2014-11-04, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Kvinnor motarbetas ju ibland när de utbildar sig till eller arbetar inom mansdominerade arbeten. Hade skolorna och arbetsgivarna sett till så att det inte sker hade fler kvinnor funnits på dessa arbetsplatser. De i sin tur hade kunnat drivit arbetsmiljöfrågorna tillsammans med sina arbetskamrater.

Du kränker män med dina kommentarer. Rasist!

Fler kvinnor måste dö i arbetet så statistiken män och kvinnor möts. Jämlikhet.
Citera
2014-11-04, 17:23
Medlem
Kära troll.

Jag förstår inte riktigt vad kvotering har med saken att göra. Lösningen borde ju snarare vara att göra arbetsplatserna säkrare.

Kanske också män mindre riskbenägna, vad vet jag?
Citera
2014-11-04, 17:32
Medlem
GodeGorans avatar
De flesta feminister känner inte ens till såna här saker eftersom de blivit indoktrinerade till tro att män curlas på alla sätt av samhället och glider på en räkmacka genom livet. Brukar ta upp detta i debatter med feminister och det brukar bemötas med antingen ett förvånat "är det verkligen sant?" eller "ännu ett bevis på att patriarkatet även missgynnar män och att feminism är bra för alla."

Det är så tydligt att det finns både för- och nackdelar med att vara man eller kvinna men det vill och/eller kan inte feminister se.
Citera
2014-11-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodeGoran
De flesta feminister känner inte ens till såna här saker eftersom de blivit indoktrinerade till tro att män curlas på alla sätt av samhället och glider på en räkmacka genom livet. Brukar ta upp detta i debatter med feminister och det brukar bemötas med antingen ett förvånat "är det verkligen sant?" eller "ännu ett bevis på att patriarkatet även missgynnar män och att feminism är bra för alla."

Det är så tydligt att det finns både för- och nackdelar med att vara man eller kvinna men det vill och/eller kan inte feminister se.

Jag ske flashback om dina personuppgifter så jag kan anmäla dig ditt jävla svin. Du stör feministisk debatt med din skit.
Citera
2014-11-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Håller faktiskt helt med. Det enda vettiga är att män som grupp slutar utföra dessa jobb. Eller så jobbar män med det men bara män får ta del av det jobbet ger. Vill man inte jobba bör man inte få ta del av det och män har gjort tillräckligt. Jag och många män med mig vill vara hemma med barnen och inte leva med modern tex. Modern till och flickvänner kan göra dessa jobb så kan vi män ta hand om våra kroppar och få starkare band till barnen etc.

aha du...skulle samma gälla för de kassa typikst kvinnliga jobben? att män inte ska få ta del av vad dessa jobb ger samhället? hmm? tänkte du efter där eller?
Citera
2014-11-04, 17:51
Medlem
Mooons avatar
Arbetsplatsolyckor slås upp stort i tidningarna så det är nog få som missat detta om man läser tidningar öht. En anledning till farliga situationer på manliga arbetsplatser är inställningen att säkerhet är för pussys och så går det som det går. Fler kvinnor på arbetsplatserna, som skyddsombud, i facken det hade troligtvis förändrat en hel del.

Citat:
Ursprungligen postat av GodeGoran

Citera
2014-11-04, 17:53
Medlem
Mooons avatar
Senast jag tittade var det en stooor övervikt av kvinnor inom vården så vart hade du tänkt ta vägen när du brutit foten? Manssjukhuset eller vad?

Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Håller faktiskt helt med. Det enda vettiga är att män som grupp slutar utföra dessa jobb. Eller så jobbar män med det men bara män får ta del av det jobbet ger. ....
Citera
2014-11-04, 17:56
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Arbetsplatsolyckor slås upp stort i tidningarna så det är nog få som missat detta om man läser tidningar öht. En anledning till farliga situationer på manliga arbetsplatser är inställningen att säkerhet är för pussys och så går det som det går. Fler kvinnor på arbetsplatserna, som skyddsombud, i facken det hade troligtvis förändrat en hel del.
På vilket sätt är kvinnor annorlunda, som gör att de skulle vara mer måna om säkerhet?

Förvånande men skönt med en feminist som inser att kvinnor och män ofta har olika egenskaper!
Citera
2014-11-04, 18:12
Medlem
Mooons avatar
Blandade arbetsplatser är oftast bäst och kvinnor har sällan det machobehovet som män har. Men ...

... jag får lägga in en brasklapp med tanke på alla förstörda ryggar och leder som orsakats av farliga lyft och dåliga arbetsställningar inom vården och städning där majoriteten är kvinnor. Här ersätts inte tunga lyft med maskiner som sköts va en joystick utan människokropparna mals ner. Varför gör inte dessa facken mer?

Sedan undrar jag varför du kallar mig feminist? Är du helt jävla dum i huvudet?

Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
På vilket sätt är kvinnor annorlunda, som gör att de skulle vara mer måna om säkerhet?

Förvånande men skönt med en feminist som inser att kvinnor och män ofta har olika egenskaper!
Citera
2014-11-04, 18:17
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Orka, nä! Jag har läst många artiklar där tjejer mobbas iväg från olika mansdominerade utbildningar och det tror jag nog också du är medveten om. Likadant med arbetsplatser som kör stenhårt med sexistiska trakasserier där kvinnorna inte orkar arbeta kvar.

Det är individer som mobbar, inte 50% av människorna i världen. Folk blir mobbade för allt möjligt och jag har svårt att se varför det skulle vara värre att bli mobbad för att man är kvinna än för att man är ful eller liknande.
Citera
2014-11-04, 18:21
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMG2suns
Men hallå? Folk har sagt "hej snyggning" till en tjej i USA så att 60 män dör om året i detta landet är inte aktuellt som samtalsämnen och ett mansliv är värt ungefär en 75 dels kvinna så därför talar vi aldrig om det här som faktiskt är ett konstant problem...nothing to see here people move along!

Feminister som bryr sig om män...du har allt en jävla humor ts.

JA, det är sant. Kränkta, snygga kvinnor på stan förtjänar sympatier, inte män som dör i vardagen.

Feminister verkar förminska problemet.. typsikt tecken på matriarkatet.
Hade det varit kvinnor på byggarbetsplatser hade det minsann varit säkert, ty de små liven är mer värda och får inte kastas bort.
Citera
2014-11-04, 18:23
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja var är feministerna. Lite fler sådana på byggen så kanske arbetsskydd fick en högre prioritet och män behövde inte dö för andra mäns jakt på tid och pengar....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19802174.ab

Inga fel har begåtts av oss... som den kvinnliga representanten för "fortum" uttryckde det idag. Men hon kanske var dödshotad av patriakatet att säga så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in