Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-03, 07:45
Medlem
rimpoas avatar
I nätdejtingvärlden kan det ha betydelse även om de jag dejtat aldrig sagt att det var därför de sluta dejta mig. På riktigt däremot är det bara utstrålning som räknas så om du hela tiden tänker att du har ett fult hårfäste så kommer du inte kunna släppa loss och vara rolig.
Citera
2014-11-06, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rimpoa
I nätdejtingvärlden kan det ha betydelse även om de jag dejtat aldrig sagt att det var därför de sluta dejta mig. På riktigt däremot är det bara utstrålning som räknas så om du hela tiden tänker att du har ett fult hårfäste så kommer du inte kunna släppa loss och vara rolig.

Ja konsensus råder i denna tråd:

- Du är 20 och är flintis det suger.
- Du får vänta tills du är 35 tills du får doppa igen
- Det är personligheten som räknas så spela en fejk, cool, populär kille med massa pengar.
- Tjejer bryr sig inte om ditt hår men jag är tjej och skulle aldrig vilja vara med en kille med så dåliga gener.

Så... vart hittar jag asexuella tjejer?
Citera
2014-11-06, 11:45
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistavagnen
Ja konsensus råder i denna tråd:

- Du är 20 och är flintis det suger.
- Du får vänta tills du är 35 tills du får doppa igen
- Det är personligheten som räknas så spela en fejk, cool, populär kille med massa pengar.
- Tjejer bryr sig inte om ditt hår men jag är tjej och skulle aldrig vilja vara med en kille med så dåliga gener.

Så... vart hittar jag asexuella tjejer?

Sluta tyck synd om dig själv. Hela din attityd skriker av självömkan som ett dagisbarn. Precis en sådan attityd som majoriteten av tjejer hatar och tycker det är väldigt oattraktivt. Oavsett om du har hår på skallen eller inte.
Du verkar ha en väldigt tråkig utstrålning. Och det är upp till dig om vill ändra det eller inte.
Lär att acceptera din flint. För ditt hår kommer aldrig tillbaka. Du har liksom inget val och börja bygga upp ett genuint självförtroende istället.
Citera
2014-11-07, 20:12
Medlem
Det kanske inte finns jättemånga av oss där ute, men det finns helt klart tjejer som gillar killar utan hår! Har faktiskt insett rätt nyligen att jag tycker det kan vara riktigt sexigt. Men som någon annan sa, om du kan odla skägg så gör det, skägg är också jävligt sexigt!
Citera
2014-11-19, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flima
Det kanske inte finns jättemånga av oss där ute, men det finns helt klart tjejer som gillar killar utan hår! Har faktiskt insett rätt nyligen att jag tycker det kan vara riktigt sexigt. Men som någon annan sa, om du kan odla skägg så gör det, skägg är också jävligt sexigt!

Okej, det känns bra att höra. Vill jätte gärna behålla mitt hår och håller tummarna för att någon mirakel-kräm ska uppfinnas under det kommande veckorna.....

Många i tråden här har sagt att jag bara gnäller, har ingen personlighet osv. Ska säga att jag är inte så jävla deppig i livet utanför flashback. Jag har lätt för att skratta och kan även få en och en annan svennebanan att just skratta. Men jag är rädd för att den lilla charm jag har försvinner tillsammans med håret.
Citera
2014-12-25, 23:05
Medlem
Jag började tappa hår i tjugoårsåldern. Har alltid fått höra att jag ser bra ut, modellmaterial osv, har kraftiga ansiktsdrag m m. Men mitt fagra utseende har aldrig gett något på tjejfronten, det har varit segt.

Sedan jag började kortsnagga mig får jag avgjort helt klart mer blickar på stan, från tjejer som jag alltså aldrig ens pratar mer. Det bygger helt på utseende alltså. Det finns tjejer som diggar tunnhåriga, snaggade killar enbart på utseendet.

Tjejer jag pratar med är också mer nyfikna än förut. Här tillkommer dock antagligen mitt eget ökade självförtroende, för sen jag började snagga mig är jag extremt mycket mer självsäker. Alla ser mitt hår (eller min avsaknad av hår) och då blir det en ickefråga. Att vissa tjejer specifikt gillar det gör bara saken bättre.

Jag odlar skägg ibland också och då är det rent löjligt hur positiv respons man får. Skallig+snaggad med lite skägg verkar vara en oslagbar kombo. Har flera gånger fått kommentarer från folk jag inte känner att det ser bra ut osv. Det är en gångbar look som får napp. Jag ser inte ut som jag trodde att jag skulle, när jag var yngre, men uppenbarligen funkar det ändå.

Så visst, jag har ett rätt gynnsamt utseende (atletisk, grova drag), men jag är inget charmtroll, och det går väldigt bra ändå. Jag är iofs i förhållande, men vore jag singel och skulle ragga är det ingen tvekan om att det skulle finnas intresserade tjejer. Visst, en del spyr på skalliga killar men de tjejerna vet man ju aldrig av. Den absoluta majoriteten reagerar öht inte på håret, eller blir rentav mer nyfikna.

TS: om du står där och "bara finns, inte kan erbjuda nåt" för att du blir tunnhårig, så seriöst, utveckla din personlighet! Menar du på allvar att det du förr kunde "erbjuda" var din frisyr?? Raggning går inte ut på att erbjuda saker. Det går ut på att visa att DU är intressant. Om din frisyr är/var allt för dig så är det inte så spännande.
Citera
2014-12-26, 00:23
Medlem
Citat:
Hej.

Ska jag fortsätta drömma om Villa, volvo, fru och barn eller ska jag börja ta upp alkoholism och v75 och inse att kärleken, den är körd?
Absolut Känn dig rökt din jävla flintis
Citera
2014-12-26, 20:04
Medlem
http://www.goodreps.co.uk/wp-content/uploads/2014/09/Jason-Statham-pointing-a-009.jpg
Han e flint och tjejer tycker han ser bra ut?

kör den looken? Han hade nog fått tjejer även om han inte var känd.
För att öka chanserna kan du lika bra börja träna också!
Citera
2014-12-26, 20:16
Medlem
Citat:
Hej.

Ska hålla mig kort.

Är 20 år och har börjat tappa väldigt mycket hår. Det suger såklart, trots att det finns vissa produkter som kan slöa ner håravfallet så kommer jag ändå i en snar framtid vara kal på hjässan.

Har en ung, flintskallig karl någon chans bland Sveriges kvinnor? Jag vet att det finns många flintar där ute som har barn och fru osv, dock har dessa män tappat hår efter att dom har träffat sin tjej. Som flintskallig singel känner man sig rätt körd.

Tjejer tycker om söta killar. Flintisar är inte söta. Tjejer blir inte kära i en flintis. I alla fall inte i min ålder.

Ska jag fortsätta drömma om Villa, volvo, fru och barn eller ska jag börja ta upp alkoholism och v75 och inse att kärleken, den är körd?

Många tjejer gillar inte flintskalliga killar och många tjejer bryr sig inte om killen är flintskallig ellr ej.

Vad jag försöker säga är att, inget utseende går hem hos alla, en del kommer tycka att du ser skit ful ut medan en del tjejer inte kommer bry sig eller till och med tända på det faktum att du inte har något hår..! Så sluta noja över att du börjar bli skallig och visa intresse för de tjejer som visar intresse för dig och skit i de som inte uppskattar ditt utseende.

Peace.
Citera
2014-12-26, 21:53
Medlem
Har du en flint som du skäms över och kammar över för att dölja får du inte ligga. Bär du din flit med stolthet, rakar så att den ser självvald ut så finns det gott om tjejer som gillar det utseendet. Finns ju även några som verkligen ogillar kala huvuden men dom är ett fåtal. Främst handlar det om din personlighet.
Citera
2014-12-26, 23:25
Medlem
Ett tips är att snagga håret i samma längd som skäggstubbet. Nån millimeter eller så...det funkar. Alltså ungefär som Jason statham ovan.
Citera
2015-08-24, 21:28
Medlem
Adelaides avatar
Du bryr dig för mycket, det är det enda problemet. Visst, att tappa hår är väl inte det roligaste, men det finns väl tjejer som gillar sånt också.

Sen är det ju snyggare att vara helt skallig än bara hår på kanterna som en gammal gubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in