Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
Ser nu att du tydligen var inne på ett något liknande spår. Hundpromenader är tydligen förödande. Vill egentligen mest vara säker på att jag är helt fel ute. Och det låter förhoppningsvis så.
Jag har svårt att tro att misshandeln började och eskalerade utan att något triggade igång den. Det verkar helt orimligt att Yara kommer hem från skolan och möts av Madi med brödkaveln, beredd att misshandla flickan, och skada henne så svårt.
Det har inte ens diskuterats i tråden vad som gör att Yara blir så slagen. Det måste finnas en orsak, eftersom pojkarna inte blev sönderslagna. Varför var det så angeläget att hon skulle uppfostras, och varför var det var OK enligt hennes egen mamma att slå henne?
Jag är övertygad över att det rör sig om sexuellt tvång i det fall det inte går att hitta spår på Yaras kropp. Jag kan inte tänka mig att Yara var ett barn som svarade och retade upp någon, just för att hon var rädd för att bli slagen. Flickan var medveten om att hon riskerade att bli ihjälslagen, och orsaken till det lämnar mig ingen ro.