2014-11-04, 14:52
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy
Varför skulle Vinof och de andra ha slaktat en människa och "glömt" hälften av säckarna utanför sin egen infart på Eugeniavägen (fyndplats 2)?

De hade tillgång till en eller flera bilar. Varför inte dumpa likdelarna i en container nånstans? Eller gräva ner dem i vilken skogsbacke som helst i närheten? Eller slänga plastsäckarna i sjön? De hade enkelt kunnat lägga sten i säckarna och sticka några hål i toppen av dem. Likdelarna hade sjunkit till botten i vilken sjö som helst och skulle ha varit försvunna rätt länge.

Nej, istället ska de ha placerat ut säckarna, väl synliga, nära polisens fotbollsplan på Ekelundsvägen (det vi kallar fyndplats 1) och intill ett skjul nedanför Blindhemmet och Norrbackainstitutet (fyndplats 2).

För den som inte har varit med från början postar jag bilder på de exakta fyndplatserna.

Fyndplats 1 och 2 markerade med blå markeringar och Rättsläkarstationen i Solna på Karolinska Institutets område markerad med rött:
https://cdn.anonfiles.com/1415107808382.png

Fyndplats 1, röd markering, ca två km från fp 2:
https://cdn.anonfiles.com/1415107903705.png

Fyndplats 2, blå markering (ska eventuellt vara något längre t h):
https://cdn.anonfiles.com/1415107878414.png

Tror inte någon med tillgång till bil dumpade säckarna efter en styckad människa så nära. GM saknade möjligheter att transportera bort likdelarna långt tror jag.
Citera
2014-11-04, 16:31
Medlem
Tack, du har rätt i det. Jag skrev mord och tänkte att du kommer säkert citera mig nu i ren desperation. Och jag hade ju rätt i det. Dråp är det troliga förstås. Och de nya uppgifter som Eremona presenterat stärker ju teorin. (Nu kan du citera mig och vrida och vända på ordet "teorin").

Polisen var intresserade av en person, Vinof, 1984. Falskanmälan mot TH förstörde tyvärr detta. Du väljer att tro på tomtar och troll och jag kan inte hjälpa dig.

On topic: polisen hade formellt sett anledning och plikt att undersöka Vinof och hans rövare närmare, de var mycket intresserade av Vinof. Vi vet inte vad polisen hade funnit om man omgående gjort husrannsakan i fastigheterna på E-vägen. Bilarna som skrotades var självklart av intresse och man hade alltså hunnit undersöka bilen som Vinof skrotade i oktober 1984 om man gjort sitt jobb i augusti.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Polisen lät Robert och Vinof slippa undan ???
Eftersom dom med stor sannolikhet var helt oskyldiga och bara råkade befinna sig i närheten av en av fyndplatserna så fanns det väl knappast någon anledning att anhålla/häkta dom för inblandning i Catrines död och nej, närheten till FP2 sett från E25 håller verkligen inte för en häktning

Du försöker också förvanska verkligheten så som den faktiskt ser ut när prostituerade mördas, det är INTE mer troligt att CdC mördades av några "farliga typer" pga sina "blåsningar" utan rent statistiskt sett så är det högst troligt att en sexkund är den skyldige.

Intressant förresten att du nu tror att Catrine mördades, tidigare hade du en helt annan åsikt:
Citera
2014-11-04, 16:39
Medlem
Citat:
Varför skulle Vinof och de andra ha slaktat en människa och "glömt" hälften av säckarna utanför sin egen infart på Eugeniavägen (fyndplats 2)?

De hade tillgång till en eller flera bilar. Varför inte dumpa likdelarna i en container nånstans? Eller gräva ner dem i vilken skogsbacke som helst i närheten? Eller slänga plastsäckarna i sjön? De hade enkelt kunnat lägga sten i säckarna och sticka några hål i toppen av dem. Likdelarna hade sjunkit till botten i vilken sjö som helst och skulle ha varit försvunna rätt länge.

Nej, istället ska de ha placerat ut säckarna, väl synliga, nära polisens fotbollsplan på Ekelundsvägen (det vi kallar fyndplats 1) och intill ett skjul nedanför Blindhemmet och Norrbackainstitutet (fyndplats 2).

För den som inte har varit med från början postar jag bilder på de exakta fyndplatserna.

Fyndplats 1 och 2 markerade med blå markeringar och Rättsläkarstationen i Solna på Karolinska Institutets område markerad med rött:

Du är medveten om att en container med stickande kraftig stank lämnade Vinof sommaren 1984? Och att säckarna låg gömda? Om man super och knarkar heroin och annat och är helt jävla galen så är det nog inte helt lätt att köra iväg med likdelar i säck. Speciellt inte om man är flera under samma tak och har inbördes knarkarkonflikter om det mesta. Och när samtliga finns reggade hos polisen för all möjlig brottslighet och riskerar att stoppas, särskilt om man fyllekör (se Robert juni 1984) eller går på heroin.
Citera
2014-11-04, 17:19
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:

Dina blå punkter på bild 1 stämmer bra med verkligheten. Men du får nog placera röda pricken 2 cm längre ner för att hamna på Rättsmedicin. För enligt din röda prick så ligger den invid Karolinska vägens förlängning Tomtebodavägen. Där har aldrig Rättsmedicins avdelning för döda kroppar legat.

På bild 2 ligger din blå punkt vid Linvävartorpet och dit är det lätt att ta sig med bil.

Vi vet att det finns en avfart från Essingeleden vid Tomtebodakurvan som för länge sedan grävdes av och stängdes. Man ser klart och tydligt den avgrävda stumpen idag om man tittar.

Nu när jag ser dina bilder blir min teori en helt annan än den tidigare.

Jag tror inte att kroppen tagits död till Rättsmedicin och där styckats. Det låter väldigt mycket onödigt merjobb.

Därför tror jag att den med nyckeln till Rättsmedicin (Docenten) Vem annars har nycklar till rättsmedicin har kört dsCosta till Rättsmedicin, innan har han förmodligen sett till så hon var påverkad av alkohol eller droger för att hon inte skall upptäcka att docenten är på väg till
Rättsmedicin. Väl inne på anläggningen tar han död på henne, styckar och lägger hennes kroppsdelar i de två plastsäckar som man bevisligen vet användes.

Skulle jag varit i hans kläder och på Rättsmedicin med en död kropp och dessutom kan varenda liten gatstup i hela Stockholm utantill så skulle jag åka följande vägar för att minimera upptäckt någon gång under natten. Kruxet är att jag skulle inte åka till två platser, men nu måste vi göra detta. OK.
En annan sak måste jag också få nämna innan jag sätter igång. Innan man byggde om Pampaslänken och dess påfarter till Klarastrandsleden och till Tomteboda så gick det bra att köra bil ner Ekelundsvägen förbi Karlbergs Slott och ut på Gamla Klarastrandsleden och ner till Klara Sjö där Statshuset ligger. Söderledens två körfält fanns inte då. Tvåfiligt började efter kurvorna där Söderleden började. Det gick däremot inte att åka åt andra hållet förbi Karlbergs Slott, eftersom utfarten vid Klarastrandsleden var enkelriktad.

Nu åker vi.

Från Rättsmedicin, vidare på småvägar genom området inne på Karolinska Institutet och ut vid porten mitt emot Thorax nära Solnabron. Ner till höger på Essingeleden som förgrenar sig direkt ner till Pampaslänken. Nere i svackan tar höger mot enkelriktningen. Fortsätter förbi Karlsbergs Slott och fram till första dumpningsplatsen. Fortsätter Ekelulndsvägen upp till Armegatan i Huvudsta fortsätter ner till höger på Lundagatan som är en liten lokalgata där folk sover.

Fortsätter fram till korsningen Lundagatan/Järnvägsgatan och över järnvägen till Sundbybergsvägen (Där polisstation och Solna Tingsrätt ligger idag) ner höger på Solnavägen och höger bort till Solna Kyrkväg. Redan hundra meter in på Solna Kyrkväg tar jag vänster i korsningen Prostvägen/ Aftonstjärnans väg in på Norra Kyrkogårdsområdet och åker rakt fram förbi Ernst Rolfs grav, Gösta Ekmans Grav och höger in på Krematoriets Väg förbi Ingrid Begmans grav och Fred Åkerströms grav och ut genom de öppna grindarna vid Linvävartorpet där jag dumpar säck två.

Jag vet inte var docenten bodde så jag vet inte vilken väg han lämpligast valde för att åka hem. Det fanns ju flera alternativ att välja bland vid Linvävartorpet. Han kunde åka tillbaks in på kyrkogården och ta höger upp för backen och ut på Hagavägen (Förlängningen på Hagalundsgatan) och vidare ut på Råsundavägen mitt emot Bilia och där kunde han åka ut på E4 Uppsalavägen, eller ner till Sumpan och Bromma.

Mitt vägval gjorde att få ser mig åka till och från dumpningsplatserna.
Citera
2014-11-04, 17:26
Medlem
Men varför användes inte förbränningsugnen på rättsmedicin av den som mördat CdC? Det hade väl varit smidigast för att sopa igen spåren. Docenten skriver du. Menar du att Rajs mördat CdC? Har han gjort det ensam tror du?
Citera
2014-11-04, 17:38
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Men varför användes inte förbränningsugnen på rättsmedicin av den som mördat CdC? Det hade väl varit smidigast för att sopa igen spåren. Docenten skriver du. Menar du att Rajs mördat CdC? Har han gjort det ensam tror du?

Hello.
Jag kan minst om detta fall men det går bra att köra med uteslutningsmetoden i de flesta fall. Visst jag håller med om att han som gjorde detta måste vara dum i huvudet eller full och inte visste vad han gjorde. Varför han inte brände upp kroppsdelarna som hade raderat alla spår är obegripligt, framför allt när han var hemtam med grejerna på platsen.
Varför jag tror att docenten mördade och styckade kroppen är för att han hade nycklar till Rättsmedicin och blir då den perfekta platsen utan insyn.
Citera
2014-11-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Hello.
Jag kan minst om detta fall men det går bra att köra med uteslutningsmetoden i de flesta fall. Visst jag håller med om att han som gjorde detta måste vara dum i huvudet eller full och inte visste vad han gjorde. Varför han inte brände upp kroppsdelarna som hade raderat alla spår är obegripligt, framför allt när han var hemtam med grejerna på platsen.
Varför jag tror att docenten mördade och styckade kroppen är för att han hade nycklar till Rättsmedicin och blir då den perfekta platsen utan insyn.
tycker det låter långsökt. Rajs dirigerade polisen och kunde styra bort misstankarna från sig själv men jag tror aldrig någon seriös betraktare trott att docenten Rajs mördat CdC. Jag vet inte om det framkommit att Rajs hade missbruksproblem vilket mycket svagt skulle ge stöd åt din teori. Docenten Rajs är förvisso knepig men är nog inte gärningsmannen.
Citera
2014-11-04, 17:53
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
tycker det låter långsökt. Rajs dirigerade polisen och kunde styra bort misstankarna från sig själv men jag tror aldrig någon seriös betraktare trott att docenten Rajs mördat CdC. Jag vet inte om det framkommit att Rajs hade missbruksproblem vilket mycket svagt skulle ge stöd åt din teori. Docenten Rajs är förvisso knepig men är nog inte gärningsmannen.

Intressant. folk med Missbruksproblem Rajs brukar dra sig till andra suparkompisar daCosta då blir det mer sannolikt och knyts närmare till varandra.

Den andre allmänläkaren Rajs kompis kanske hade fått nycklarna av Rajs. Det framkom ju att den som styckat kroppen hade gjort det slarvigt och ingen som var utbildad obducent.
Citera
2014-11-04, 18:00
Medlem
Citat:
Intressant. folk med Missbruksproblem Rajs brukar dra sig till andra suparkompisar daCosta då blir det mer sannolikt och knyts närmare till varandra.

Den andre allmänläkaren Rajs kompis kanske hade fått nycklarna av Rajs. Det framkom ju att den som styckat kroppen hade gjort det slarvigt och ingen som var utbildad obducent.
Som sagt har väl inget bevisats om några missbruksproblem. Snacket gick ett tag om Rajs påstådda hårdhänthet mot frun Dina och skvallret blev inte mindre av att hans kompis docenten Olle hade en tråkig inställning till kvinnor. Jag känner inte till att Rajs skulle umgåtts med någon allmänläkare. Du tänker inte på docenten Olle?
Citera
2014-11-04, 18:17
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Som sagt har väl inget bevisats om några missbruksproblem. Snacket gick ett tag om Rajs påstådda hårdhänthet mot frun Dina och skvallret blev inte mindre av att hans kompis docenten Olle hade en tråkig inställning till kvinnor. Jag känner inte till att Rajs skulle umgåtts med någon allmänläkare. Du tänker inte på docenten Olle?

Jag tyckte du sa att Rajs hade missbruksproblem.
Nej det enda jag vet är att det alltid talats om att det varit två läkare där en av dem var obducent.

Det skulle vara intressant att höra din treori vem du tror mördade och styckade dsCosta
Jag tror få har tänkt på mitt vägval när man dumpade säckarna. Vägvalet ligger helt i linje med utplaceringsplatserna utan att behöva åka fram och tillbaks.
Citera
2014-11-04, 18:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Oj oj, så nu är det Rajs som utmålas som misstänkt ?

Mig veterligt besökte inte Rajs Malmskillnadsgatan och ingen kvinnlig polis har vittnat om att just han sågs i Catrines sällskap då hon levde !
Inte heller var väl Rajs bekant eller vän med allmänläkaren som i sin tur har blivit utpekad med stor säkerhet som fotokunden med den hemska fotorullen.

Nä, den där verklighetsfrånvända teorin där Rajs utmålas som misstänkt kan vi nog avfärda ganska direkt.
Och vad i herrans namn är det som säger att gärningsmannen (CdC:s baneman) hade missbruksproblem ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2014-11-04 kl. 18:28.
Citera
2014-11-04, 18:27
Medlem
Citat:
Jag tyckte du sa att Rajs hade missbruksproblem.
Nej det enda jag vet är att det alltid talats om att det varit två läkare där en av dem var obducent.

Det skulle vara intressant att höra din treori vem du tror mördade och styckade dsCosta
Jag tror få har tänkt på mitt vägval när man dumpade säckarna. Vägvalet ligger helt i linje med utplaceringsplatserna utan att behöva åka fram och tillbaks.
Några läkarspår tror jag inte på. Inte heller på Rajs eller Olle. Det var längesedan någon talade om några läkare. Ingen av de som var inblandade i dårskapen på 1980-talet försvarar rättsövergreppet längre. Jag tror någon kriminell torsk mördade CdC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in