Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-05, 21:39
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Playen glappar för mig tyvärr men denna Axel skulle ju kunna köra helt själv. Sören gör ju inget annat än att "hålla med" Hade dom gått på att Sören trodde på Halmstad om vilken stad som förknippas med Lugi hade det varit snopet. "Rainmankillen" har helt enkelt inte mycket hjälp.

Visst Rainman kunde ha ha suttit där själv, Sören litar på sin smarta polare Axel hela tiden, men det var länge sedan som postkodmiljonären var så här underhållande faktiskt.
Citera
2014-11-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter
Visst Rainman kunde ha ha suttit där själv, Sören litar på sin smarta polare Axel hela tiden, men det var länge sedan som postkodmiljonären var så här underhållande faktiskt.
Kan bara hålla med. Frågan om poeten var ju rejält svår och det är ju enda gången som Sören var rätt ute, annars har ju Axel nästan uteslutande gjort jobbet.
Man får väl passa på att njuta så länge det varar. Med 4 frågor kvar utan livlinor så lär dom ge upp snart.
Citera
2014-11-06, 00:16
Moderator
Dr Kings avatar
Rainmankillen är en legend.

Rille: Du skall på en spännande resa till Tanzania. Vad är det första du kommer att säga till människorna du träffar där?
Rainmankillen: Hej.
Citera
2014-11-06, 18:48
Medlem
Begåvningsreserven tävlar just nu, varken koll på basic regler eller frågor på låg nivå.

Dom har inte ens koll på Il Duce....
Citera
2014-11-06, 18:50
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Begåvningsreserven tävlar just nu, varken koll på basic regler eller frågor på låg nivå.

fanimig de sämsta stolpskott jag sett sedan snubben som brände alla livlinor på "var placerar man vanligtvis ett diadem?"
Citera
2014-11-06, 19:41
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Brainman var ju inte en riktig Rainman, men en skön snubbe i allafall.Sören hade kul och tog detta med en klackspark och lät Axel äga programmet.
Citera
2014-11-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987

Dom kan inte ha tagit sig långt om dom var så kassa som ni säger. Men dom gör väl inga kunskapstester när "kända" personer ska delta och då får man väl räkna med "förnedrings-tv" ibland. Men han Axel borde ju bli en legend
Citera
2014-11-06, 20:01
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Efter Simons alla år som musiker i På spåret borde lite ha fastnat tycker man Såg nästan ut som om han och Jennifer var ett par, hon lutade sig mot honom flera gånger.
Citera
2014-11-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Efter Simons alla år som musiker i På spåret borde lite ha fastnat tycker man Såg nästan ut som om han och Jennifer var ett par, hon lutade sig mot honom flera gånger.
Fast bara för att man borde ha snappat upp en massa på grund av en viss syssla ett antal år säger ju inte så mycket. Både Rickard Olsson och Magnus Härenstam har lett frågesport i flera år och har visat sig att dom inte är så breda egentligen.

Men tragiskt att det kommer så okunniga deltagare när det gäller välgörande ändamål.
Citera
2014-11-06, 20:41
Medlem
Är det bara för mig som playen inte fungerar? Vill ju se programmet i efterhand
Citera
2014-11-06, 21:36
Medlem
Ser programmet i mobilen nu och jag blir bara förbannad. Vet man inte att Astrid Lindgren inte fått Nobelpriset och att Madeira ligger i Portugal har man fan inte i programmet att göra.

Edit: Detta måste väl vara första gången i PKM:s historia som någon brännar samtliga livlinor redan vid första säkerhetsnivån?
Senast redigerad av Azdz 2014-11-06 kl. 21:40.
Citera
2014-11-06, 21:49
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ser programmet i mobilen nu och jag blir bara förbannad. Vet man inte att Astrid Lindgren inte fått Nobelpriset och att Madeira ligger i Portugal har man fan inte i programmet att göra.

Edit: Detta måste väl vara första gången i PKM:s historia som någon brännar samtliga livlinor redan vid första säkerhetsnivån?
Trodde själv att Madeira tillhörde Spanien men sen är jag inte bäst på geografi Men håller med om att Astrid Lindgren hör till svensk allmänbildning att hon inte fått Nobelpris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in