2014-11-05, 16:13
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Då skulle hon ju vara dyblöt i håret!
Men det stod i tråden tidigare (vart vet jag inte) att det såg ut som det bara var klädbylte i duschscenen.
Yara kanske blev dödsmisshandlad tidigare och fisketur och matinköp kanske var för att täcka upp. Under tiden städade Madi.

Sonen i förhöret verkar ha en stor myrstack i byxorna. Far runt hela tiden. Kan det vara så att Madi var missnöjd med att sonen var så jobbig? Tvingade Yara att vara barnvakt och allt sonen ställde till med fick Yara skuld för? Jag kan även tänka mig att Madi ofta sa att hon inte älskar Yara. Ungar brukar upprepa vad vuxna säger. Ni som kan arabiska: Habibi är väl till en man? Habibati till en kvinna?
Säger pojken att han är älskad men inte Yara? (För det har mamma sagt)
Nej, man ska tydligt att sett Yaras kropp när Rami filmade om jag har fattat det rätt. Första filmen han gjorde visades ju upp i rättssalen inför allmänheten eftersom i den kunde man inte se Yara. När dom skulle visa filmen Rami tog i duschen så gjordes väl det inför stängda dörrar? Jag tror att man kunde se Yaras kropp i den filmen men rätta mig gärna om jag har fel.
Jag tror inte heller att Yara dog under eftermiddagen för då borde hon varit i full rigor mortis när ambulansen kom och knappast påbörjat upplivningsförsök.
Citera
2014-11-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Skulle vilja säga att hela stycket i sitt sammanhang om duschslangen och Y har en annan innebörd än vad tidigare skrivits i form av två meningar.

Amani va arg på Y för det med duschslangen, och Y hade sagt att man lekte med hennes könsorgan i Gaza. R sa så säger man inte.
Alltså framgår det inte att R såg detta utan att Amani va arg för detta. Möjligheten finns att Amani sagt det till R. Det har liksom ingen som helst indikation på att några övergrepp.

Amani verkade arg på allting i princip. R säger att Y rörde sig långsamt och va lite trotsig. Amani blev arg. Han har dock aldrig sett den typen av misshandeln tidigare som va den här aktuella dagen.
Örfilar har han sett och även på pojken.
Amani hade dessutom en vecka på sig att slå Y då R va i Holland. Den här dagen såg slog hon ihjäl flickan och hon stängde dörren och sa att hon skulle prata med Y. Lovade att inte slå henne mer.
Sen va flickan död. R anser att A inte är kurant. Han stoppade henne också. Dom bråkade och hon har slagit honom även att hon tagit till knivar.

R menar att tillhygget är mordvapnet. R insåg att Y va död redan innan ambulansen anlänt.
Jag tycker hon ser vidrig ut på bilderna. Totalt osmaklig med tanke på vad han gjort.

Av ditt inlägg framgår det att någon lekt med Yaras könsorgan på Gaza. Mer får jag inte ut av det du skriver. För du är upprörd, när saken om sexuella övergrepp diskuteras som möjlig. Men jag vill påpeka för dig, att det är ett brott att leka med små flickors könsorgan. Om det du skriver är sant så var flickan 6-7 år vid tiden för denna "lek" när hon var på Gaza. Det skulle vara ett trauma jag köper!

Då kanske mina slutsatser inte helt befängda? Att det är något som ger otäcka vibbar när man ser Yara posera, sitta i farbrors knä och vilja vara alla till lags.
Citera
2014-11-05, 16:21
Medlem
Iobberknolls avatar
Möjligheten finns att Rami varit helt förd bakom ljuset. Det gör honom inte oskyldig. Men det är fullt möjligt. Speciellt med tanke på att han inte tycks ha haft hand om barnen på det sätt som vi tänker oss.

De sexuella antydningarna i duschen har han inte bevittnat själv. Han har hört om dem från Ami. Jag är ganska övertygad om att de är påhitt, såvida Yara inte lidit av urinvägsinfektion och upptäckt att varmvatten lindrar.
Och de ev. övergreppen kan också vara Amanis påhitt. Yara har troligen inte ens vågat protestera, eller förstått vad det handlade om. Hon har troligen lärt sig att göra så lite väsen av sig som möjligt - det betyder mindre stryk.

Han har frågat Yara om skadorna(blåmärken o hälta), hon har ljugit för honom och Amani har bekräftat lögnerna.

Under Ramis resa till Holland var Amani ensam med Yara och småbarnen i Islams lägenhet. Det fanns gott om tid för Amani att slå henne.

Amani kan ha hotat Yara med både det ena och andra för att Yara inte ska berätta för t.ex Rami. Om Amani t.ex hotar med att Yaras mamma o pappa inte får komma osv.

Vidare funderar jag på varför Yara inte var särskilt sedd eller uppmärksammad av någon. Inte ens kompisarna verkade riktigt engagerade i henne. Hon verkade tycka om att gå för sig själv, undrar vad anledningen var?
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-11-05 kl. 16:34.
Citera
2014-11-05, 16:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Av ditt inlägg framgår det att någon lekt med Yaras könsorgan på Gaza. Mer får jag inte ut av det du skriver. För du är upprörd, när saken om sexuella övergrepp diskuteras som möjlig. Men jag vill påpeka för dig, att det är ett brott att leka med små flickors könsorgan. Om det du skriver är sant så var flickan 6-7 år vid tiden för denna "lek" när hon var på Gaza. Det skulle vara ett trauma jag köper!

Då kanske mina slutsatser inte helt befängda? Att det är något som ger otäcka vibbar när man ser Yara posera, sitta i farbrors knä och vilja vara alla till lags.

Andra har lekt med hennes könsorgan i Gaza är alltså tidigare sagt av Y. Så dina slutsatser är både befängda och totalt ovidkommande för fallet då det gäller fakta. Var i åtalet finns övergrepp med?
Det finns inte ens en misstanke utan är en ren trådsanning som inte har underlag utan är byggt på en ren fantasi.
Citera
2014-11-05, 16:26
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Väldans svårt att förstå vad Rami säger i polisförhöret. Trodde att man hade en tolk för att förenkla det hela, men tolken verkar ju inte kunna det svenska språket själv? Massa oklarheter som inte ens går att översätta så man förstår.. Angående duschen, skända, annan kvinna och könsorgan i gaza?

Någon som kan översätta?
Antar att du syftar på det här stycket:

"Om då som sagt det här med duschning, när Yara duschar då hon har den här duschslangen mot sin vagina och Amani skändar att hon har en annan kvinna i huset och hon är efter och har då, har nöja sig. Och sen hon upptäckte henne titta på en sexfilm en gång. Och så hon berättade för henne att när jag var i Gaza det var några ungdomar som lekte med min könsorgan och. När hon berättar för mig det där, jag säger till henne, det får du inte prata om det här det får räcka. Det stämmer inte."

Min "översättning" av Ramis/tolkens ord:

"Och då, som sagt, det här med duschningen. När Yara duschar då har hon den här duschslangen mot sin vagina och Amani känner som att hon har en annan kvinna i huset och hon [är efter och har då, har nöja sig (?)]. Och sen upptäckte hon [Amani] när hon [Yara] tittade på sexfilm en gång. Och så berättade hon [Yara] för henne [Amani] att 'när jag var i Gaza så var det några ungdomar som lekte med mitt könsorgan'. När hon [Amani] berättade det där för mig så sa jag till henne att det där får du inte prata om. Nu får det räcka. Det där stämmer inte."
Senast redigerad av Pethrus 2014-11-05 kl. 16:29.
Citera
2014-11-05, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Möjligheten finns att Rami varit helt förd bakom ljuset. Det gör honom inte oskyldig. Men det är fullt möjligt. Speciellt med tanke på att han inte tycks ha haft hand om barnen på det sätt som vi tänker oss.

De sexuella antydningarna i duschen har han inte bevittnat själv. Han har hört om dem från Ami. Jag är ganska övertygad om att de är påhitt, såvida Yara inte lidit av urinvägsinfektion och upptäckt att varmvatten lindrar.

Vidare funderar jag på varför Yara inte var särskilt sedd eller uppmärksammad av någon. Inte ens kompisarna verkade riktigt engagerade i henne. Hon verkade tycka om att gå för sig själv, undrar vad anledningen var?

Hon kan väl ha lekt någon lek i badkaret. Inte särskilt ovanligt att barn gör det.

Att hon höll sig för sig själv; misshandlade barn kan känna sig väldigt annorlunda och dissocierade till omvärlden. Som att de är värdelösa, ingår i en värld andra barn inte känner till, en smärtsam, ensam plats där ingen tycker om en. Dessutom var hon blyg. Hon kanske trodde att hon var värdelös då hon säkert fick detta sagt till sig hela tiden. Luktade hon illa, var avvikande och aldrig hade nya kläder eller tvättat hår, då blir det ibland så att jämnåriga undviker. De tycker barnet är lite konstigt och förstår inte bättre. Dessutom var Yaras svenska ganska dålig, vilket återigen placerar henne utanför. Dessutom hade hon återkommande frakturer och skador, det måste ha gjort fruktansvärt ont att gå runt med. Hon orkade nog inte riktigt leka.
Citera
2014-11-05, 16:31
Medlem
Pethruss avatar
Citat:

Han har frågat Yara om skadorna(blåmärken o hälta), hon har ljugit för honom och Amani har bekräftat lögnerna.

Under Ramis resa till Holland var Amani ensam med Yara och småbarnen i Islams lägenhet. Det fanns gott om tid för Amani att slå henne.

Amani kan ha hotat Yara med både det ena och andra för att Yara inte ska berätta för t.ex Rami. Om Amani t.ex hotar med att Yaras mamma o pappa inte får komma osv.

Men enligt vad Yara sagt till kamraterna så var Rami den som slog hårdast och som dunkade hennes huvud i väggen och dunkade ännu hårdare om hon skrek...
Citera
2014-11-05, 16:34
Medlem
dryopteriss avatar
från sid. 699, förhör med Rami, spontant samtal:
"Den aktuella kvällen, 2014-04-30, var hela familjen hemma i lägenheten. Frun började gå på Rami och sa att han skulle ta Yara därifrån för att hon gjorde henne så nervös."

Det kan väl inte ha varit första gången han hörde detta. Rami gjorde ingenting som hade med Yara eller 'kvinnosaker' att göra. Han kunde fly ut till bilen med sin son när han tyckte det blev jobbigt. När Madi skulle 'tala' Yara tillrätta med brödkaveln i högsta hugg, går Rami ut o tröstar sin son. Lowlife.
Citera
2014-11-05, 16:35
Medlem
Citat:

Misshandlade barn brukar vara rätt ensamma.

Varför utgå från att Rami talar sanning i förhören? Det brukar varken han eller Madi göra.
Citera
2014-11-05, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Men enligt vad Yara sagt till kamraterna så var Rami den som slog hårdast och som dunkade hennes huvud i väggen och dunkade ännu hårdare om hon skrek...

Ja, fastnade lite i att han sa att Madi är vänsterhänt, "men slår med båda händerna" när hon slår. Som för att täcka upp för egna slag. Tror de båda slagit. Kanske inte samma dag, men i omgångar. Tror hon blev slagen ganska tidigt på dagen och skickad till sängs, och att de inte upptäckte genast att hon dött då hon låg i sängen och dog långsamt, ensam.
Citera
2014-11-05, 16:38
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
Då har jag börjat så smått med orange mapp. Där är det förhör med Rami.

http://minfil.org/e9Pfg7b3bb/Rami_Forhor_01.pdf

Äntligen! Tack så hemskt mycket!

Fruktansvärt inkompetent förhör. Rami glider runt hela tiden, lämnar olika uppgifter om när han upplever att Yara är död, inte ett ord om den pågående chatten, noll tidsuppfattning, ingen klar bild av skeendet förmedlas, enkom förvirring. Rami drar också upp sexuella aspekter på Yara på eget bevåg vilket inte följs upp alls.
Tolken är så horribel att man blir förbannad. Förhörsledaren är helt bortkollrad och kan inte styra upp kaoset.

En episk katastrof till förhör. Är detta allt? Inga fler förhör gjorda? Fan förhören med grannar och folk i perifirin är betydligt mer seriösa och noggranna. Med tanke på hur diffust Rami presenterar skeendet har han uppenbarligen mycket att dölja.
Senast redigerad av SigmenFloyd 2014-11-05 kl. 16:40.
Citera
2014-11-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Du bör nog vara hyfsat intelligent om du skall terrorisera och kontrollera din familj på den nivån. Rami är betydligt intelligentare har kontakter, språkkunskaper och är den som sköter alla kontakter utåt. Madi är utstött av sin släkt och lever mycket isolerat kan nästintill ingen svenska. Men en hel del tänker ungefär som du i tråden.

Btw Är inte Ramis fokus på Yaras sexualitet i förhöret mycket märklig under omständigheterna. Är han rädd för vad Madi kommer att påstå/avslöja och det är därför han väljer att ta upp frågan före henne?

Jag håller med dig, det är inte så enkelt att vi har en ond fru som terroriserar familjen med en brödkavel.

Madi har faktiskt ingenting. Det är beklämmande att hon helt saknade förmågan att sköta ett hem och skapa trivsel. Madi fick inte ens ta del av familjens bidrag, det verkar som pengarna gick till resor, cigaretter, hasch och Ramis övriga nöjen.

Det är Madis andra äktenskap, någon man har sänt henne i retur på Gaza, en möjlighet Rami inte hade. Det var ett arrangerat äktenskap för klanens bästa, där man tvingar två människor att gifta sig trots att de inget har gemensamt. Släkten och Yaras föräldrar kan inte vara ovetandes till vilka människor de sände sin flicka. Och då hamnar vi igen i slutsatsen att Yara betydde endast något för dem som ett ankarbarn i Sverige, dit klanen vill komma till varje pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in