Citat:
Ursprungligen postat av
Immunologiker
Vad har Gabather för konkreta läkemedelsprojekt och läkemedelskandidater ?
Vilka vetenskapliga studier stödjer dessa projekt ?
Hur stort är marknadsvärdet på dess indikationer ? Vilka patent finns ?
Bara för att bolagsvärdet låter lågt om det vore bra långt gångna projekt med vetenskaplig underbyggnad krävs det att ovanstående analyseras noga först.
-----------------------------
Det introduceras alltför många biotechbolag nu utan nämnvärd substans bakom.
De är ENORMT mycket mindre vetenskapligt underbyggda än t ex WntResearch och Immunicum som har goda möjligheter att bli succéer.
Det krävs en kraftig utbildning för att svara på det du precis frågade.
Det finns oändligt många studier på gaba-receptorer och dess funktion. Anledningen till att man kan få upp förhoppningarna i bolaget är de patent som går ut nu, stora delar hänger på dessa tillsammans med de nya man tecknat. Jag skulle säga att den tyngsta fatkorn är de personer som ligger bakom bolaget, kompetensen går knappt att ta på, otroligt stark ledning med en forskare som heter duga.
Jag tror personligen att bolaget är värt 60-100 mill i den fas det just nu ligger i (jämfört med liknande bolag) bara på förhoppningar. Ur en annan synvinkel är bolaget värt nada och kursen en stor bubbla, dvs för de som ger blanka fan i teorier och förhoppningar utan bara läser resultat. Jag tror man får välja sida lite i detta bolag..