2014-10-17, 04:17
Medlem
Croissantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Nya släppet med en ny iPad blir bra. Då kan jag passa på att uppgradera min iPad 3 till en iPad mini 3.

Tror det kommer det väl bli följande:
iPad Air: Samma processor/minne som iPhone 6 och en upplösning på 1920x1080
iPad Mini: Samma processor/minne som iPhone 6 men upplösningen är på 1334×
750

KAn också tycka att det är onödigt att köpa mini 3.... det enda som skiljer 2an och 3an åt är touch id och vettefan om det är värt prisskillnaden.
Citera
2014-11-03, 18:55
Medlem
Någon som har kan rekommenderar någon fodral / Case som ska passa Air 2? Jag vill ha något smidigt skydd för att kunna ha den i väska osv. Den är ju tunnare än ettan.
Citera
2014-11-05, 10:46
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inaktiveratkonto
Någon som har kan rekommenderar någon fodral / Case som ska passa Air 2? Jag vill ha något smidigt skydd för att kunna ha den i väska osv. Den är ju tunnare än ettan.
Rent teoretiskt ska ett fodral för iPad Air 1 passa även 2:an. Men hur mycket glapp det kommer bli vet jag inte. Har själv beställt ett fodral för 1:an till min nyinköpta 2:a. Men skulle det inte passa bra, så kostade det endast 140 kr på Amazon, är ju en struntsumma mot Apples egna som kostar 500 kr.
Citera
2014-11-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Rent teoretiskt ska ett fodral för iPad Air 1 passa även 2:an. Men hur mycket glapp det kommer bli vet jag inte. Har själv beställt ett fodral för 1:an till min nyinköpta 2:a. Men skulle det inte passa bra, så kostade det endast 140 kr på Amazon, är ju en struntsumma mot Apples egna som kostar 500 kr.

Vad jag har sett så förekommer det en del glapp. Borde komma mer och mer fodral nu när den har varit på marknaden ett tag.

Jag själv vill ju personligen undvika allt som har med fodral att göra så mycket som möjligt. Dock är jag ute efter något så att man kan ha den i väskan utan att vara orolig.

Har inte någon erfarenhet av Apples Smart Case eller deras Smart Cover, men får uppfattningen att det inte är lika smidigt och skönt att hålla i paddan som det vore utan fodral.

Apples kostar ju närmare 700-795 om jag inte har fel? Har inte siffrorna tillgängliga nu.

Lust att länka? Kan ju vara bra att ha ett ifall man inte hittar något vettigare.

Vad har du och även ni andra valt för färg? Jag själv velar om färgen och samt ifall jag kanske skall ha mini trots allt. Inbillar mig att Air kommer vara roligare för mig som vill skriva texter.
Citera
2014-11-05, 15:01
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Vad jag har sett så förekommer det en del glapp. Borde komma mer och mer fodral nu när den har varit på marknaden ett tag.

Jag själv vill ju personligen undvika allt som har med fodral att göra så mycket som möjligt. Dock är jag ute efter något så att man kan ha den i väskan utan att vara orolig.

Har inte någon erfarenhet av Apples Smart Case eller deras Smart Cover, men får uppfattningen att det inte är lika smidigt och skönt att hålla i paddan som det vore utan fodral.

Apples kostar ju närmare 700-795 om jag inte har fel? Har inte siffrorna tillgängliga nu.

Lust att länka? Kan ju vara bra att ha ett ifall man inte hittar något vettigare.

Vad har du och även ni andra valt för färg? Jag själv velar om färgen och samt ifall jag kanske skall ha mini trots allt. Inbillar mig att Air kommer vara roligare för mig som vill skriva texter.

Jag har första iPad Air och jag kör på Apples original när jag har med mig iPaden ut, men det åker av så fort jag är hemma =)

Här har du dom som Apple säljer (jag valde Product Red):

http://store.apple.com/se/ipad/ipad-accessories/cases

Du kan ju även köpa från Ebay, har några cases därifrån med, det tar lite längre tid men kostar nada =)

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.T RC0.H0.Xipad+air+2+case&_nkw=ipad+air+2+case&_saca t=0
Citera
2014-11-05, 16:00
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:

Får se när jag får mitt om någon vecka hur det passar.
Tycker inte heller riktigt om fodral, har på min gamla iPad 3 endast Smart Cover. Men iPaden har kostat en del och man vill ju inte att den ska bli förstörd.
Du har helt rätt i att det är priser omkring 700, då var det ännu värre än jag hade fått för mig.
Här är då fodralet för iPad Air på Amazon, som jag har beställt, var det billigaste jag hittade.

Har Space Gray, hade svart innan och det ska vara det bästa om man ser mycket på film på iPaden, som jag använder den en hel del till.
Citera
2014-11-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Jag har första iPad Air och jag kör på Apples original när jag har med mig iPaden ut, men det åker av så fort jag är hemma =)

Här har du dom som Apple säljer (jag valde Product Red):

http://store.apple.com/se/ipad/ipad-accessories/cases

Du kan ju även köpa från Ebay, har några cases därifrån med, det tar lite längre tid men kostar nada =)

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.T RC0.H0.Xipad+air+2+case&_nkw=ipad+air+2+case&_saca t=0

Tack, får kolla in detta. Tycker egentligen inte om att smart Cover eller Smart Case att man vinklar den så att den ytan som haft utåt kan ha fått massa skit och sedan blir den ytan som man sedan har mot skärmen när man stänger.

Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Får se när jag får mitt om någon vecka hur det passar.
Tycker inte heller riktigt om fodral, har på min gamla iPad 3 endast Smart Cover. Men iPaden har kostat en del och man vill ju inte att den ska bli förstörd.
Du har helt rätt i att det är priser omkring 700, då var det ännu värre än jag hade fått för mig.
Här är då fodralet för iPad Air på Amazon, som jag har beställt, var det billigaste jag hittade.

Har Space Gray, hade svart innan och det ska vara det bästa om man ser mycket på film på iPaden, som jag använder den en hel del till.

Tycker det känns väldigt konstigt att man köper en iPad och sedan trär på ett inte lika fint fodral. Jag håller med dig att man vill ju samtidigt vara rädd om sina saker.

Tack för länken

Jag har hittat ett fodral.Den är ju helt perfekt för det syftet som jag är ute efter att kunna skydda paddan när man har den i väskan.Man skall tydligen kunna få plats med en iPad + Smart Cover Vad jag gillar också är att man kan smidigt få tillgång till andra prylar tex hörlurar mm. Det är fodral åt det här hållet som jag är ute efter.

Tycker annars det här fodralet var ju väldigt läckert. Den är visserligen till iPad Mini men skall finnas för Air också.

Jag själv inne på att skaffa en silvrig eller en guld för jag hade tänkt att ha den till läsa, skriva texter och surfa. Jag håller på och velar fram och tillbaks för man har ju tyvärr inte råd med alla tre färger.
Citera
2015-08-27, 14:18
Medlem
Skulle behöva köpa en retinadisplay samt nytt glas till min Ipad 4 och kollar runt lite på Ebay men hittar inget vettig återförsäljare, någon som har ett tips vart man kan få tag i en retinadisplay samt glas till ett vettigt pris för att byta själv?

Tänker inte lämna in den till någon billig reperatör för sist jag gjorde detta så plockade de min retinadisplay och satte dit något billigt skit, och slänga ut +1500kr hos tex MediaMarkt vill jag inte då jag kan närapå få en Ipad Air för samma pengar.
Citera
2015-09-06, 21:04
Medlem
felstavadds avatar
En fråga om en skum grej som händer med iphone och ipad mini.

Har en iphone 4s som är kopplad till en logitech bluetoothmottagare som i sin tur är kopplad till stereon, okomplicerat och enkelt. Via detta streamar jag spotify men kör på mobilens 3g nät (har fri surf), Iphonen är alltså inte uppkopplad till mitt trådlösa nätverk (Comhem) hemma på nåt sätt, wifit i mobilen är till och med avstängt.

Utöver detta har jag en ipad mini retina som enbart är uppkopplad via wifi, alltså frikopplad från iphonen och ska då inte ha nåt med iphonen eller bluetooth-logitech-uppkopplingen att göra. Bluetoothen på ipaden är för övrigt också avstängt.

Problemet: När jag nu streamar musik från mobilen (3g+bluetooth), hackar låtarna när jag kikar på t.ex. netflix eller youtube på paddan (wifit).

Är paddan och mobilen sammanlänkande på nåt sätt som jag inte fattar? -Det är ju två olika system/nätverk som inte ska vara länkade vad jag vet eller ser.

Operativen är de senaste på både padda och iphone.

Hoppas ni förstår vad jag menar, mod får flytta om ni anser tråden passar bättre i mobilforumet.
Citera
2015-09-07, 10:42
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Problemet: När jag nu streamar musik från mobilen (3g+bluetooth), hackar låtarna när jag kikar på t.ex. netflix eller youtube på paddan (wifit).

Bluetooth och (vanligt) Wifi använder samma frekvenser på 2,4 GHz. När du belastar wifi-nätet så stör det BT-prylarna, det är tyvärr inte ovanligt.

Lösningen är att öka avståndet mellan grejerna, eller att använda 5Ghz wifi istället.

/capmac
Citera
2015-09-07, 12:01
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Bluetooth och (vanligt) Wifi använder samma frekvenser på 2,4 GHz. När du belastar wifi-nätet så stör det BT-prylarna, det är tyvärr inte ovanligt.

Lösningen är att öka avståndet mellan grejerna, eller att använda 5Ghz wifi istället.

/capmac

Aha, där ser man, tackar för svaret.
Citera
2015-09-13, 17:20
Medlem
Hej,

Jag behöver akut hjälp då min bärbar datorn har datorn och har bara min iPad kvar.

Jag försöker söka jobba och därför behöver jag uppladda mitt CV och personligt brev till hemsidan från Safari. Jag när försöker uppladda får jag alternativet att uppladda bilder.

Hur kan jag uppladda PDF och doc filer direkt från min iPad iOS 8 till hemsidan? De har inga app.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in