2014-08-19, 01:33
Medlem
JerryCottons avatar
Är ju så populärt med trådar om vad som är WT eller ej.

Hundar är en väldigt stark indikator på samhällsklass!

Enligt mig är följande hundar WT:

Rottweiler, alla drägg som har råd har en, de andra suktar efter en. Självklart är ägaren tatuerad samt piercad. Hunden heter Rocky, Rambo o.s.v...
Amstaff, läs kommentaren ovan.
Pitbull, läs kommentaren ovan.

Sedan har vi WT-hundarnas kung! Hunden alla WT har råd att köpa (få). En mentalt störd, stirrig blandraschäfer som blivit omplacerad 10 ggr. som den kedjerökande tjejen i mysbyxor ska "rädda".

Detta slutar med att hunden blir omplacerad på nytt eller avlivad för att den bitit för många människor och andra hundar.

Bubblare, chihuahua, en ras som ägaren inte ens kan stava till.

Vilka är era erfarenheter?
Senast redigerad av JerryCotton 2014-08-19 kl. 01:36.
Citera
2014-08-19, 02:08
Medlem
krigsbarns avatar
Jag har faktiskt haft en schäfer med blandras och den kom från ett dåligt hem, men... jag är väl inte... WT Ska tillägga att det var den snällaste, gosigaste och mest lojala hunden jag någonsin haft.
Det finns en tendens bland vissa människor att köpa en viss typ av hundar, men poängen är att det är inkonsekvent eftersom mönstret i stor bemärkelse är avvikande.

... Eller så är jag "WT". Fan, nu måste jag väl pierca mig och skaffa en halstatuering också.
Citera
2014-08-19, 02:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Jag har faktiskt haft en schäfer med blandras och den kom från ett dåligt hem, men... jag är väl inte... WT Ska tillägga att det var den snällaste, gosigaste och mest lojala hunden jag någonsin haft.
Det finns en tendens bland vissa människor att köpa en viss typ av hundar, men poängen är att det är inkonsekvent eftersom mönstret i stor bemärkelse är avvikande.

... Eller så är jag "WT". Fan, nu måste jag väl pierca mig och skaffa en halstatuering också.
Glöm inte den obligatoriska tribaltatueringen och att hoppa i dina nyspunna mysbyxor
Eldorado makaroner med lidls falukorv till middag idag?

Sjuka normer när man inte ens kan ha ett husdjur utan att få en WT stämpling.
Wt är som nobelpriset, man får det om man förtjänar det kort sagt. Wt är detsamma.
Citera
2014-08-19, 02:57
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Rottisar kan vara såväl WT-hund som seriös hund.

Däremot allehand kamphundsvarianter är sjukt WT.

Är ej hundmänniska, jag gillar kissimjosingar, så jag vet inte vad de kallas men ni förstår nog vad jag syftar på.
Citera
2014-08-19, 03:04
Medlem
Birgervafans avatar
Brukade passa en chihuahua. Jäkligt trevlig hund! Skällde aldrig och gick att ta med sig överallt.
Kan ju tillägga att jag kallade hunden Leif istället för hans riktiga namn.
Är jag WT?
Citera
2014-08-19, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Är ju så populärt med trådar om vad som är WT eller ej.

Hundar är en väldigt stark indikator på samhällsklass!

Enligt mig är följande hundar WT:

Rottweiler, alla drägg som har råd har en, de andra suktar efter en. Självklart är ägaren tatuerad samt piercad. Hunden heter Rocky, Rambo o.s.v...
Amstaff, läs kommentaren ovan.
Pitbull, läs kommentaren ovan.

Sedan har vi WT-hundarnas kung! Hunden alla WT har råd att köpa (få). En mentalt störd, stirrig blandraschäfer som blivit omplacerad 10 ggr. som den kedjerökande tjejen i mysbyxor ska "rädda".

Detta slutar med att hunden blir omplacerad på nytt eller avlivad för att den bitit för många människor och andra hundar.

Bubblare, chihuahua, en ras som ägaren inte ens kan stava till.

Vilka är era erfarenheter?

Eftersom det i 9 fall av 10 är feluppfostrade empatistörda snorungar från medelklassen som skapar alla dessa trådar faller det sig naturligt att man tex hånar folk som försöker ta hand om en hund som far illa.

Hur jävla störd är man som människa om man ser ner på och föraktar lite svagare människor? I synnerhet när deras handlingar ofta är bra mycket mer hedrande än vad man själv och sina likasinnade "icke-wt" lyckas åstadkomma?

Citat:
Ursprungligen postat av fet-lat-cynisk

Däremot allehand kamphundsvarianter är sjukt WT.

Amstaff/Pitbull avlades fram för att den tidens svar på våra jävla medelklass-akademiker skulle sitta och vara märkvärdiga med kött som kom från djur som precis innan slakt bitits av hundarna för att det skulle bli mörare. Sen kom ljushuvudena på att det kanske inte var så etiskt riktigt och sin vana trogen sket fullständigt i vad dom dragit i gång och nu några generationer senare ska samma jävla medelklass möta hundarna och deras ägare med förakt.

Men det är exakt så medelklasen fungerar. Inget nytt under solen.
Senast redigerad av erattat 2014-08-19 kl. 03:52.
Citera
2014-08-19, 06:04
Medlem
franges avatar
Alla som har hund är inte WT, men alla som är (riktigt) WT har hund.
Citera
2014-08-19, 06:33
Medlem
Jens4s avatar
Med tanke på vilka hundar som nämnts här kan vi nog stryka "w" ur "wt" i rubriken så dessa hundar passar in på alla sorters trash
Citera
2014-08-19, 08:30
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregory55
Blev nästan ihjälbiten av en sån där best.
Men lyckades kopulera hunden så jag kom undan.
Ägaren var dock sur efteråt men varför det vetefan nå.

Känner mig lätt osäker på om du vet vad ordet kopulera betyder, rekommenderar dig att slå upp det i SAOL

On topic: Rent generellt finns väl alla hundraser bland alla slags människor. Däremot tycker jag det verkar som en genomgående trend att lodisar/WT/alkisar o.s.v. ofta har en stor hund, som de tyvärr allt som oftast tar väldigt dåligt hand om.

Troligen har de väl någon uppfattning om att en stor hund är någon slags statusgrej.
Citera
2014-08-19, 08:32
Medlem
Schäfer med dålig päls
Citera
2014-08-19, 10:43
Medlem
lätt alla sorters blandraser är det mest WT som finns... det slår rottisar med hästlängder...

och av någon underlig anledning har dessa med blandrashund alltid en stinkande kattlåda som de inte tömmer dagligen... :S
Citera
2014-08-19, 11:11
Medlem
8xxSeriess avatar
Tror TS slog huvudet på spiken nästan med trådstarten. Såg senaste igår när jag var ute i arbetet och stannade till i en håla på ett hak en tjej som nog uppfyllde alla punkter för att bli stämplad som WT.
Överviktig
Urtvättat färgat hår
Obligatoriska mjukisbyxorna
Rökte, samtidigt som verkade bråka med någon på facebook med mobilen som hon högljutt kommenterade hela tiden.
Och såklart, en stressad Amstaff stod där med och trampade runt i koppel....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in