2014-11-05, 00:42
Medlem
Hur öppnar man filerna av FUPen på mobilen? Försökt öppna de men det kommer bara upp meddelande om att pdf - filen inte stöds.
Citera
2014-11-05, 00:42
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Aha, ja han ligger lite före och lägger ut lockbeten som vi gärna kastar oss över.

Jag tror att den grova misshandeln (sexuell sadism?) eller allt det ovansagda skedde mellan 13-16. Varför tror jag det?
Enbart för att Rami och Amadi ljuger om när Yara skulle ha kommit hem och anger att det var inte först 16:00 och då var hon "så där". Hur mycket man än ljuger så får hjärnan jobba som faen för att hålla ihop scenariot, vilket gör att det slinker ut saker som delvis är sanna.

Det är också lite konstig att den av dem som INTE kunde svenska ringde ambulansen...och Rami (?) bladdrade i bakgrunden.
Citera
2014-11-05, 00:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Sa inte Madi att ambulansen skulle till Yara Ashour?

Ambulansen måste ha rätt adress och rätt efternamn på dörren, så det ser jag som en naturlig förklaring till efternamnet. Amani är pigg på att byta namn själv, och man funderar på vilket namn hon får på Hinseberg. Hennes bror trivdes inget vidare med sitt förnamn utan antog ett helt annat namn.
Citera
2014-11-05, 00:49
Medlem
Jag skulle vilja ställa en fråga som jag inte riktigt kan sluta tänka på. Vänder mig nog till de mer kunniga i tråden. Nu har jag inte klarat av att läsa de delar som som handlar om hennes skador (skummat mycket fort och slarvigt) så min bedömning av massivt näst intill extremt övervåld grundas på fragment. Från Fup, från artiklar och trådens citat. En rättsläkare frågar till exempel om flickan möjligtvis dragits genom en mangel. Övervåldet verkar vettlöst.

Skulle det här massiva övervåldet delvis kunna förklaras utifrån att det skulle dölja ännu ett brott?

Om sexuella övergrepp med sadistiska inslag gått så fel och flickan är så förstörd att den slutgiltiga misshandeln också är ett försök att dölja detta. Innan tråden flippar ut i ev. spekulationer så skulle jag som inte klarar läsa delar av Fup vilja ställa 3 delfrågor.

Kan man i ett obduktionsprotokoll avgöra om någon misshandlats efter döden?
Går det att dölja skador av sexuell natur på inre könsorgan genom massivt övervåld?
Finns det något som helst som talar för att detta ens skulle kunna vara möjligt utifrån vad man kan läsa sig till alltså i obduktion/skador/rättsläkarutlåtanden?

Om detta är helt fel tänkt så är jag mycket tacksam.
Citera
2014-11-05, 00:52
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Jag skulle vilja ställa en fråga som jag inte riktigt kan sluta tänka på. Vänder mig nog till de mer kunniga i tråden. Nu har jag inte klarat av att läsa de delar som som handlar om hennes skador (skummat mycket fort och slarvigt) så min bedömning av massivt näst intill extremt övervåld grundas på fragment. Från Fup, från artiklar och trådens citat. En rättsläkare frågar till exempel om flickan möjligtvis dragits genom en mangel. Övervåldet verkar vettlöst.

Skulle det här massiva övervåldet delvis kunna förklaras utifrån att det skulle dölja ännu ett brott?

Om sexuella övergrepp med sadistiska inslag gått så fel och flickan är så förstörd att den slutgiltiga misshandeln också är ett försök att dölja detta. Innan tråden flippar ut i ev. spekulationer så skulle jag som inte klarar läsa delar av Fup vilja ställa 3 delfrågor.

Kan man i ett obduktionsprotokoll avgöra om någon misshandlats efter döden?
Går det att dölja skador av sexuell natur på inre könsorgan genom massivt övervåld?
Finns det något som helst som talar för att detta ens skulle kunna vara möjligt utifrån vad man kan läsa sig till alltså i obduktion/skador/rättsläkarutlåtanden?

Om detta är helt fel tänkt så är jag mycket tacksam.

hennes kvinnliga delar var helt ok.
Citera
2014-11-05, 00:54
Medlem
sylvialikenss avatar
Ser ut som könsorganen var oskadade invändigt och utvändigt, eller har jag tolkat obd res fel?
Fler än jag som blir yr i huvudet över biologiska pappans lögner och svammel? Har han erkänt det Islam berättade, att Y smugglades till Sverige för att hela dysfunktionella familjen skulle få komma hit och få uppehållstillstånd?
Citera
2014-11-05, 00:54
Medlem
Citat från # 8434
”Amani Madi 161 cm, 58 kg. Rami Ashour 180 cm, 85 kg.
Båda misstänkta hade skador vid den rättsmedicinska kroppsundersökningen. Rami hade hudskador på arm och hand stadda i läkning som han uppgav kom från Amanis våld mot honom 22/4
Amani hade betydligt fler skador, och de flesta var färska.
Ingen hade alkohol i kroppen. Amani hade inga droger. Rami hade spår av cannabis”.

22 april tisdag kontaktar Amani Isl*m i Landskrona och frågar om hon och barnen får hälsa på några dagar då Rami ska vara bortrest. 23 april kommer Amani med barnen till Landskrona jvgstn.

Varför säger dom ”officiellt” att de ska till Kristianstad? Blev det ändrade planer i sista stund? I så fall varför?
Samma dag (22/4) blir tydligen Rami slagen av Amani (se ovan). Vad bråkades det om? Resplaner? Respengar?
Citera
2014-11-05, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
hennes kvinnliga delar var helt ok.

Ser nu att du tydligen var inne på ett något liknande spår. Hundpromenader är tydligen förödande. Vill egentligen mest vara säker på att jag är helt fel ute. Och det låter förhoppningsvis så.
Citera
2014-11-05, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ambulansen måste ha rätt adress och rätt efternamn på dörren, så det ser jag som en naturlig förklaring till efternamnet. Amani är pigg på att byta namn själv, och man funderar på vilket namn hon får på Hinseberg. Hennes bror trivdes inget vidare med sitt förnamn utan antog ett helt annat namn.

Jag hoppas också på Hinseberg som slutstation men med tanke på vad som hittills framkommit blir det väl rättspsykiatrisk vård på obestämd tid.

(offtopic, tänker du på F som blev J?)
Citera
2014-11-05, 01:06
Medlem
Rompetrolls avatar
Efter att läst delar av obduktionsrapporten är jag än mer kritisk till skolpersonalen än tidigare!
Att inte ens en lärare anmält anonymt till soc - om dom nu hade fått uppgift om att de skulle rapportera till rektorn. Finns ingen ursäkt alls!
HUR kan dom ha missat Yaras alla hand och fingerfrakturer? Nog skriver dom i skolan. Använder händerna.
Vet av egen erfarenhet hur lindriga hand-fingerskador känns och har sett massor av svåra handskador. Detta var ju så mycket värre. Svullnaden och missfärgningen måste varit stor.

Varför skickade dom inte in henne till skolsköterskan vars uppgift borde vara att kolla upp det?
Finns någon skolsköterska här som kan förklara varför det inte blev gjort?
Någon lärare som kan förklara varför ingen reagerade på hennes misshandlade händer?
Allt kan inte förklaras med att "falla, slå sej, o.s.v."
Även om hon hade hög bortavaro så var den ju inte 100%.

Att så mycket har hänt tidigare och ändå ingen reaktion - det är för mycket att ta in.
Det går inte att dölja med kläder (som hon inte hade)
Om något reagerat hade hon inte varit död nu.

Man kan inte annat än må illa. Vilka utstuderade jävlar det finns. Och sen med vår svenska lag.
Citera
2014-11-05, 01:09
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ser nu att du tydligen var inne på ett något liknande spår. Hundpromenader är tydligen förödande. Vill egentligen mest vara säker på att jag är helt fel ute. Och det låter förhoppningsvis så.

När fyllde Yara 8?
Citera
2014-11-05, 01:10
Medlem
Man skulle kunna tänka sig att detta raseri utlösts av något alldeles tvärtom, sexualskräck, nämligen. Där kan jag vara helt med på noterna.
Om observera OM det är sant att Rami sett henne duscha/spola sin vagina (det spelar ingen roll om det var i renlighetsiver - hon var ju lite smått lortig och illaluktande ibland - eller för att hon ville göra det skönt för sig) kan jag föreställa mig ett gemensamt raseri och att "uppfostran" skötts av Madi med Ramis goda minne.
Sex är helt tabubelagda områden i dessa länder, även bland den mer bildade medelklassen. Och det sociala stigmat som skulle följa på att sådant beteende blev offentligt...
(Sedan är det en annan sak att kvinnorna kan vara ganska explicita i kvinnosällskap; männen har sina tabun också; om dem vet jag inte så mycket, bara till exempel att männen inte visar sig nakna för varandra i badhusen. Huruvida de drar fräckisar ändå är mig helt obekant)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in