• 1
  • 2
2014-11-05, 23:02
Medlem
Waxies avatar
Så igår (tisdag 5/11-2014) blev "Noah", 7 år nedslagen av tonåringar i Huddinge.
Någon som vet något mer om händelsen eller om dessa tonåringar? Dom skulle förtjäna att smaka asfalt.

Känn er fria att diskutera.

Länk till artikeln (metro):
http://touch.metro.se/nyheter/noah-7...!BoqFA7HMk7wE/
Citera
2014-11-05, 23:04
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
Händelsen inträffade i Huddinge strax efter klockan 16.10 på tisdagseftermiddagen.
– Noah går från skolan klockan 16 varje dag. I går gick han med en klasskompis, men klasskompisen skulle springa tillbaka upp och hämta någonting så Noah väntade utanför skolan, berättar Noahs mamma.
Plötsligt kommer fem eller sex tonårskillar fram till Noah där han står och väntar på sin kompis.
– De höll fast honom och slog honom både i huvudet och i magen. Noah kom hem och tårarna bara sprutade.
Han berättade för sin mamma vad som hade hänt och de ringde till polisen som kom hem till familjen. Han hade två rejäla märken i pannan och ont i magen, men värken avtog och de behövde inte uppsöka sjukhus.
– Han var mest ledsen över att de hade gjort så. Han förstod inte varför. Han hade bara stått där och väntat, säger Noahs mamma.
Noah minns inte riktigt hur killarna såg ut, men har sagt till sina föräldrar att de kan ha haft någon slags mask över ansiktet.
– Men senare sa han att han inte såg så mycket eftersom han grät hela tiden, så det är svårt att veta, säger Noahs mamma.
Citera
2014-11-05, 23:08
Medlem
GMU2k15s avatar
Detta är ju förjävligt.

Kompisen blir ju intressant om inte annat, kan det vara så att han lurade Noah? Så sprang han upp precis innan killarna skulle komma fram? Fram med namn på GM!
Citera
2014-11-05, 23:12
Medlem
Waxies avatar
@GMU2k15

Känns ju också ganska konstigt om dessa tonåringar planerar upp med Noahs "kompis" att de ska misshandla honom, jag menar han är 7 år!?

Vissa är idioter så det kanske stämmer, men hoppas deras namn släpps ut, inte okej att barn ska känna sig otrygga av att gå hem från skolan. Man undrar ju också vart i Huddinge detta är (är Huddingebo själv).
Citera
2014-11-06, 00:16
Medlem
GMU2k15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waxie
@GMU2k15

Känns ju också ganska konstigt om dessa tonåringar planerar upp med Noahs "kompis" att de ska misshandla honom, jag menar han är 7 år!?

Vissa är idioter så det kanske stämmer, men hoppas deras namn släpps ut, inte okej att barn ska känna sig otrygga av att gå hem från skolan. Man undrar ju också vart i Huddinge detta är (är Huddingebo själv).
Noah's kompis kanske är familjemedlem till en av tonåringarna? så kanske noah bråkat med någon av tonåringarnas syskon?
Citera
2014-11-06, 00:29
Medlem
Waxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GMU2k15
Noah's kompis kanske är familjemedlem till en av tonåringarna? så kanske noah bråkat med någon av tonåringarnas syskon?

Om nu två 7 åringar bråkar drar man väl inte med sig polarna och slår ned grabben? Eller det kanske bara är i min värld det fortfarande är en väldigt "lös" anledning..
Citera
2014-11-06, 00:34
Medlem
GMU2k15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waxie
Om nu två 7 åringar bråkar drar man väl inte med sig polarna och slår ned grabben? Eller det kanske bara är i min värld det fortfarande är en väldigt "lös" anledning..
Du menar att det inte finns en endaste möjlighet att det skulle vara vad som skett?

Anser att det är rimligare än att dem dyker upp helt plötsligt och bara ger sig på pojken utan anledning.
Citera
2014-11-06, 00:47
Medlem
Waxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GMU2k15
Du menar att det inte finns en endaste möjlighet att det skulle vara vad som skett?

Anser att det är rimligare än att dem dyker upp helt plötsligt och bara ger sig på pojken utan anledning.

Som jag skrev: "Vissa är idioter så det kanske stämmer"

Det jag menar är bara att om man tänker tillbaka en liten tid och ens lillasyskon som är 7 år bråkar med sin (troligtvis jämngamla?) kompis skulle jag iallafall aldrig ringt mina egna vänner och planera ett påhopp på en sjuåring. Tycker det är något förbaskat fegt och därav beslöt jag mig för att höra idéer och tankar just som dina, dissar dom verkligen inte, har bara så jäkla svårt att försöka sätta mig in i en av dessa tonåringarnas sits. Antagligen sjukt grupptryck eller liknande..
Citera
2014-11-06, 04:49
Medlem
Gabriel Knights avatar
Tyvärr lutar jag också åt att kompisen på något sätt ligger bakom det hela eftersom gänget dök upp inne på skolområdet.
De kan ha sagt åt kompisen att låtsas springa in i skolan igen så de kunde slå Noah.
Kompisen behöver inte ha bråkat med honom, det kan vara andra saker bakom det hela. Noah kan ha bråkat med något annat barn vars storebror använde kompisen för att komma åt Noah, troligvis genom hot.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2014-11-06 kl. 04:54.
Citera
2014-11-06, 05:35
Medlem
Europes avatar
Härligt med personer med starka böjelser för konspirationsteorier i den här tråden... Jag hjälper till med att komma med ett eget som ni kan använda fritt som er egen: Kanske hade den 7-åriga Noah talat för lösmynt om sin jämnåriga kompis verksamhet med penningstvätt, prostitution och ockerverksamhet, så att kompisen kände sig tvingad att låta några av sina tonåriga underhuggare ge Noah en kännbar varning? Det enda problemet var hur kompisen skulle lyckas lura in Noah i fällan, samtidigt som han själv skulle ha ett vattentätt alibi att dra fram när snuten försöker sätta press på honom i förhörsrummet.

Vi andra, som mer tar fasta på att det idag är allt annat än ovanligt att vissa gäng av tonåringar brukar roa sig med att spöa småbarn, plåga och döda djur, samt begå gruppvåldäkter, tar nog mer fasta på att det inte brukar finnas några "anledningar" till det som skulle ha att göra med de som de ger sig på. Det brukar inte vara så att små flickor eller tonårstjejer som blir gruppvåldtagna skulle bli det t.ex. på grund av att de själva skulle ha gått runt och våldtagit ett dussin personer som killarna känner, eller att de djur de plågar ihjäl skulle ha "golat" på dem hos polisen, alternativt spöat och rånat några av deras kompisar o.s.v.

Med god sannolikhet har tonåringarna bara råkat se Noah ensam och därför gett sig på honom. Om det var närstående till Noahs kompis, så lär Noah med hög sannolikhet ha känt igen dem. Faktum är att om tonåringarna bor i området, så lär Noah förmodligen ha känt igen någon av dem, även om kompisen inte har någon koppling till dem, om det nu inte är så att Noahs familjen nyss har flyttat dit. Förvisso skulle det kunna vara så att han inte vågar tala om vilka det var som slog honom, men varför då överhuvudtaget berätta att man har blivit slagen? Jo, visst, det är i och för sig inte självklart att en 7-årig tänker logiskt i den situationen... Men det är trots allt inte sannolikast att kompisen har något att göra med det, även om Noah eventuellt skulle välja att inte tala sanning. Dessutom, om Noah nu inte skulle tala sanning, så finns det ju ingen anledning till att anta att andra saker är sanna. Vem vet, i så fall kanske han snarare blev spöad av någon skolkamrat (vem som helst i skolan, förutom möjligtvis med undantag för hans kompis, då, om det går att fastställa att han under tiden var i skolbyggnaden), men inte vågar tala om det och i desperationen hittade på en historia om ett gäng maskerade tonåringar (en berättelse som han sedan har reviderat i efterhand).

Men visst, det måste nästan vara ett sedan länge minituöst planerat attentat, inkluderande allt från tonårsgäng till Noahs 7-åriga vän, alla med sina specifika roller där deras handlingar har planerats in i minsta detalj och allas klockor är exakt synkade med varandra. Ungefär som i ett South Park-avsnitt.

Edit: I förbigående vore det intressant att veta vilken skola det handlar om. Huddinge är en stor kommun och omgivningarna är ju rätt olika beroende på vilket område det ligger i, d.v.s. om det ligger t.ex. vid Källbrink, närmare Huddinge centrum eller i Vårby Gård.
Senast redigerad av Europe 2014-11-06 kl. 06:07. Anledning: Edit
Citera
2014-11-06, 15:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vi andra, som mer tar fasta på att det idag är allt annat än ovanligt att vissa gäng av tonåringar brukar roa sig med att spöa småbarn, plåga och döda djur, samt begå gruppvåldäkter, tar nog mer fasta på att det inte brukar finnas några "anledningar" till det som skulle ha att göra med de som de ger sig på. Det brukar inte vara så att små flickor eller tonårstjejer som blir gruppvåldtagna skulle bli det t.ex. på grund av att de själva skulle ha gått runt och våldtagit ett dussin personer som killarna känner, eller att de djur de plågar ihjäl skulle ha "golat" på dem hos polisen, alternativt spöat och rånat några av deras kompisar o.s.v.

A propos anledning... minns du inte Malmö (Hermodsdal) 2004

Citat:
52-åring höggs ihjäl på lekplats

Allt började enligt vittnen med att en pojke hade kastat ett äpple i huvudet på sin lekkamrat. Båda gick och kallade på hjälp från sina familjer.

Ett stort antal medlemmar från pojkarnas familjer samlades vid sandlådan och bråket blev alltmer våldsamt. Pojken som hade kastat äpplet blev tillrättavisad av den andra pojkens 27-årige pappa.

Under grälet kom plötsligt en kniv och en machete fram. Den nu avlidne mannen blev svårt skuren i halsen. Han träffades av ett hugg med macheten. Även den 27-årige pappan blev svårt knivskuren

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle10479809.ab

Såå... under förutsättning att det har inträffat:
● i detta fall kanske enbart Noahs lekkamrat har inkallat "förstärkning" för något tidigare "övergrepp" typ att ha kivats om ett äpple-

● Ett annat alternativ (min magkänsla misstänker detta) - Noah är svart (subsaharier) medan "ungdomsgänget" är från Mellanöstern. Det är ju inte ovanligt att MENA-folk avskyr svarta (subsaharier).
Citera
2014-11-07, 15:59
Medlem
Waxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabray
Alltså allvarligt talat... Jag blir gråtfärdig... Jag är en 32-årig mamma med tre små barn och jag blir skräckslagen. Jag känner mig fullkomligt maktlös och otrygg. Kan inte man slå ner dem?? Göra nånting?? Kämpa för att få tillbaks ett tryggt samhälle? Helt sjukt, jag blir så ledsen. Snart går det inte ha barn i Sverige - tjejer våldtas och killar misshandlas.

Jag väntar bara på att namnen skall släppas, och det lär de göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in