Citat:
Ursprungligen postat av
Klarabella79
Väldans svårt att förstå vad Rami säger i polisförhöret. Trodde att man hade en tolk för att förenkla det hela, men tolken verkar ju inte kunna det svenska språket själv? Massa oklarheter som inte ens går att översätta så man förstår.. Angående duschen, skända, annan kvinna och könsorgan i gaza?
Någon som kan översätta?
Antar att du syftar på det här stycket:
"Om då som sagt det här med duschning, när Yara duschar då hon har den här duschslangen mot sin vagina och Amani skändar att hon har en annan kvinna i huset och hon är efter och har då, har nöja sig. Och sen hon upptäckte henne titta på en sexfilm en gång. Och så hon berättade för henne att när jag var i Gaza det var några ungdomar som lekte med min könsorgan och. När hon berättar för mig det där, jag säger till henne, det får du inte prata om det här det får räcka. Det stämmer inte."
Min "översättning" av Ramis/tolkens ord:
"Och då, som sagt, det här med duschningen. När Yara duschar då har hon den här duschslangen mot sin vagina och Amani känner som att hon har en annan kvinna i huset och hon [är efter och har då, har nöja sig (?)]. Och sen upptäckte hon [Amani] när hon [Yara] tittade på sexfilm en gång. Och så berättade hon [Yara] för henne [Amani] att 'när jag var i Gaza så var det några ungdomar som lekte med mitt könsorgan'. När hon [Amani] berättade det där för mig så sa jag till henne att det där får du inte prata om. Nu får det räcka. Det där stämmer inte."