2014-11-05, 08:40
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Konsekvensen är att Sverige under innevarande mandatperiod behöver bygga och också färdigställa ett nytt Göteborg för att husera alla människor som kommer hit. 150.000 människor x 4 år =600.000 nya medborgare.
Göteborg har ca 540.000 innevånare. Det blir alltså Sveriges andra stad inom en mandatperiod.

Det är inte gratis. Det går inte fort. Och det kommer att ställa allt på sin spets.

En given fråga från journalister till ansvarige minister, Miljöpartisten Kaplan, är var denna nya rikets andra stad, skall placeras. Skall den vara orienterad mot Mecka i sin bebyggelse?

Ett utmärkt inlägg som väl belyser proportionerna av de problem vi svenskar ställts inför av våra politiker och journalister.
Citera
2014-11-05, 08:42
Medlem
Jag har ännu inte hört någon ställa den väldigt relevanta frågan gällande bostadssituationen till ansvariga politiker: Vi tar hit mer än en halv miljon människor under 4 år och det råder bostadsbrist. Ni vill bygga några hundratusen bostäder som inte kommer täcka det nyskapade behovet. Hur ska bostadssituationen i Sverige då kunna förbättras???

Matematiken går inte ihop. Det behövs byggas ett enormt antal lägenheter för att få till stånd en bättre situation för bostadssökande.
Citera
2014-11-05, 08:52
Medlem
oskar886810s avatar
Självklart ska vi hjälpa till när vi kan. Självklart ska Sverige göra det som förväntas av oss.
MEN. Nu har pengarna börjat ta slut. Det har tillochmed politiker sagt. Det märks i samhället också. Människor som blir av med sina arbeten. Fler och fler har det svårt att gå ihop. Samtidigt så slösar vi enorma summor pengar på just invandring.
Vad händer när detta nu fortsätter?
Ja, ekonomin lär inte bli bättre de kommande 5 åren. Levnadskostnaderna kommer att öka. Hyrorna kommer att bli dyrare, matkostnaderna kommer att bli dyrare och samtidigt kommer vi inte att tjäna lika mycket och fler kommer att bli arbetslösa.
Vad leder det till? När frustrationen når alla svenskar kommer vi se att anarkin börjar. Människor kommer att göra revolt mot staten på grund av att de har blivit illa behandlade, när det själva har betalat in skatt som man ska och när människor från andra sidan jorden får i stort sätt allting gratis.

Ni som tvivlar på att invandrare har det bättre än Svenskar kan komma till den stad jag bor i.
Nya telefoner, barn som springer utanför deras hyreshus och leker med nya ipads. Kläder som vilken Stockholms brat som helst skulle bli avundsjuk på etc etc.

Jag säger inte att det inte finns människor som lider och som har det svårt, men att generöst ösa pengar över dem kommer bara att leda till konflikter mellan två grupper. Svenskar vs invandrare. Än så länge är svenskar i majoritet....men hur länge till?
Citera
2014-11-05, 10:05
Medlem
Det gjordes ju klart redan före valet att kostnaderna skulle stiga rejält.
Ingen mening att gnälla när politiken genomförs.!
Citera
2014-11-05, 10:20
Medlem
napalmenss avatar
Finns det någon drog man kan blanda i dricksvattnet så vikingablodet flödar i folkets kroppar igen? Yxorna svingas i bostadskvarteren och Mohammed springer till första bästa plan hem till sandlådan igen. Vilken härlig dagdröm.
Citera
2014-11-05, 10:30
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191

Håller med dig fullt där!!

Alla korten lades på bordet långt innan valet, och ALLA, utom SD, gjorde kart att massinvällningen skulle fortgå och möjligen bli än värre.....

Så vad hände? Jo 87% hände, så gnäll inte, ni får vad ni röstar på!!

Inga ursäkter i världen kan förlåta detta, så öppna era jävla hjärtan och håll käften!!
Citera
2014-11-05, 10:38
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Draper
Jag har ännu inte hört någon ställa den väldigt relevanta frågan gällande bostadssituationen till ansvariga politiker: Vi tar hit mer än en halv miljon människor under 4 år och det råder bostadsbrist. Ni vill bygga några hundratusen bostäder som inte kommer täcka det nyskapade behovet. Hur ska bostadssituationen i Sverige då kunna förbättras???

Matematiken går inte ihop. Det behövs byggas ett enormt antal lägenheter för att få till stånd en bättre situation för bostadssökande.

Möjligen går ekvationen ihop om immigranterna bor 12-15 personer i varje lägenhet.
.
Citera
2014-11-05, 10:48
Medlem
Jimbos avatar
Att inte någon gör en granskning kring hur länge de som redan beviljats asyl måste bo kvar på de olika mottagnings-anläggningarna?
Det vore väl ändå rätt intressant och skulle kunna ge en fingervisning i det omöjliga i detta vansinnesprojekt.

Har det redan nu börjat skapas små barack-samhällen i de kommuner som drar det största lasset? "Tillfälliga" boenden där de asyl-beviljade får bo kvar tills vidare i vänta på en lägenhet.

Jag har sagt det i månader nu - fokusera på denna enda fråga; Vart ska de bo?
VAR? VAR? VAR?

Snart är vargavintern här, då kommer reportagen stå i spön i backen om hur barnfamiljer bor i små kalla baracker och hur de känner sig hjälplösa och hotade av de andra boende. Vi kommer att ha upplopp och bränder innan sommaren i dessa boenden.

Dessutom har arbetsförmedlingen fullkomligt imploderat sedan det blev deras roll att agera som någon slags sluss ut i samhället för de nyanlända. Att de inte gör uppror och hotar med strejk är ett mysterium.

Upplev det själva. Gå in på valfri arbetsförmedling i någon kommun med högt flyktingmottagande och ni kommer att tro ni hamnat i något slags bisarrt flyktingläger.

Läste även igår att sjukdomen MERS, en form av SARS, har blivit ett reellt hot i Sverige numera. Den här luftburna sjukdomen med en dödlighet på minst 40% har hamnat i skymundan av alla ebola-misstänkta fall i landet, samtidigt har vi haft ett tiotal misstänkta MERS-fall.
Enligt läkaren som interjuvades så kulminerade det i samband med att pilgrimerna till Mecka återvänt till Sverige. MERS har sitt starkaste fäste i just Saudi-Arabien. Det är väl ingen högoddsare att många av de som kommer från mellanöstern nu, även har varit i kontakt med pilgrimmer eller varit där själva.

Och då har jag inte ens nämnt ISIS-krigarna som i tysthet smiter in i landet.

Jag har alltid varit för en human flyktingpolitik, men detta är inte humant nånstans. Inte för de som kommer hit och inte för de av oss som redan bor här.
Det är söndring av människor, kapital och ett helt lands välfärd.

Som det så vackert brukar heta - Jag skäms för att jag är svensk.
Citera
2014-11-05, 10:54
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Draper

Sveriges ekonomi baseras på att det finns ett underskott av bostäder, samt att blåmän och kamelryttare anländer i en strid ström.
Det är en leksaksekonoms pojkdröm som är iscensatt av den forne landsfadern Reinfeldt tillsammans med den evigt prepubertale Anders Bluffen Borg.

Socialdemokraterna står handfallna inför snorvalpsmoderaternas eftermäle, damluckorna har brustit.
Det krävs en ansvarsfull och seriös politik för att få ett fungerande samhälle.
Vi har haft en sociopat och cirkusaktör som statsminister i åtta år och nu har vi istället fått en clown som utökat repertoaren med en komplett freakshow från miljöpartiet.

Grattis, grattis Sverige.
Senast redigerad av Valaskjalf 2014-11-05 kl. 11:16.
Citera
2014-11-05, 10:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Kan tyckas så, men ska debatten avstanna för det? Nu är dessutom volymerna ytterligare uppjusterade, så nog finns det anledning att ha synpunkter på detta.

För övrigt är det just åratal av utebliven öppen och demokratisk debatt som försatt landet i denna prekära situation.
Citera
2014-11-05, 10:59
Bannlyst
Vi pratar mycket migration, men aldrig integration. Att flytta 100-tals invandrare till ex. Junsele är ju fullständigt meningslöst om det inte finns en integrationspolitik. Även invandrarna förstår detta. Vad är det för mening att lära sig svenska om man inte kan få jobb. Är det bara boende och skydd från krig så borde vi kunna bygga bostäder i deras hemlands gränsländer istället !!
Citera
2014-11-05, 11:32
Medlem
När man pratar med folk och frågar "men vart ska vi få alla pengar ifrån" får jag ofta svaret "vi ska vara solidariska".

Har inget mot Sossar och deras solidariska tänkande när det gäller folk som bor i Sverige men varför ska vi vara solidariska mot folk från Mellanöstern som inte delar samma värderingar som oss?

Var är solidariteten hos dom rika muslimska oljeländerna, varför åker man inte till Kuwait eller UEA.
Trivs en flykting från Syrien uppe i mörka Norrland troligtvis inte eftersom dom konstant klagar men dom behöver inte betala en krona.

Jag skänker iallafall pengar till UNICEF och hoppas på att mina 50:- månaden ska hjälpa några undernärda barn i Afrika som klarar sig på 1 dl ris om dagen medan gemene PK Svensken föredrar att "skänka" pengar till överviktiga Syrier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in