2014-11-05, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag menar att jag trodde du hade någon praktisk erfarenhet av att arbeta på en farlig arbetsplats.

Nu svarade jag på ett inlägg som du postat i som svar till någon annan, känns som att jag snodde uppmärksamheten en aning. Ber om ursäkt.

Men jag svarar ändå, ja jag har erfarenhet av att arbeta på farliga och ohälsosamma arbetsplatser. Det har nog de flesta män.
Citera
2014-11-05, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Nu svarade jag på ett inlägg som du postat i som svar till någon annan, känns som att jag snodde uppmärksamheten en aning. Ber om ursäkt.

Men jag svarar ändå, ja jag har erfarenhet av att arbeta på farliga och ohälsosamma arbetsplatser. Det har nog de flesta män.

Ok. My apologies också.
Citera
2014-11-05, 06:07
Medlem
En riktig man klagar inte på att han har ett jobb han kan dö på.

Män söker sig till farligare arbeten än kvinnor, det är helt enkelt så det är och kommer förbli.

Själv hävdar jag att lönegapet baseras på livsval, inte ojämlikhet. Finns för övrigt alla chanser för tjejer att jobba på byggen istället för inom vården.
Citera
2014-11-05, 06:34
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja var är feministerna. Lite fler sådana på byggen så kanske arbetsskydd fick en högre prioritet och män behövde inte dö för andra mäns jakt på tid och pengar....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19802174.ab

Ja, undrar varför de inte söker sig dit, kvinnor kan ju lika bra som män? Kanske måste börja inkvotera där med så kvinnorna kan känna sig duktiga och prata/gnälla företagen i konkurs.
Citera
2014-11-05, 07:57
Medlem
LillePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Källa på det? Vilket skitsnack, de flesta arbetsplatser skulle nog önska att både fler killar och tjejer sökte.
Jobbar inom branschen, TRO mig! Det är inte lögner, tyvärr är detta regel mer än undantag.
Citera
2014-11-05, 08:36
Medlem
Vaddå var feminsterna är? De firar ju, 2 män mindre i världen. Så idag är de bakfulla och äter choklad och hallontårta.
Citera
2014-11-05, 09:43
Avslutad
Stackars naiva blåögda TS.

Feminister SKITER i män, de jobbar för att kvinnor ska komma upp. Inget annat. Det fattar du väl bara på namnet. "FEMINism." inte "Jämnställdhetism".
Citera
2014-11-05, 10:25
Medlem
loveitorhateits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Orka, nä! Jag har läst många artiklar där tjejer mobbas iväg från olika mansdominerade utbildningar och det tror jag nog också du är medveten om. Likadant med arbetsplatser som kör stenhårt med sexistiska trakasserier där kvinnorna inte orkar arbeta kvar.

Man kan inte slänga iväg åsikter som om det vore fakta och sedan skita i att redovisa vad man faktiskt säger, det måste du väl förstå?

Men jag kan intyga att h*n har delvis rätt, min mor jobbade på en mansdominerad arbetsplats där hennes arbetskollegor var outbildade (läs: idiotiska) bönder. Och hon blev dagligen trakasserad, det kunde hänga bindor doppade i röd målarfärg i hennes skåp, hon blev tafsad på och fick alla möjliga olika kommentarer slängda sin väg. Så alla ni som inte säger att det förekommer, släng er i väggen, inte bara en utan tre gånger, tack.
Citera
2014-11-05, 10:34
Medlem
Mojokiis avatar
Om man frågar feminister om detta så menar de att det sker pga patriarkatet.
Citera
2014-11-05, 10:42
Medlem
KenRingIntes avatar
Feminister vill ogärna kvoteras in i klassiska manliga slityrken där risken för död och i värsta fall hård ansträngning hägrar. De vill helst bara kvoteras in i tillgången till dessa löner, och eventuellt ingenjörsyrken där de utgår ifrån att de får spela och utveckla (mest spela) mobilspel och liknande. Feminister är dumma i huvudet, egoistiska as.
Citera
2014-11-05, 10:58
Medlem
fuzemans avatar
Tragisk olycka som inte ska behöva ske.

Lyckligtvis har byggnads fått in i kollektivavtalet att från och med nästa år så har huvudentreprenören det totala ansvaret för alla underentreprenörer.

Då kommer JM inte anlita sig av polska byggfirmor utan avtal och sedan skita i deras arbetsmiljö. Nu säger jag inte att det är därför detta hände men säkerheten kommer säkerligen bli bättre framåt i tiden tack vare detta.
Citera
2014-11-05, 12:10
Medlem
Cambijaos avatar
Låten "De mördades fria republik" är tyvärr fortfarande aktuell. Snart 40 år gammal låt.

Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in