2014-11-03, 13:43
  #409
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Du hade nog bara oturen att träffa en "multidater" tror jag. Hoppa på hästen igen, det finns många iranska tjejer som gillar er svenskar(undertecknad är en av dem).

Ja, så kanske det var. Jag skulle inte tacka nej om tillfälle gavs igen, men för tillfället finns det inte så många invandrare i min umgängeskrets. Jag har aldrig sett särskilt många invandrartjejer på vanliga krogar (oavsett klientel) utan det brukar vara de mer hippa uteställena som gäller om man vill hitta någon iranska.
Citera
2014-11-03, 14:12
  #410
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Jag är kvinna och jag har fått välja vem jag vill men man är inte anpassad för att man ligger runt som en slampa eller utnyttjar män för pengar eller har ett förhållande och spelar KK med en annan man.
Det är ingen värdighet och respekt i detta eller ska du påpeka att man Sverige hatare för detta? Anpassning handlar om språk, jobb samt att fira svenska högtider eller ingår det i den svenska kulturen att hora runt med 100 män? Är det fint att kallas för slampa nu? Är det vad som kallas anpassning?

Det fetmarkerade tycker jag inte heller är ett respekterat sätt iallafall enligt mig själv om jag skulle hålla på med detta. Däremot förstår jag inte varför man ska lägga sån energi på att vissa kvinnor (och män) väljer att leva så oavsett ursprung. Deras liv och deras val.

Och sen undrar jag hur dom nedgräver sin Persiska identitet med att plastikoperera sig? Tycker det borde vara samma debatt där som det är med svensk identitet att den ser olika ut för olika människor. Vem vet kanske dessa persiska kvinnor är väldigt stolta över sitt persiska arv men kanske visar det på ett annat sätt? Eller så bryr dom sig inte ett dugg vilket inte är ett problem så länge dom betalar skatt och inte gör något brottsligt liksom alla andra.
__________________
Senast redigerad av swehardrocker 2014-11-03 kl. 14:15.
Citera
2014-11-03, 14:17
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jag har fått intrycket, att iranska kvinnor i större utsträckning kräver att mannen - i synnerhet om det är en svensk man som hon kanske är intresserad av - ser riktigt, riktigt bra ut, än vad t ex svenska kvinnor gör. Hur pass nära ligger mitt intryck hur det ser ut i verkligheten, tror ni?

Jag tror att du delvis har rätt. De persiska kvinnor jag träffat har varit mycket måna om sitt yttre och bejakat sin kvinnlighet, varför skulle hon inte förvänta sej detsamma från de män hon eventuellt inleder ett förhållande med? Sedan kan man inte generalisera men över lag är min erfarenhet att persiska kvinnor lägger ner mer tid och energi på att vårda sin kropp och utseende än många svenska kvinnor.
Citera
2014-11-03, 20:35
  #412
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Det fetmarkerade tycker jag inte heller är ett respekterat sätt iallafall enligt mig själv om jag skulle hålla på med detta. Däremot förstår jag inte varför man ska lägga sån energi på att vissa kvinnor (och män) väljer att leva så oavsett ursprung. Deras liv och deras val.

Och sen undrar jag hur dom nedgräver sin Persiska identitet med att plastikoperera sig? Tycker det borde vara samma debatt där som det är med svensk identitet att den ser olika ut för olika människor. Vem vet kanske dessa persiska kvinnor är väldigt stolta över sitt persiska arv men kanske visar det på ett annat sätt? Eller så bryr dom sig inte ett dugg vilket inte är ett problem så länge dom betalar skatt och inte gör något brottsligt liksom alla andra.

Deras vilda livsstil går ut över oss andra perser. Ett visst rykte kommer sprida sig om alla perser. Jag kan på jobbet utfrågad om jag är lika snuskig som alla andra persiska tjejer. Jag tittar bara tyst i 10 minuter så får den individen avgöra om dessa gått över gränsen eller inte.

Nej, man är ingen stolt perser när man opererar sin näsa för att passa in i Sveriges standard och man är inte heller en stolt perser för att man blonderar håret så ljust att blonda kvinnor ser mörkare än ut kvinnorna än Iran. Det är verkligen fult. Är man stolt så väljer man kvar sitt utseende och är stolt över den.
Citera
2014-11-03, 20:45
  #413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Jag tror att du delvis har rätt. De persiska kvinnor jag träffat har varit mycket måna om sitt yttre och bejakat sin kvinnlighet, varför skulle hon inte förvänta sej detsamma från de män hon eventuellt inleder ett förhållande med? Sedan kan man inte generalisera men över lag är min erfarenhet att persiska kvinnor lägger ner mer tid och energi på att vårda sin kropp och utseende än många svenska kvinnor.

Kan tänka mig att detta är sant, alltså att de bryr sig mer om sitt utseende än svenska tjejer.
Citera
2014-11-03, 20:50
  #414
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Kan tänka mig att detta är sant, alltså att de bryr sig mer om sitt utseende än svenska tjejer.


Att man bryr sig mer om sitt utseende har inte med till vad man dras till för typ av män eller vad man har för smak.
Citera
2014-11-04, 18:35
  #415
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Deras vilda livsstil går ut över oss andra perser. Ett visst rykte kommer sprida sig om alla perser. Jag kan på jobbet utfrågad om jag är lika snuskig som alla andra persiska tjejer. Jag tittar bara tyst i 10 minuter så får den individen avgöra om dessa gått över gränsen eller inte.

Nej, man är ingen stolt perser när man opererar sin näsa för att passa in i Sveriges standard och man är inte heller en stolt perser för att man blonderar håret så ljust att blonda kvinnor ser mörkare än ut kvinnorna än Iran. Det är verkligen fult. Är man stolt så väljer man kvar sitt utseende och är stolt över den.

Har du ens varit i Iran undrar man ju? Det operaras näsor och blonderas hej vilt där. I alla fall i Tehrān.
Citera
2014-11-04, 19:11
  #416
Medlem
Jag personligen syftade inte på att plastik operera sig eller att färga håret och så, det ser jag inget fel med. Det jag syftade på är Iranier som flyttar hit och byter till svenska namn, skryter om att de har endast svenska vänner (mindervärdighetskomplex), skiter totalt i alla persiska traditioner, mat och högtider och firar allt möjligt svenskt för att passa in. Byter religion från Islam till Kristendomen (om man inte insett att alla religioner är minst lika efterblivna bör man öppna ögonen. Inget fel dock på ursprungliga Kristna, Muslimska, Zoroastriska (stavning?), Judiska Iranier etc, och egentligen inget fel om man konverterar för att man verkligen tror på religionen, men tyvärr gör många det för att det passar inte bättre att vara kristen i Sverige än att exempelvis vara muslim.),för att sedan skryta till sina svenska kollegor och vänner som egentligen skiter fullständigt i vad du säger. Men vi bor ju dock i ett demokratiskt land där man har rätten att välja hur man lever själv, så upp till de egentligen, utan jag tycker bara att det är efterblivet. Halv Iranier däremot är det inget fel på om de beter sig så, eftersom de känner sig säkerligen minst lika mycket (inte alla dock) hemma med den svenska kulturen, som de gör med den Iranska kulturen, om inte mer. Min poäng är att man ska inte skämmas över vem man är och vart man kommer ifrån, bara för att bli bekräftade av svenskar. Det är patetiskt.


PS. Iranie tjejer, sluta färga håret blont, ni passar inte i det. Håll er till svart eller brunt/ljusbrunt..
Citera
2014-11-05, 22:23
  #417
Medlem
Armaitis avatar
Iranska kvinnor som färgar håret blont är så fruktansvärt fult och avtändande så det finns inte. Jag har förstått att kvinnor i de rika kretsarna i Iran färgade håret och det var något som var mode på 70-talet. Idag ser det bara så avtändande (brist på ord) ut. Va stolt över ert svarta/mörk bruna hårfärg. Finns inget snyggare/sexigare med långt tjock mörkbrunt/svart hår och sotade ögon!
__________________
Senast redigerad av Armaiti 2014-11-05 kl. 22:26.
Citera
2014-11-06, 18:37
  #418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Iranska kvinnor som färgar håret blont är så fruktansvärt fult och avtändande så det finns inte. Jag har förstått att kvinnor i de rika kretsarna i Iran färgade håret och det var något som var mode på 70-talet. Idag ser det bara så avtändande (brist på ord) ut. Va stolt över ert svarta/mörk bruna hårfärg. Finns inget snyggare/sexigare med långt tjock mörkbrunt/svart hår och sotade ögon!
har du någon bild på blonda brudar från Iran?
Citera
2014-11-08, 22:44
  #419
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Iranska kvinnor som färgar håret blont är så fruktansvärt fult och avtändande så det finns inte. Jag har förstått att kvinnor i de rika kretsarna i Iran färgade håret och det var något som var mode på 70-talet. Idag ser det bara så avtändande (brist på ord) ut. Va stolt över ert svarta/mörk bruna hårfärg. Finns inget snyggare/sexigare med långt tjock mörkbrunt/svart hår och sotade ögon!

Finner du det lika avtändande med en naturligt blond tjej som färgar håret svart?
Citera
2014-11-09, 09:30
  #420
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
har du någon bild på blonda brudar från Iran?

Tyvärr, du får googla. :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Finner du det lika avtändande med en naturligt blond tjej som färgar håret svart?

Jag är kvinna och tänder inte på kvinnor oavsett hårfärg. Jag lägger dock extra märke till kvinnor som har mörkt hårfärg och färgar det blont. Tycker man ska vara stolt över sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in