2014-08-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Du kanske missade min sista mening?

WT eller inte handlar inte första hand om ekonomi utan om hur man för sig!

Man behöver inte se ut som en uteliggare bara för att man är arbetslös eller sjukskriven!

Vidare har jag inte klagat över hundarnas fysiska kondition utan över den psykiska biten.

Du försöker lära fiskarna att sitta på fenan.

Dom förstår inte ditt logiska tänkande och kommer bara se ner på allt du spottar ut. Förståndet är att rädda sig med nya frågor och inte absorbera informationen du givmilt gett ut.
Citera
2014-08-22, 12:29
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Du kanske missade min sista mening?

WT eller inte handlar inte första hand om ekonomi utan om hur man för sig!

Man behöver inte se ut som en uteliggare bara för att man är arbetslös eller sjukskriven!

Vidare har jag inte klagat över hundarnas fysiska kondition utan över den psykiska biten.
Vad kan du om hundar? Inte mkt va?
Den psykiska biten får mina hundar genom aktivering o då ingår även fysisk aktivitet.
Menar du att människor som går hemma hela dagarna är sämre på att aktivera sin hund, jämfört med familjehundarna som är ensamma hemma i nio timmar, rastas lite snabbt innan familjen ska fixa middag? Skulle inte tro det.

Att du dömmer just mig för min klädsel är lite kul. I garderoben ligger tre par Lewisjeans hopvikta samt lite andra finare byxor. Tycker du verkligen att jag ska ta på mig dessa o lida av den smärta jag får av dem enbart för att jag ska passa in i ditt drömsamhälle? Ja, jag saknar mina Lewis.
Nu har jag en jävligt bra anledning till min klädsel o i framtiden kommer jag fortsätta med denna klädsel till vardags även om jag börjar dra in 30 papp, rent i månaden.
Gör det mig till WT så får jag vara WT. Oavsett är min klädsel i så fall anpassad till mina aktiviteter i naturen o inte fan tänker jag byta om för ett 10 minuters besök på ICA där du kan studera mig med en dålig min.
Citera
2014-08-23, 18:38
Medlem
HighwayDelights avatar
Schäfer är inte någon WT-hund öht, tänker jag på rasen, så ser jag en brukshundsklubb/polis framför mig. Nej, jag har ingen hund själv, vad det nu spelar för roll vet jag ej.
Och hur en ras kan vara WT vettefan, när det är ägaren allt handlar om.
Klart som fan hunden får en stämpel när ägaren är infantil, och kanske ser ut som i din beskrivning.
Citera
2014-08-24, 15:25
Bannlyst
Citat:
Är ju så populärt med trådar om vad som är WT eller ej.

Hundar är en väldigt stark indikator på samhällsklass!

Enligt mig är följande hundar WT:

Rottweiler, alla drägg som har råd har en, de andra suktar efter en. Självklart är ägaren tatuerad samt piercad. Hunden heter Rocky, Rambo o.s.v...
Amstaff, läs kommentaren ovan.
Pitbull, läs kommentaren ovan.

Sedan har vi WT-hundarnas kung! Hunden alla WT har råd att köpa (få). En mentalt störd, stirrig blandraschäfer som blivit omplacerad 10 ggr. som den kedjerökande tjejen i mysbyxor ska "rädda".

Detta slutar med att hunden blir omplacerad på nytt eller avlivad för att den bitit för många människor och andra hundar.

Bubblare, chihuahua, en ras som ägaren inte ens kan stava till.

Vilka är era erfarenheter?

Du slog nog huvudet på spiken. Dom raser du nämner med undantag för schäfern är sådana som det uteslutande är White trash som håller sig med, det är en statussymbol i dessa kretsar.

Citat:
Schäfer är inte någon WT-hund öht, tänker jag på rasen, så ser jag en brukshundsklubb/polis framför mig. Nej, jag har ingen hund själv, vad det nu spelar för roll vet jag ej.
Och hur en ras kan vara WT vettefan, när det är ägaren allt handlar om.
Klart som fan hunden får en stämpel när ägaren är infantil, och kanske ser ut som i din beskrivning.

Håller med. Dom schäferägare jag känner är seriösa hundägare. Inte alls som ovanstående White trash.
Citera
2014-08-26, 09:48
Medlem
Äger ingen hund själv, men jag tycker att en renrasig schäfer är en av de finaste hundarna som finns, och även rottweiler är otroligt vackra hundar.
Och om jag nu ska skaffa hund i framtiden, så blir det någon av dom. WT eller inte, så är en rottweiler jävligt fin imo
Citera
2014-08-27, 00:50
Bannlyst
Alla kamphundar. Kan f.ö inte komma på något som är så trashigt som att ha en kamphund.
Citera
2014-09-02, 03:36
Medlem
Firefliess avatar
Alltid någon blatte med en amstaff som de har noll koll på
Citera
2014-09-03, 14:20
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Alla kamphundar. Kan f.ö inte komma på något som är så trashigt som att ha en kamphund.

"Kamphund", har fått den stämpeln av att slon och spännblattar skaffar sig en sådan för att använda till just kamp, DET är ju WT om något, det är ju inte hundens fel att den stämplas av svagbegåvade idioter, som inte begriper att det är människorna som använder den i fel syfte

En "kamphund", kan bli en perfekt hund i rätt familj... Jag blir förbannad på idioter som stämplar hundar till höger och vänster...

Ska man tro någon sida på nätet jag hittade, så tillhör Akitan "kamphund" .. Bigtime!
Senast redigerad av HighwayDelight 2014-09-03 kl. 14:23.
Citera
2014-09-03, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
"Kamphund", har fått den stämpeln av att slon och spännblattar skaffar sig en sådan för att använda till just kamp, DET är ju WT om något, det är ju inte hundens fel att den stämplas av svagbegåvade idioter, som inte begriper att det är människorna som använder den i fel syfte

En "kamphund", kan bli en perfekt hund i rätt familj... Jag blir förbannad på idioter som stämplar hundar till höger och vänster...

Ska man tro någon sida på nätet jag hittade, så tillhör Akitan "kamphund" .. Bigtime!
I den här tråden är det alltså inte hundar som stämplas, utan deras ägare.

Din information var ingen nyhet för mig. Men det spelar ingen roll eftersom folk som tillhör bättre samhällsklasser helt enkelt inte skaffar sådana hundar. Faktum är att det bara är samhällets bottenskrap som skaffar s.k kamphundar. Det var alltså inte särskilt invecklat.
Citera
2014-09-04, 08:23
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight

Kamphund är inte bara en stämpel visa hundraser fått för att blattar använder dem till kamp. Du får gärna kalla det att stämpla, men du kommer aldrig ifrån att visa hundar avlats till kamp. Varför blunda för detta faktum om du menar att de kan bli perfekta hundar?
Senast redigerad av Ålen 2014-09-04 kl. 08:26.
Citera
2014-11-05, 14:11
Medlem
JerryCottons avatar
Vissa saker slår aldrig fel!

Min "bilmek" som fixar enklare mekaniska saker på min veteranbil har skaffat sig, spänningen stiger, en riktigt aggressiv blandraschäfer! En mix av schäfer, rottweiler och något annat. Så oväntat val av hund!

Mannen själv i fråga är väldigt trevlig och timid men antagligen blue print för WT.
Ålder, 55+.
Klädsel, skitiga jeans, jeansväst med emblem från lokala raggarklubben.
Fordon, Volvo 240 på vintern, annars någon rostig jänkare. Tiotals bilar på gården som är "bra att ha".
Rökare, absolut!

Betalning sker självklart svart utan kvitton. Men hey! Mannen är bra på det mekaniska och anlitar honom mer än gärna.

Min tes har inte kommit på skam ännu! Hur många på Östermalm eller i Danderyd har motsvarande byracka?
Citera
2014-11-05, 19:07
Medlem
Necrofilis avatar
Den ultimata WT-hunden är en utan tvivel random ras med ägare som inte orkar bry sig. Vilket tyvär allt för ofta är diverse bruksraser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in