2014-08-19, 18:40
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Och vad har du för belägg för det? Att dom tar dålig hand om sina hundar??

Är det kanske din lilla förkrymta russinhjärna som lägger ihop deras "trasiga" yttre med hunden om kommer fram till att: jo, så måste det nog vara. Eftersom du är helt inställd på att pissa och leta fel på dom som har det lite sämre än dig själv.

Eller kan du visa på någon form av källa/fakta?

Det som däremot är fullständigt klarlagt är att hundar mår fruktansvärt dåligt av att vara ensamma och understimulerade stora delar av dagarna. Alltså leva det liv som en hund får i en medelklass-karriär-familj, där det ska jobbas 07.00-20.00 6 dagar i veckan + där i mellan åka på tjänsteresa.

Och vem tror du är mest kåt på status, med tanke på medelklassen fixering vid stamtavlor, uppfödare och annat tjafs? Att deras fina rashundar snart är helt sönderavlade skiter dom fullständigt i, bara någon jävla nos eller svans har rätt längd.

En hund kan få ett fantastiskt bra liv även med ett "socialfall" eller någon som krökar lite för mycket. En hund betraktar inte världen med samma trångsynta små livrädda ögon som du gör.

Jag förstår att du har svårt att förstå det, men en hund är hellre ute i gröngräset i en park en eftermiddag, även om sällskapet i dina ögon är mindre lyckade, än är ensam hemma trots att den får ligga på någon jävla svenskt-tenn-matta.

Sen ska ni lära er vad olika ord betyder innan ni börjar svänga er med dom i syfte att racka ner på andra.

OnT:

Det finns inga renodlade "WT" hundar och hela begreppet "WT" är vidrigt, cyniskt och används enbart av dom människor som verkligen är "skräp"

Man ser rätt snabbt på en hund om den är illa omskött. Dålig kvalitet på pälsen (matt, smutsig, i vissa extrema fall t.o.m. hårbortfall) , torr och sprucken nos, magra, infekterade ögon, irrationellt beteende för att dom inte tränats o.s.v. o.s.v.

Gäller givetvis inte långt ifrån alla, men tyvärr finns det allt för mycket som tycker mer om själva idén att ha en hund än att faktiskt sköta om den.

Resten av skiten du skriver får du stå för själv. Du tillskriver mig först åsikter som jag inte har och sen säger du emot dom själv. Snyggt debatterat
Citera
2014-08-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Det var väldigt mycket du läst in i mitt inlägg, imponerande! Jag är wt (missbrukare, socfall, flera bokstavsdiagnoser, hudfärgad plastmatta, saknar utbildning och ambitioner, stil, sinne för kvalitet osv) och jag beskrev varför bekanta i min krets har stora hundar. Jag har träffat en red nose tror jag det var och den var snäll.

Vad rika människor och deras jaktlabradorer har med det att göra vet jag inte, frågan handlade om wt:s orsaker inte nån annan grupp.

Du skrev att man hade en stor hund för att kunna köpa knark smidigt. Och jag menar att det sällan är huvudskälet till val av hund och att det finns minst lika många stora och farligare raser i andra samhällsklasser.

Amstaffen blev ju tidigare i tråden korad som wt hunden nr1 och den hunden är ju väldigt vänligt inställd till människor, så jag får inte riktigt ihop just det resonemanget.

Trist att du etiketterar dig själv som "wt" alla jag känner som beskrivs på det sättet är otroligt hyggliga och bra människor som sällan vill någon något illa och inte på något sätt bör nämnas ihop med det översatta ordet "skräp".
Citera
2014-08-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Man ser rätt snabbt på en hund om den är illa omskött. Dålig kvalitet på pälsen (matt, smutsig, i vissa extrema fall t.o.m. hårbortfall) , torr och sprucken nos, magra, infekterade ögon, irrationellt beteende för att dom inte tränats o.s.v. o.s.v.

Gäller givetvis inte långt ifrån alla, men tyvärr finns det allt för mycket som tycker mer om själva idén att ha en hund än att faktiskt sköta om den.

Och allt detta är resultatet av att man är "wt". Snacka om att prata emot sig själv. I andra trådar är en viktig faktor för att vara WT att man är arbetslös vilket i sin tur är bästa tänkbara förutsättningarna för att kunna ge en hund en trygg och bra tillvaro.

Motsatsen till wt är vad jag förstått typ en medelklassakademiker och bör då enligt trådens resonemang utgöra praktexempel på hur god djurhållning ska fungera.

Tror du hundarna blir blankare i pälsen av att ha en husse och matte som jobbar 08:00-20:00 och under dagens fåtal promenader går runt och enbart är koncentrerade på en telefonjävel?

Finns det några hundar som är sönderstressade och deprimerade är det dom som kastas in på hunddagis lite hur som helst, ständigt motioneras av nya främmande doggywalkers och knappt får känna någon tillhörighet till det som skulle vara den egna flocken och där i mellan ligga ensamma utan att någon bryr sig för familjen-mitt i-karriären sitter vid sina datorer 24/7.

Det du beskriver har jag aldrig ens sett och om det var så vanligt som du säger kan jag lova dig att det ringts och rapporterats, för är det något som tycks engagera svensken i gemen är det när djur far illa, gärna också om man som bonus kan tvåla till någon stackars sneseglare med en extra armbåge.

Tvärtom dom alkisar och det ni föraktfullt kallar wt har ofta väldigt fin kontakt med sina hundar som mår alldeles utmärkt. Ur en hunds perspektiv kan tom ett ganska långt gånget missbrukarliv vara betydligt mycket bättre än långa ensamma stunder hemma i Sollentuna villan där ingen längre tycker det är "roligt" med hunden och tjafsar om vem som är "tvungen" att gå ut med den.
Senast redigerad av erattat 2014-08-19 kl. 20:28.
Citera
2014-08-19, 20:46
Medlem
Isets avatar
Har bott i vad man kan kalla för "problem-förorter" o träffat många rottweilers, schäfrar, pitbulls o chihuahuor. Verkar vara det som gäller. Ja,, o så mopsar då eftersom dom är på modet bland unga tjejer nu.

Skaffar medelklass bull-terrier typ är det staffe som gäller.

Lånade en stor jävla rottweiler-hane en gång när jag behövde övertyga en bekant om att betala en skuld. Mycket effektivt.

Är man intresserad av WT-hundar är det bara kolla på hip-hop o reggeaton-videos.
Citera
2014-08-19, 20:52
Bannlyst
Är nanny dog wt?
Citera
2014-08-22, 02:55
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Eftersom det i 9 fall av 10 är feluppfostrade empatistörda snorungar från medelklassen som skapar alla dessa trådar faller det sig naturligt att man tex hånar folk som försöker ta hand om en hund som far illa.

Hur jävla störd är man som människa om man ser ner på och föraktar lite svagare människor? I synnerhet när deras handlingar ofta är bra mycket mer hedrande än vad man själv och sina likasinnade "icke-wt" lyckas åstadkomma?

Trampade jag på en öm tass?

Nu är ju inte meningen med tråden att se ner på folk med WT-hundar. Det handlar bara mer om ett konstaterande om hur det är.

Varför skulle förresten inte "icke wt" kunna ta bra hand om hundar? Är övertygad om att de gör ett bättre jobb i att uppfostra sina jyckar än arbetslösa, tatuerade, kedjerökande "Cicci 23" gör. För henne räcker det med att hunden inte blir avlivad för den är ju så go mot mig!

Sen att schäfermixen är mentalt störd och biter andra hundar och folk verkar kvitta.

Lite "maka söker kaka". Troligtvis är "Cicci 23" förtidspenionerad, eller vill bli det, p.g.a. utbrändhet eller någon annan psykisk diagnos som är populär bland unga tjejer idag.
Senast redigerad av JerryCotton 2014-08-22 kl. 03:00.
Citera
2014-08-22, 03:00
Medlem
Calogeros avatar
Just Schäfer får jag hålla med om, det lyser en slags trashig aura kring den hunden.

Skall dock säga att jag inte har något emot rasen i sig, tvärtom tycker jag att det är en fin hund.

Mina favoriter är annars långhåriga taxar, Corgi, Sankt Bernhard & Samojed.

Hundar är härliga!
Citera
2014-08-22, 03:05
Avslutad
Hundar mindre än min katt, skäller hela tiden och visar tänderna när man möter dem. I andra änden på kopplet är en brud med huvudet djupt nedsjunken i sin mobil, helt okontaktbar. Hunden har för övrigt ofta kläder/väst.

Detta är en bild som blivit vanligare och vanligare i mina trakter wt eller inte, vet jag inte.
Citera
2014-08-22, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Trampade jag på en öm tass?

Nu är ju inte meningen med tråden att se ner på folk med WT-hundar. Det handlar bara mer om ett konstaterande om hur det är.

Varför skulle förresten inte "icke wt" kunna ta bra hand om hundar? Är övertygad om att de gör ett bättre jobb i att uppfostra sina jyckar än arbetslösa, tatuerade, kedjerökande "Cicci 23" gör. För henne räcker det med att hunden inte blir avlivad för den är ju så go mot mig!

Sen att schäfermixen är mentalt störd och biter andra hundar och folk verkar kvitta.

Lite "maka söker kaka". Troligtvis är "Cicci 23" förtidspenionerad, eller vill bli det, p.g.a. utbrändhet eller någon annan psykisk diagnos som är populär bland unga tjejer idag.

Men det är ju just det ni gör. I inlägg efter inlägg. Ser ner på andra människor. Det är ju bara att läsa vad du skriver. Mina tassar är inte speciellt ömma men jag tycker det är ganska tråkigt och ledsamt att läsa vad du skriver om jag ska vara riktigt ärlig.

Den gruppen ni hänger ut och gör er roliga över är ofta dom människor som har störst hjärta, är trevligast och lättsammast att ha och göra med. Det är människor som bryr sig om andra, som ställer upp och tillhör det fåtal som inte alltid tänker egoistiskt på sig själva i första hand.

Dom tycker jag vi ska vara rädda om och hyggliga emot. En vacker dag är det du själv som står där tex med bensinstopp eller urladdat batteri i bilen. Inte sällan är det en kille med typ varg-t-shirt, cigg i mungipan och halva bilen full med hundar som stannar och frågar om du vill ha hjälp. Medans dom välartade akademikerna swischar förbi och tittar åt ett annat håll.

Allt i ett samhälle handlar inte alltid om pengar, att vara smart och göra dom klokaste valen. Det finns andra ingredienser också, som måste till för att vi ska kunna fungera och leva tillsammans.

Din övertygelse om att en person är bättre på att ta hand om hundar för att han är otatuerad, inte röker och inte är arbetslös avslöjar hur fel du tänker och hur lite kontakt du egentligen har med människorna du väljer att se ner på.

För ditt eget bästa och för att få ett intressantare, roligare och mer givande liv, för jag antar att du är ganska ung, rekommenderar jag dig helt ärligt att vara lite mer öppen för människor som du vid första anblicken upplever lite annorlunda.

Sen tycker jag även du ska försöka träffa lite olika hundar så kommer du förstå att det finns ganska mycket andra trevliga egenskaper folk faller för hos "WT-hunden" än dom som nämnts här.
Citera
2014-08-22, 04:25
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Men det är ju just det ni gör. I inlägg efter inlägg. Ser ner på andra människor. Det är ju bara att läsa vad du skriver. Mina tassar är inte speciellt ömma men jag tycker det är ganska tråkigt och ledsamt att läsa vad du skriver om jag ska vara riktigt ärlig.

Den gruppen ni hänger ut och gör er roliga över är ofta dom människor som har störst hjärta, är trevligast och lättsammast att ha och göra med. Det är människor som bryr sig om andra, som ställer upp och tillhör det fåtal som inte alltid tänker egoistiskt på sig själva i första hand.

Dom tycker jag vi ska vara rädda om och hyggliga emot. En vacker dag är det du själv som står där tex med bensinstopp eller urladdat batteri i bilen. Inte sällan är det en kille med typ varg-t-shirt, cigg i mungipan och halva bilen full med hundar som stannar och frågar om du vill ha hjälp. Medans dom välartade akademikerna swischar förbi och tittar åt ett annat håll.

Allt i ett samhälle handlar inte alltid om pengar, att vara smart och göra dom klokaste valen. Det finns andra ingredienser också, som måste till för att vi ska kunna fungera och leva tillsammans.

Din övertygelse om att en person är bättre på att ta hand om hundar för att han är otatuerad, inte röker och inte är arbetslös avslöjar hur fel du tänker och hur lite kontakt du egentligen har med människorna du väljer att se ner på.

För ditt eget bästa och för att få ett intressantare, roligare och mer givande liv, för jag antar att du är ganska ung, rekommenderar jag dig helt ärligt att vara lite mer öppen för människor som du vid första anblicken upplever lite annorlunda.

Sen tycker jag även du ska försöka träffa lite olika hundar så kommer du förstå att det finns ganska mycket andra trevliga egenskaper folk faller för hos "WT-hunden" än dom som nämnts här.

Jag talar endast av egen erfarenhet. Det jag ser dagligen. Att du väljer att sätta likhetstecken mellan att man är känslokall bara för att en person är akademiker eller har ett bra jobb finner jag horribelt! Måste man vara fattig för att ha ett gott hjärta?

Tatueringar, kedjerökande, mjukisbyxor o.s.v. är en markör gällande samhällsgrupp. Känner många som hör till mjukisbyxfolket. Finns lika många egosvin där som i andra samhällsgrupper.

Sedan tycker jag inte att "foppatoffelfolket" är speciellt lättsamma eller trevliga rent allmänt. Har både blivit hotad och slagen för att jag har haft kostym och slips på mig på 50-års fester och dyl. Du ska inte tro att du är något...

Vidare så har du väldigt fel i ditt antagande att jag är ganska ung! Är äldre än majoriteten på FB.

Vidhåller att mjukisbyx-kedjerökar-omplaceringshundmänniskorna sällan är lämpade att kunna uppfostra en hund av tidigare nämnda kvalisorter då de själva saknar grundläggande diciplin. Samt att vissa raser och icke raser är ett signum för "trash".

1 av 10 hundar är "kanske" väldresserade.

Undantag finns alltid! Pratar om majoriteten.

WT eller inte handlar inte första hand om ekonomi utan om hur man för sig!
Senast redigerad av JerryCotton 2014-08-22 kl. 04:28.
Citera
2014-08-22, 10:34
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Jag talar endast av egen erfarenhet. Det jag ser dagligen. Att du väljer att sätta likhetstecken mellan att man är känslokall bara för att en person är akademiker eller har ett bra jobb finner jag horribelt! Måste man vara fattig för att ha ett gott hjärta?

Tatueringar, kedjerökande, mjukisbyxor o.s.v. är en markör gällande samhällsgrupp. Känner många som hör till mjukisbyxfolket. Finns lika många egosvin där som i andra samhällsgrupper.

Sedan tycker jag inte att "foppatoffelfolket" är speciellt lättsamma eller trevliga rent allmänt. Har både blivit hotad och slagen för att jag har haft kostym och slips på mig på 50-års fester och dyl. Du ska inte tro att du är något...

Vidare så har du väldigt fel i ditt antagande att jag är ganska ung! Är äldre än majoriteten på FB.

Vidhåller att mjukisbyx-kedjerökar-omplaceringshundmänniskorna sällan är lämpade att kunna uppfostra en hund av tidigare nämnda kvalisorter då de själva saknar grundläggande diciplin. Samt att vissa raser och icke raser är ett signum för "trash".

1 av 10 hundar är "kanske" väldresserade.

Undantag finns alltid! Pratar om majoriteten.

Återigen. Vad är WT i dina ögon? Jag personligen hatar benämningen då den för mig är totalt nedvärderande mot människor i utsatt situation.
WT för mig är folk som lever på SOC o har ett helvete med att få ekonomin att gå runt. Men att nedvärdera en grupp människor som hamnat utanför arbetsmarknaden i ett land som har massarbetslöshet är så jävla lågt att man skäms som Svensk när andra Svenskar är så nedvärderande.
Bäst av allt är att de som ser ner på andra måste själva må dåligt.

Jag har tidigare skrivit att jag nu bor i vad ni andra skulle kalla för ett WT-område. Jämför jag med tiden i ett småborgligt villaområde med grillaftnar o kollektivt gräsklippande samt tiden som höginkomstagare i Norge så har jag nu hittat rätt. Jag älskar verkligen detta område.

Över till hundsnack.
I området med ca: 250 lägenheter kan man lätt räkna in 30 hundar. Blandat mellan raserna o även lite blandisar. Dessa hundar ser riktigt bra ut i päls o hull. Har inte sett en enda misskött hund.
Javisst kan du säga att det beror på att jag är WT. Men i så fall ska du veta att jag bedrev en lyckosam hunduppfödning i över tio år samt var aktiv inom en hundorganisation. Så hundar kan jag.

Nu kombinerar vi WT o hundägande.
Än en gång. Vad är WT för dig?
Min bakgrund är att fram till skilsmässan så levde jag ett sorgligt familjeliv i villa. Efter det tjänade jag grova pengar i Norge för att begå lite misstag som satte mig på samhällets baksida.
Detta följdes av att en sjukdom utvecklades o jag är oförmögen att arbeta.
Jag har inte haft ett arbete sedan -09 o lever på sjukpenning. Nej det är ingen hittepåsjukdom utan måste skäras bort. Dagen börjar när jag vaknar utan klocka med intag av diverse värktabletter. Efter det fungerar jag så pass hyggligt att ingen kan se att jag är sjuk.
Pga sjukdommen går jag klädd i mysbyxor, t-shirt o vid behov även hoodtröja.
Jag vet att jag enl många här klassas som WT o det är faktiskt inget jag bryr mig om.

Det bästa med min. Sjukdom är att jag kunde skaffa hundar igen. Som sann WT- hostade jag upp 26 000kr på dessa i inköp. Jag kommer inom två år vara frisk o då kommer mina hundar vara vuxna o klara att jag återgår till arbete.
Tiden jag går hemma går åt till att träna o aktivera mina hundar. Jag klarar ungefär 1,5 timme om dagen med det. Övrig tid blir kortare promenader samt lite inneaktiviteter.
Har även börjat ensamhetsträna dem inför framtiden. Detta kommer innebära att mina hundar kommer få tre års träning innan jag måste börja lämna dem om dagarna.
Då min sambo är riktig WT o jobbar inom vården kommer dagarna de är ensamma på bli korta.

En "riktig" WT går hemma ännu längre o har verkligen tid att aktivera sina hundar.
På vilket sätt är mina samt andras WT-hundar i sämre skick än de som ägs av heltidsarbetande cyniker?
Citera
2014-08-22, 10:55
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Återigen. Vad är WT i dina ögon? Jag personligen hatar benämningen då den för mig är totalt nedvärderande mot människor i utsatt situation.
WT för mig är folk som lever på SOC o har ett helvete med att få ekonomin att gå runt. Men att nedvärdera en grupp människor som hamnat utanför arbetsmarknaden i ett land som har massarbetslöshet är så jävla lågt att man skäms som Svensk när andra Svenskar är så nedvärderande.
Bäst av allt är att de som ser ner på andra måste själva må dåligt.

Jag har tidigare skrivit att jag nu bor i vad ni andra skulle kalla för ett WT-område. Jämför jag med tiden i ett småborgligt villaområde med grillaftnar o kollektivt gräsklippande samt tiden som höginkomstagare i Norge så har jag nu hittat rätt. Jag älskar verkligen detta område.

Över till hundsnack.
I området med ca: 250 lägenheter kan man lätt räkna in 30 hundar. Blandat mellan raserna o även lite blandisar. Dessa hundar ser riktigt bra ut i päls o hull. Har inte sett en enda misskött hund.
Javisst kan du säga att det beror på att jag är WT. Men i så fall ska du veta att jag bedrev en lyckosam hunduppfödning i över tio år samt var aktiv inom en hundorganisation. Så hundar kan jag.

Nu kombinerar vi WT o hundägande.
Än en gång. Vad är WT för dig?
Min bakgrund är att fram till skilsmässan så levde jag ett sorgligt familjeliv i villa. Efter det tjänade jag grova pengar i Norge för att begå lite misstag som satte mig på samhällets baksida.
Detta följdes av att en sjukdom utvecklades o jag är oförmögen att arbeta.
Jag har inte haft ett arbete sedan -09 o lever på sjukpenning. Nej det är ingen hittepåsjukdom utan måste skäras bort. Dagen börjar när jag vaknar utan klocka med intag av diverse värktabletter. Efter det fungerar jag så pass hyggligt att ingen kan se att jag är sjuk.
Pga sjukdommen går jag klädd i mysbyxor, t-shirt o vid behov även hoodtröja.
Jag vet att jag enl många här klassas som WT o det är faktiskt inget jag bryr mig om.

Det bästa med min. Sjukdom är att jag kunde skaffa hundar igen. Som sann WT- hostade jag upp 26 000kr på dessa i inköp. Jag kommer inom två år vara frisk o då kommer mina hundar vara vuxna o klara att jag återgår till arbete.
Tiden jag går hemma går åt till att träna o aktivera mina hundar. Jag klarar ungefär 1,5 timme om dagen med det. Övrig tid blir kortare promenader samt lite inneaktiviteter.
Har även börjat ensamhetsträna dem inför framtiden. Detta kommer innebära att mina hundar kommer få tre års träning innan jag måste börja lämna dem om dagarna.
Då min sambo är riktig WT o jobbar inom vården kommer dagarna de är ensamma på bli korta.

En "riktig" WT går hemma ännu längre o har verkligen tid att aktivera sina hundar.
På vilket sätt är mina samt andras WT-hundar i sämre skick än de som ägs av heltidsarbetande cyniker?

Du kanske missade min sista mening?

Man behöver inte se ut som en uteliggare bara för att man är arbetslös eller sjukskriven!

Vidare har jag inte klagat över hundarnas fysiska kondition utan över den psykiska biten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in