försökte få mig ur båten (en liten eka) och då var jag faktiskt rädd för första gången då vi var ensamma.

Ajdå, låter som ett lite tuffare jobb än vad jag har
Citera
2014-11-06, 20:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Hittar på skulle jag säga i det här fallet för att rädda sitt eget skinn i den mån dom hittade hans DNA på hennes kropp.
KJ är lite mer bright än killarna jag jobbade med. Dom klarade inte eget boende.
Citera
2014-11-06, 20:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferengi
Men beror inte ett sådan resonemang på vilken "verklighet" man lever i? Har man en uttalad fantasi kan ett påhittat scenario upplevas som ett riktigt minne. Vet man hur KJ är? Intressant resonemang här

Visst är det även en möjlighet. Eller sannolikhet om man så vill.
Citera
2014-11-06, 20:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hittar på skulle jag säga i det här fallet för att rädda sitt eget skinn i den mån dom hittade hans DNA på hennes kropp.
KJ är lite mer bright än killarna jag jobbade med. Dom klarade inte eget boende.
Ja, hitta på är lättast. Då skulle han inte säga att han inte vet eller inte minns. Men det säger han.
Citera
2014-11-06, 20:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, han säger inte det heller. Håll dig till sanningen.
Jag håller mig till sanningen - du gör inte det...

Var är listan med falska bevis?
Citera
2014-11-06, 20:22
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Jag ser samarbete KJ/AF lika uteslutet som samarbete KJ/MB. De var alla tre intresserade av samma kvinna, varför skulle då någon hjälpa någon annan att döda henne?

Ja dom var intresserade av samma. AF ville sabba förhållandet VB hade med MB. VB verkar ha bråkat med dom alla på något sätt. AF kan ha fått nobben då dom umgicks precis som KJ kan ha fått. Det som KJ eventuellt skulle behöva ha hjälp med, var nog att sopa bort spår efter sig. Varför någon skulle vilja ta hjälp av den andra vet jag inte. Men då ett vittne sett AF i en bil med KJ, och ett vittne sett AF med VB den 4 Maj. Gör att man kanske kan dra vissa kopplingar AF-KJ, och till att AF varit med VB den dagen då hon försvann. (Och inte tidigare som han påstod)
Senast redigerad av henkess 2014-11-06 kl. 20:24.
Citera
2014-11-06, 20:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ja, hitta på är lättast. Då skulle han inte säga att han inte vet eller inte minns. Men det säger han.

Men skojar du? Jo då han skulle säga att han inte minns om han inte minns sina lögner. Du tar det till en helt ny nivå nu.
Citera
2014-11-06, 20:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag håller mig till sanningen - du gör inte det...
Det här är inte sant.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det visade du inte eftersom han vid fråga säger att DNA:t måste vara sperma från sexet (som han inte riktigt vet hur det gick till).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in