2014-11-06, 09:23
Medlem
[quote=micro113]Vilket skitsnack.

Varför uttalar du dig om saker du uppenbarligen är så dåligt insatt i?[/QUOTe
Det är du som är feminist va? Och som sådan ganska färgad av det va?

Här inte lagt en värdering på de kvinnliga polisernas jobb, bara att en manlig säkert inte hade sagt så, och i detta fall hade det varit bättre. tror man förvirrar madi ännu mer med denna stil.
Citera
2014-11-06, 09:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Det är du som är feminist va? Och som sådan ganska färgad av det va?

Här inte lagt en värdering på de kvinnliga polisernas jobb, bara att en manlig säkert inte hade sagt så, och i detta fall hade det varit bättre. tror man förvirrar madi ännu mer med denna stil.
Ja, du uttalade dig om ett ämne som du uppenbarligen inte vet ett smack om. Vilket också var vad jag kommenterade.
Citera
2014-11-06, 09:40
Bannlyst
Citat:
Och är det inte typiskt att de kvinnliga förhörsledarna måste dalta med henne.

-Du har varit duktig Madi vi tar snart en paus.
-Vi ska kolla med soc när du får träffa dina barn.
-Du har visst fått lite färg på kinderna Madi.

Detta daltande med en galen mordmisstänkt.

Varför?
För att alla som begriper något vet att det är enda chansen att bryta Madis låsningar?
Citera
2014-11-06, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, du uttalade dig om ett ämne som du uppenbarligen inte vet ett smack om. Vilket också var vad jag kommenterade.

Och det vet du inte ett dugg om. Jag har dubbla ursprung och redan där vet mer om människor från andra kulturer och deras värderingar och synsätt än dig. Man tar in kvinnliga förhörsledare i tron att en kvinna ska öppna sig för en annan. Det är helt tvärtom i detta fall. Armani behöver manlig auktoritet, det känner hon igen hemifrån sitt land. Nåväl, vi får väl se om de lyckas få henne att berätta.
Citera
2014-11-06, 09:46
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Så hur tolkar du vad sonen säger?

Ska kolla igenom sonens förhör, tröttnade faktiskt rätt fort då han bara sprang ut o in hela tiden.. Återkommer, men jag förstog det som att han menade uttalet om en manlig gestalt, men svårt att veta då han är 3 år och kanske inte så insatt i all grammatik i arabiskan och alla ordböjelser.
Citera
2014-11-06, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
Att Rami är helt oskyldig, inte en chans, han säger något i stil med att han känner lite skuldkänslor för att han inte stått upp mot Amani, wtf, han borde känna svåra och icke hanterbara känslor av skuld. Gentemot Yara, inte samhället eller sin syster främst. Något i bilden känns helt skevt.

Jag fick väldigt konstiga vibbar vid hans förhör.

Man kan ju misshandla ett barn otroligt grovt utan att det lämnar spår (stampa på någon som ligger under ett täcke exempelvis) och det är så himla synd att de flesta av de kriminaltekniska bevisen pekar på Amani, och hon då inte berättar vad som har hänt (men det kan ju ändras).

Sen vill jag upprepa (tjata) om att jag tror att även om Y dog vid 19.00-21.00 så kan de dödande slagen och själva misshandeln ha skett flera timmar innan det, efter som hon dog av kvävning (emboli) till följd av misshandeln. Tacksam för fler synpunkter på detta.
Citera
2014-11-06, 09:53
Medlem
Är det inte rättegångsdag nr 2 idag? Tyckte mig att dom sa den 6e november? Någon som kan bekräfta?
Citera
2014-11-06, 09:57
Medlem
Iobberknolls avatar
http://live.bltsydostran.se/Event/Yararattegangen_dag_2
Citera
2014-11-06, 10:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Och det vet du inte ett dugg om. Jag har dubbla ursprung och redan där vet mer om människor från andra kulturer och deras värderingar och synsätt än dig. Man tar in kvinnliga förhörsledare i tron att en kvinna ska öppna sig för en annan. Det är helt tvärtom i detta fall. Armani behöver manlig auktoritet, det känner hon igen hemifrån sitt land. Nåväl, vi får väl se om de lyckas få henne att berätta.
Vi vet redan att hon tiger - och du tycks vara rätt dåligt insatt om du tror att alla muslimska kvinnor skulle öppna sig för främmande män - i synnerhet när det skulle innebära att vända sig mot sin egen man.

Förhörsteknik och psykologi är kunskaper som uppenbarligen inte kom med blanblodet (om du ursäktar uttrycket)..
Dessutom - att dina föräldrar pippat med någon av annan etnicitet än den egna ger knappast intäkt för att hävda att man "vet mer om andra kulturer".
Citera
2014-11-06, 10:11
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Sen vill jag upprepa (tjata) om att jag tror att även om Y dog vid 19.00-21.00 så kan de dödande slagen och själva misshandeln ha skett flera timmar innan det, efter som hon dog av kvävning (emboli) till följd av misshandeln. Tacksam för fler synpunkter på detta.
Eftersom det som dödade henne var fettembolier och de (oftast) inte uppstår förrän efter ett antal timmar (ganska många timmar enligt olika källor, se not nedan), så måste den misshandel som ledde till döden ha ägt rum åtminstone tidigare på eftermiddagen. Det är alltså till och med möjligt att embolierna kommer av skador som hon fått någon dag tidigare och att det var dessa som gjorde att hon mådde dåligt* morddagen. Den slutliga misshandeln, hur extrem och ohygglig den än var, behöver i så fall inte ha varit den som orsakade fettembolierna som ledde till Yaras död.

Det skulle inte förvåna mig om försvaret kommer med det argumentet och hävdar att Yaras död orsakades av en tidigare skada - och hur den uppstått vet i så fall ingen. Och då kan Amani (och eventuellt Rami) bara dömas för grov misshandel.

*) "Fettemboli inträffar 12 till 48 timmar efter fraktur och kan producera ett brett utbud av symtom inklusive feber, ökad hjärt-och andningsfrekvens, blod-färgade upphostningar, utslag, cyanos, ångest, rastlöshet, förändrad medvetandegrad, kramper och koma."
Källa: http://swe.mdhealthresource.com/disability-guidelines/fracture

"Fat embolism syndrome (FES) is distinct from the presence of fat emboli. Symptoms usually occur 1–3 days after a traumatic injury and are predominantly pulmonary (shortness of breath, hypoxemia), neurological (agitation, delirium, or coma), dermatological (petechial rash), and haematological (anaemia, low platelets)."
Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Fat_embolism
Senast redigerad av Pethrus 2014-11-06 kl. 10:14.
Citera
2014-11-06, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jag fick väldigt konstiga vibbar vid hans förhör.

Man kan ju misshandla ett barn otroligt grovt utan att det lämnar spår (stampa på någon som ligger under ett täcke exempelvis) och det är så himla synd att de flesta av de kriminaltekniska bevisen pekar på Amani, och hon då inte berättar vad som har hänt (men det kan ju ändras).

Jag tror hon dog tidigare på eftermiddagen, men har svårt att få ihop tidslinjer i huvudet. Tror att de tidigare slagen även gjort henne sjuk och i dåligt allmäntillstånd. Självklart är det inte så att hon kan ha misshandlat på detta sätt utan att han sett något. De är alltid båda så noga med att påpeka "dörren står i vinkel där, så man ser ingenting från där jag satt", detta tror jag inte alls på. Jag tror att Yara var dålig som Amani säger, redan när hon kom från skolan, men p.g.a. slag hon redan fått. Man ser på fotona från den dagen att hon inte alls mår bra. Smärta och död i ögonen.
Citera
2014-11-06, 10:24
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Eftersom det som dödade henne var fettembolier och de (oftast) inte uppstår förrän efter ett antal timmar (ganska många timmar enligt olika källor, se not nedan), så måste den misshandel som ledde till döden ha ägt rum åtminstone tidigare på eftermiddagen. Det är alltså till och med möjligt att embolierna kommer av skador som hon fått någon dag tidigare och att det var dessa som gjorde att hon mådde dåligt* morddagen. Den slutliga misshandeln, hur extrem och ohygglig den än var, behöver i så fall inte ha varit den som orsakade fettembolierna som ledde till Yaras död.

Det skulle inte förvåna mig om försvaret kommer med det argumentet och hävdar att Yaras död orsakades av en tidigare skada - och hur den uppstått vet i så fall ingen. Och då kan Amani (och eventuellt Rami) bara dömas för grov misshandel.

*) "Fettemboli inträffar 12 till 48 timmar efter fraktur och kan producera ett brett utbud av symtom inklusive feber, ökad hjärt-och andningsfrekvens, blod-färgade upphostningar, utslag, cyanos, ångest, rastlöshet, förändrad medvetandegrad, kramper och koma."
Källa: http://swe.mdhealthresource.com/disability-guidelines/fracture

"Fat embolism syndrome (FES) is distinct from the presence of fat emboli. Symptoms usually occur 1–3 days after a traumatic injury and are predominantly pulmonary (shortness of breath, hypoxemia), neurological (agitation, delirium, or coma), dermatological (petechial rash), and haematological (anaemia, low platelets)."
Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Fat_embolism

De åtalade kan ha hjälpt till att döda henne med kudden också. Men det är man väl inte säker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in