2014-11-05, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ser nu att du tydligen var inne på ett något liknande spår. Hundpromenader är tydligen förödande. Vill egentligen mest vara säker på att jag är helt fel ute. Och det låter förhoppningsvis så.

Jag har svårt att tro att misshandeln började och eskalerade utan att något triggade igång den. Det verkar helt orimligt att Yara kommer hem från skolan och möts av Madi med brödkaveln, beredd att misshandla flickan, och skada henne så svårt.

Det har inte ens diskuterats i tråden vad som gör att Yara blir så slagen. Det måste finnas en orsak, eftersom pojkarna inte blev sönderslagna. Varför var det så angeläget att hon skulle uppfostras, och varför var det var OK enligt hennes egen mamma att slå henne?

Jag är övertygad över att det rör sig om sexuellt tvång i det fall det inte går att hitta spår på Yaras kropp. Jag kan inte tänka mig att Yara var ett barn som svarade och retade upp någon, just för att hon var rädd för att bli slagen. Flickan var medveten om att hon riskerade att bli ihjälslagen, och orsaken till det lämnar mig ingen ro.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-11-05 kl. 01:35.
Citera
2014-11-05, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Man skulle kunna tänka sig att detta raseri utlösts av något alldeles tvärtom, sexualskräck, nämligen. Där kan jag vara helt med på noterna.
Om observera OM det är sant att Rami sett henne duscha/spola sin vagina (det spelar ingen roll om det var i renlighetsiver - hon var ju lite smått lortig och illaluktande ibland - eller för att hon ville göra det skönt för sig) kan jag föreställa mig ett gemensamt raseri och att "uppfostran" skötts av Madi med Ramis goda minne.
Sex är helt tabubelagda områden i dessa länder, även bland den mer bildade medelklassen. Och det sociala stigmat som skulle följa på att sådant beteende blev offentligt...
(Sedan är det en annan sak att kvinnorna kan vara ganska explicita i kvinnosällskap; männen har sina tabun också; om dem vet jag inte så mycket, bara till exempel att männen inte visar sig nakna för varandra i badhusen. Huruvida de drar fräckisar ändå är mig helt obekant)

Det är en förklaring som är plausibel. Men det blir väldigt konstigt med någon som är 8 år gammal, och som ofta är lortig och luktar illa, tvättar vaginan.
Citera
2014-11-05, 02:06
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Ja, jag har också tolkat det så.

Problemet när vi försökt reda ut släktskap (tidigare i tråden) är att översättningen av morbror resp. farbror från arabiska blir missvisande. Någon skrev att det finns olika ord för farbror och morbror på arabiska. Vi har hittills hämtat de beteckningar som Rami har använt på sin facebook. Jag tror också att "kusin" kan innefatta fler släktingar än vad vi menar på svenska.

Stämmer. På arabiska skiljer man på morbror o farbror. Amou är farbror och khalo är morbror. Men man kallar även faster/mosters man för amou (farbror)..
Citera
2014-11-05, 02:16
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Tankar ..

5. Varför "rispade" (eller något) Rami på Yara så att ambulanskillen kände sig tvungen att knuffa bort bort honom?

Ristade, som lätt skaka, ruska.
För att få henne att vakna? Få liv i henne?

Idag hae jag tinat kött och spolade ur påsen med kallt vatten och då slog det mig att de duschade Yara med kallt vatten för att få bort allt blod. Har inte sett att någon av sjukvårds- ambulanspersonalen nämt att hon var blöt i håret! Hon hade tjockt hår enl Rättsläkaren. Det tyder på att hon dog tidigare.
Citera
2014-11-05, 02:24
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Ristade, som lätt skaka, ruska.
För att få henne att vakna? Få liv i henne?

Idag hae jag tinat kött och spolade ur påsen med kallt vatten och då slog det mig att de duschade Yara med kallt vatten för att få bort allt blod. Har inte sett att någon av sjukvårds- ambulanspersonalen nämt att hon var blöt i håret! Hon hade tjockt hår enl Rättsläkaren. Det tyder på att hon dog tidigare.

De kanske fönade håret torrt? Vet låter knäppt, men de är psykopater så man vet aldrig. Ang få bort blod så stämmer det, inget löser blod/intorkat blod som kallt vatten..
Citera
2014-11-05, 02:33
Medlem
till TbbW

Vaket av dig, TbbW! Att Yaras tjocka hårsvall inte beskrivits som fuktigt av rättsläkaren skulle kunna vara ett tecken (bevis) på att hon varit död i timmar innan larmet till s o s
Citera
2014-11-05, 05:02
Medlem
Emzans avatar
Har läst det mesta av den nu tillgängliga FuPen.
Hittade ett nytt scenario.

Yaras kropp hade flera äldre skador, och ett fåtal färska.
Något de senaste veckorna har ökat mängden slag. Det har eskalerat så att säga.
Hennes benskador var mestadels gamla.

Min idé är att hon kanske inte blev extremt slagen just den aktuella dagen. Utan lungdropparna orsakade själva dödsfallet.

Hon kanske var lite sen hem, fick "lite stryk"
Och att M och R hittade henne död.

R fattade att det inte är bra någonstans i sin hasch dimma. Slår M (därav hennes färska skador)
M däremot verkar vara förståndsmässigt dummare än normalt folk.

Utöver det har jag en tes att R gift sig med blåsra M för att ha som ankarfru? Han är den lärde och har övertaget. ..
Citera
2014-11-05, 05:25
Medlem
yasers avatar
Citat:
Jag räknar till 158 yttre skador, benbrott och inre skador ej medräknade. Det grövsta på ryggen (då hon flydde/kröp?) och att Rami skulle inte märkt detta? Absolut omöjligt...

Spekulationer: Förresten så får jag för mig att det en kavel av oslät-slag
http://www.bo-gro.se/produkter/bakhall/kruskavlar.jpg
Edit: tillagt ?
Fruktansvärt..

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Personligen bryr jag mig inte vad härkomsten av personlighetsstörningen kommer ifrån.

Jag vill att båda döms för mord.
Jag hoppas också på det..

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilka val hade Yara? Eftersom den gode mannen ersatts av Rami, vem skulle hon vända sig till?

Y#ra måste ha känt sig otroligt rädd och ENSAM, fanns nog ingen hon vågade prata med så dom skulle förstå allvaret..

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Man tänker bra under hundpromenader, särskilt på det som är svårt att smälta.

Det är många avvärjningsskador. Hårtussar som är avslitna och bitmärken, är inte orsakade av en brödkavel. Av någon anledning tänker jag på något som liknar våldtäkt, och att det endast var vissa spår som städades bort. Men att andra spår lämnades behändigt, för att hittas av polisens tekniker. Jag tror det handlar om sexuella övergrepp, och sånt man inte talar om.

Jag hoppas att du har fel men skulle inte bli förvånad om sv#nen utsatt henne för nåt sånt..
Citera
2014-11-05, 06:49
Medlem
Efter en kall hundpromenad i minusgrader och vitt snötäcke undrar jag varför just det är "förödande"?

EDIT. Personligen tror jag "sexualspåret" är fel.
Senast redigerad av Remark 2014-11-05 kl. 07:02.
Citera
2014-11-05, 06:49
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Jag räknar till 158 yttre skador, benbrott och inre skador ej medräknade. Det grövsta på ryggen (då hon flydde/kröp?) och att Rami skulle inte märkt detta? Absolut omöjligt...

Spekulationer: Förresten så får jag för mig att det en kavel av oslät-slag
http://www.bo-gro.se/produkter/bakhall/kruskavlar.jpg
Edit: tillagt ?

Varför fantisera om brödkaveln när vi redan vet hur den ser ut. Flera tidningar har lagt upp bilder på den. Så här ser den ut.

http://minfil.org/S3O5gab1bf/3430090_2048_1151.jpg
Citera
2014-11-05, 07:19
Medlem
Citat:
När fyllde Yara 8?
Personuppgifterna finns i tråden, i slutet av september -13 blev hon åtta.
Citera
2014-11-05, 08:22
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
till TbbW

Vaket av dig, TbbW! Att Yaras tjocka hårsvall inte beskrivits som fuktigt av rättsläkaren skulle kunna vara ett tecken (bevis) på att hon varit död i timmar innan larmet till s o s
Men filmen i duschen togs ju vid 21.22
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in