2014-11-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Men bara en fråga. Ja chatten är dokumenterad med vad det innebär av tidsangivelser osv. Jag tänker mer på att Ida är inkallad av försvaret som jag förstår det. Det kanske inte heter vittna men hennes iaktagelser anses ju ha någon form av betydelse för just försvaret? Om det nu handlar om att vittna om Ramis goda karaktär ? (för kort kontakt av tillfällig natur för att ha något större värde gissar jag). Eller vadå? Det som utspelas på stationen verkar ju inte vara konstigt på något sätt.

Det jag tror advokaten vill uppnå är att ge sin klient en respektabilitet och trovärdighet, lite som "name dropping", och lite av, att man är den man umgås med! Det rör sig inte om bevis som konkret berättar vad som hände i detalj. Eller som styrker Ramis roll, annat än att de för i bevis att vi ska lita på honom!

Jag såg inget väsentligt de ville styrka, med bevisningen, annat än att advokaten nu kan styrka att han gör skäl för arvodet. Han kan styrka att han arbetar genom att komplettera bevisuppgiften

För IK har inget att tillföra mer än om vad hon hörde i bakgrunden eller hur hon uppfattade Rami. Men om hon nu uppfattade honom, så positivt som hon förmedlar här på Flashback, så är det värdefullt för den samlade bilden av Rami. Och det kan också förekomma en viss kollegialitet inom juristkåren som advokaten vill ta i anspråk för sin klients räkning, människorättsavocadon från Gaza.

Det handlar nu om att styrka Ramis trovärdighet, och det måste vara en strategi som klienten har mycket hopp till.

De som sitter och dömer är inte mer än människor som ska väga trovärdigheten i allt som påstås och göra olika rättsliga bedömningar. De kan ha förutfattade meningar eller erfarenheter som gynnar Rami. De kan fatta tycke för någon, precis som vi gör, eller känna avsmak för en ovårdad person i denna strävan att vara objektiv.

Min uppfattning är att det är kört för Rami. Brottet är så avskyvärt att all hans trovärdighet är borta. Åklagaren är medveten om bevisläget mot Rami och lägger inte så mycket energi på att visa att han är en lögnare med en orimlig story.

Åklagaren tar Rami på juridiken, på ett sätt som måste ha överraskat Rami, som var i villfarelsen att det var den bevisningen, som han tillhandahöll som skulle bli central i processen.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-11-04 kl. 17:59.
Citera
2014-11-04, 17:14
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Degens pippi:

Jag vet inte hur långt ni har kommit i FUP-uppläggande och läsning, men ingen kan missa att Rami i sitt första riktiga förhör, helt utan att tillfrågas om ämnet, säger om Yara:

"Ibland ljuger hon. Ja, och sen har såna där fasoner när hon duschar då hon tar duschslangen och stoppar in den i sin vagina". Sidan 643, orange.

Är han rädd för att något ska framkomma?
Allt inom "-tecken är naturligtvis citat.

Vi är nog nåra som inte blir förvånade. Han sa ju förut att han inte hade förgripit sej på henne och inte slagit henne. Utan att vi vet om frågan var ställd ens.
Då undrade vi också om han var rädd att något skulle framkomma.
Bitmärken i bröstvårtor förekommer ibland hos "lustmördade" kvinnor och har alltid en sexuell innebörd.
Citera
2014-11-04, 17:26
Medlem
Citat:
Degens pippi:

Vad jag ser i tråden så är bara förhören med skolpersonal inlagd. Har jag missat resten?

Eftersom jag inte läst så långt i fup så undrar jag bara om R.A menar att tösens "fasoner" är onani?! Eller menar han att hon skadar sig? Att utforska sin kropp i den åldern är helt normalt.
Citera
2014-11-04, 17:28
Medlem
Citat:
Degens pippi:

"Bättre att förekomma än att förekommas". Rami tänkte att de kollar om hon är oskuld och ville styra in brottsutredningen på "rätt slutsats"; om en flicka som inte är oskuld.

Annars så är det graverande att han har upplysningar på en liten flicka i duschen.

Jag tror vi här har fått reda på Madis hemlighet. Var det verkligen Rami som gick till affären och inte Madi? Finns det kvitton som visar vem som handlade? Övervakningskamera från butiken?
Citera
2014-11-04, 17:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Degens pippi:

Du har noterat vad den gode mannen heter nu va? Exakt den som flera framhöll i ämnet bland annat jag, och hon gick bort också precis enligt uppgift. Så den som inte minimoi och du fick tag på va alltså IS den äldre.

Kan ju vara bra att hålla vissa saker korrekta så det blir rätt menar jag.
Så när avled Yara? Är det som undersköterskan tror/menar eller vad har du för uppgift?

Mer snask från pippin, som om det vore något i görningen med Y och R. Precis som med IF. Nja, det ser mer ut som fantasin skenar i väg.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-11-04 kl. 17:35.
Citera
2014-11-04, 17:35
Medlem
Hemma igen från biblioteket. I dag gick det snabbare att scanna från 15 tiden. Det var en anställd som visade hur man scannar många sidor samtidigt. Den som visade mig i går och tidigare i dag var inte lika kunniga. Hela Fupen och allt är alltså scannat.

Kommer lägga upp efter en hand. Håller fortafrande på med gårdagens arbete. Kommer gå snabbare när jag lägger in det mesta av dagens arbete.

Jag brukar stänga av datorn vid 21 tiden så efter det kommer inget läggas upp förrän i morgon efter 09 tiden. Bara så ni vet.

Här kommer då en del från i går

Förhör skolkamrater del 01

http://minfil.org/0bOcg7b1b8/Forhor_Skolkamrater_01.pdf

Löste det sig med betalningen Hamilkar?
Citera
2014-11-04, 17:41
Medlem
dryopteriss avatar
Fredriksam, respekt!
Citera
2014-11-04, 17:55
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi är ingalunda överens om den saken.

Vi som har varit med ett tag, vistas långa perioder i Mellanöstern, ler åt eländet. Men att kombinera kvinnlig jämställdhet med andra egenskaper som nödvändigheten att bete sig som en dam är inte lätt. Ett brinnande intresse för andra kulturer låter bra, som en plausibel och intelligent förklaring från en person med IFs befattning på BTH

Men man kan under inga omständigheter inleda en bekantskap med en gift arab och skylla på naivitet när man blir indragen i den skit som pågår i dessa klaner. Det är hänsynslöst mot den fru vars hela liv är beroende av denne man.

Man kan inte heller inleda en bekantskap med en gift trebarnsfar utan att det föranleder mer frågor än svar. Oavsett om det är en arab eller en vanlig svenne.

Sant det du skriver! Sen bara kolla hur många invandrarmän är det som chatflirtar med utländska kvinnor och smörar? Inga. Varför? För att de vet att invandrarkvinnor inte är så lättlurade och de kvinnorna vet vad männen vill med sitt flirtande, därför hittar de alltid en naiv kvinna som de kan utnyttja för sin egen vinning.
Citera
2014-11-04, 17:56
Medlem
cheringens avatar
Ett stort tack till både Hamilkar och fredriksam, som gjorde detta möjligt för våra insamlade medel
Citera
2014-11-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
Hemma igen från biblioteket. I dag gick det snabbare att scanna från 15 tiden. Det var en anställd som visade hur man scannar många sidor samtidigt. Den som visade mig i går och tidigare i dag var inte lika kunniga. Hela Fupen och allt är alltså scannat.

Kommer lägga upp efter en hand. Håller fortafrande på med gårdagens arbete. Kommer gå snabbare när jag lägger in det mesta av dagens arbete.

Jag brukar stänga av datorn vid 21 tiden så efter det kommer inget läggas upp förrän i morgon efter 09 tiden. Bara så ni vet.

Här kommer då en del från i går

Förhör skolkamrater del 01

http://minfil.org/0bOcg7b1b8/Forhor_Skolkamrater_01.pdf

Löste det sig med betalningen Hamilkar?

Tusen tack!
Citera
2014-11-04, 18:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du har noterat vad den gode mannen heter nu va? Exakt den som flera framhöll i ämnet bland annat jag, och hon gick bort också precis enligt uppgift. Så den som inte minimoi och du fick tag på va alltså IS den äldre.

Kan ju vara bra att hålla vissa saker korrekta så det blir rätt menar jag.
Så när avled Yara? Är det som undersköterskan tror/menar eller vad har du för uppgift?
Jag hade en principiell ståndpunkt, och den vidhåller jag - om medicinsk personal gör en bedömning av tidpunkten för döden väsentligt närmre densamma än den rättsmedicinska undersökningen, så har deras bedömning av dödstidpunkten ett klart bevisvärde. Detsamma gäller i någon mån medicinskt outbildad personal. Om diversearbetare B. hittar en död kropp ute i ett buskage klockan 21.35 och känner att den fortfarande är varm, så betyder det att personen avlidit inom någon timme från fyndet, helt oavsett om rättsläkaren två dygn senare bara kan konstatera att döden har skett efter klockan 12 samma dag.

I just det här speciella fallet har jag ingen uppfattning om vad som är mest trovärdigt - jag har tillbringat min tid de senaste dygnen med att koordinera tillgängligheten av FUP:en. Jag har hunnit läsa väldigt lite undere den här tiden.

Mer snask från pippin, som om det vore något i görningen med Y och R. Precis som med IF. Nja, det ser mer ut som fantasin skenar i väg.[/quote]
Man kan tolka uppgifter i FUP på olika sätt, men det som står i FUP, det står där. Och nu håller den på att komma ut.
Citera
2014-11-04, 18:05
Medlem
här kommer del 2 av förhör av skolkamrater

http://minfil.org/6dOcg7b5bb/Forhor_Skolkamrater_02.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in