2014-11-04, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
De skulle nog inte avbryta hans medverkan eftersom allting redan är inspelat och färdigproducerat.
Istället hade de nog fortsatt med sitt ihärdiga försvar.

Media har ju koll på vad som skrivs här på Flashback så någon murvel kanske börjar rota i det hela nu. Man kan ju alltid hoppas.

Precis, hoppas verkligen det så detta avslöjas rejält så Jonathan får en läxa, uttrycket stå med byxorna nere skulle nog får en ny betydelse för honom
Citera
2014-11-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad spännande att få veta vilka av tjejerna som kommer få vara kvar hos Erik och Jonathan. För övrigt en väldigt seg säsong, snart måste det ju hända något för att det ska bli lite intressant.

Instämmer, snart får det ju hända nåt för säsongen är ett sömnpiller. Man minns ju tillbaka med glädje på säsongerna då Roger, Fredrik och Ann-Katrin var med då det skedde saker hela tiden. Och sköna individer som Bengt med kamelerna, eller Andreas Vestesson från första säsongen med sin underbara tajming
Citera
2014-11-04, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jo man kan ju ifrågasätta att hon söker till två dejtingprogram och till så olika personer. Men på nåt sätt verkar Marie ändå snäll och omtänksam mot Sebastian.

Jag uppfattar Marie lite som att hon flyter med bara, inte så mycket väsen av sig. Sen kör hon på lite smekningar och flirtande i det dolda.
Tänkte jag skulle tippa hur denna säsong slutar efter onsdagens program. Men jag tror redan nu att Erik väljer Ida. Karin kommer få vara kvar till näst sista men faller på målsnöret.
Citera
2014-11-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimikry6
Jag uppfattar Marie lite som att hon flyter med bara, inte så mycket väsen av sig. Sen kör hon på lite smekningar och flirtande i det dolda.
Tänkte jag skulle tippa hur denna säsong slutar efter onsdagens program. Men jag tror redan nu att Erik väljer Ida. Karin kommer få vara kvar till näst sista men faller på målsnöret.

Tror jag med, dem andra två tjejerna på Eriks gård är nog inte alls intressanta för honom. Tycker dem är väldigt intetsägande och känns mest som en utfyllning.
Citera
2014-11-04, 19:43
Medlem
Känns som de flesta tjejerna är väldigt anonyma, de gör inget större väsen av sig utan de verkar mest bara hänga med. Jonathan pratade ju om att han skulle börja fokusera mer på personlighet och han tidigare mest varit upptagen av att hitta en snygg tjej som vill att hennes man tycker att hon ser bra ut. Verkar ju som han tänkt om lite i alla fall. Svårt att tippa på vilken tjej som får vara kvar till slutet, känns inte som det finns något givet resultat, eller?
Citera
2014-11-04, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
De skulle nog inte avbryta hans medverkan eftersom allting redan är inspelat och färdigproducerat.
Istället hade de nog fortsatt med sitt ihärdiga försvar.

Media har ju koll på vad som skrivs här på Flashback så någon murvel kanske börjar rota i det hela nu. Man kan ju alltid hoppas.

Säger väl mest hur TV4 lurar sina tittare då de är fullt medvetna hur mycket bonde de deltagande "Bönderna" är. Det är ingen hemlighet för mediabolaget/TV4 hur det är i verkligheten. Sen är det väl inget krav att vara heltidsbonde heller.
Citera
2014-11-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Känns som de flesta tjejerna är väldigt anonyma, de gör inget större väsen av sig utan de verkar mest bara hänga med. Jonathan pratade ju om att han skulle börja fokusera mer på personlighet och han tidigare mest varit upptagen av att hitta en snygg tjej som vill att hennes man tycker att hon ser bra ut. Verkar ju som han tänkt om lite i alla fall. Svårt att tippa på vilken tjej som får vara kvar till slutet, känns inte som det finns något givet resultat, eller?
Skulle jag tippa något så åker nog Malin redan i nästa program (förutsatt att det är val). Känns inte direkt som att han uppskattade den typen av konfrontation, dvs hon är redan "a lost cause". Ellen känns som nummer ett i nuläget helt klart.
Citera
2014-11-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercyisavirtue
Skulle jag tippa något så åker nog Malin redan i nästa program (förutsatt att det är val). Känns inte direkt som att han uppskattade den typen av konfrontation, dvs hon är redan "a lost cause". Ellen känns som nummer ett i nuläget helt klart.

Ja jag tror också det faktiskt. Kändes lite konstigt det där att hon skulle konfrontera Jonathan istället för att fokusera på deras relation. Tror att Malin tappat intresset för honom. Ellen känns lite barnslig men det passar säkert Jonathan som inte direkt är så mogen själv. Annars är Sara min favorit, hon verkar trevlig och seriös. Peters tjejer känns rätt tråkiga och ointressanta och Peter själv verkar så nervös hela tiden. Lindas prat om att det här skulle vara den mest romantiska och spännande säsongen någonsin måste ju ha varit ett skämt. Det känns som en av det tråkigast säsongerna. Och det där med romantik vet jag inte om man sett så mycket av.
Citera
2014-11-04, 21:09
Medlem
fenomens avatar
Det här är utan tvekan den tristaste säsongen hittills. Inga freaks, ingen spirande kärlek. Bara en kåt fjortis (Jonathan), en okysst jättebaby (Mr Muscles), en fnissande gubbe och en feldiagnostiserad frikyrkosnubbe som knallar runt i mockaloafers i skogen. Och brudarna är också menlösa. Suck.
Citera
2014-11-04, 22:09
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kent36
Säger väl mest hur TV4 lurar sina tittare då de är fullt medvetna hur mycket bonde de deltagande "Bönderna" är. Det är ingen hemlighet för mediabolaget/TV4 hur det är i verkligheten. Sen är det väl inget krav att vara heltidsbonde heller.

Ja, om TV4 har gjort sin research innan inspelningen startade så är de ju medvetna om vad som gäller. Frågan är dock hur noggranna de är med det. Har man tillgång till en släktings gård och kallar sig bonde så räcker det kanske för TV4, vem vet?

Kan ju även vara så att TV4 inte bryr sig, huvudsaken att det blir "bra tv" så spelar det ingen roll om man är heltidsbonde eller ej.
Stämmer det att Jonathan har ett annat heltidsjobb och bara hjälper sin bror lite med gården så tycker iallafall jag att det handlar om "falsk marknadsföring" och att medvetet lura tv-tittarna. För att inte tala om de medverkande tjejerna (om de inte informerats om saken innan).

I vilket fall som helst så hade media gärna fått gräva i det hela lite. Hade varit kul att veta vilka som är bönder på riktigt och vilka som inte är det. Kanske döljer det sig flera fejk-bönder i tidigare säsonger...
Citera
2014-11-04, 23:21
Medlem
Erik fb:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=386364331392877&set=a.1554165378209 92.36515.100000579416826&type=1&theater

Han är både vän med Karin, Matilda och ida
Citera
2014-11-04, 23:25
Medlem
Och Mikaela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in