Jag personligen syftade inte på att plastik operera sig eller att färga håret och så, det ser jag inget fel med. Det jag syftade på är Iranier som flyttar hit och byter till svenska namn, skryter om att de har endast svenska vänner (mindervärdighetskomplex), skiter totalt i alla persiska traditioner, mat och högtider och firar allt möjligt svenskt för att passa in. Byter religion från Islam till Kristendomen (om man inte insett att alla religioner är minst lika efterblivna bör man öppna ögonen. Inget fel dock på ursprungliga Kristna, Muslimska, Zoroastriska (stavning?), Judiska Iranier etc, och egentligen inget fel om man konverterar för att man verkligen tror på religionen, men tyvärr gör många det för att det passar inte bättre att vara kristen i Sverige än att exempelvis vara muslim.),för att sedan skryta till sina svenska kollegor och vänner som egentligen skiter fullständigt i vad du säger. Men vi bor ju dock i ett demokratiskt land där man har rätten att välja hur man lever själv, så upp till de egentligen, utan jag tycker bara att det är efterblivet. Halv Iranier däremot är det inget fel på om de beter sig så, eftersom de känner sig säkerligen minst lika mycket (inte alla dock) hemma med den svenska kulturen, som de gör med den Iranska kulturen, om inte mer. Min poäng är att man ska inte skämmas över vem man är och vart man kommer ifrån, bara för att bli bekräftade av svenskar. Det är patetiskt.
PS. Iranie tjejer, sluta färga håret blont, ni passar inte i det. Håll er till svart eller brunt/ljusbrunt..