Citat:
Jag tycker inte det finns så många hjältar i det här fallet. Utan väldigt många personer som ser men väljer att inte se. Eller agera. Eftersom det är både svårt och obekvämt. Jag tycker förhören från skolan är rätt talande.
Vad jag har så svårt för är BELÖNINGARNA.
Soc i Karlskrona belönas med xxx antal miljoner för sin fullständiga inkompetens. (läs gärna den externa rapporten) Yaras familj som troligen får PUT även om Yara är mördad vilket förutom allt annat skickar signaler till nya familjer. Madi som troligtvis får vård och friskförklaras och i sinom tid får en andra chans med sina barn. Rami som elegant lyckas snirkla ut med några års fängelse pg. av någon juridisk spetsfundighet och sedan får sin andra chans kanske inom juridiksvängen. Slutet gott för alla som är skyldiga. Det är det scenario jag ser.
Vad jag har så svårt för är BELÖNINGARNA.
Soc i Karlskrona belönas med xxx antal miljoner för sin fullständiga inkompetens. (läs gärna den externa rapporten) Yaras familj som troligen får PUT även om Yara är mördad vilket förutom allt annat skickar signaler till nya familjer. Madi som troligtvis får vård och friskförklaras och i sinom tid får en andra chans med sina barn. Rami som elegant lyckas snirkla ut med några års fängelse pg. av någon juridisk spetsfundighet och sedan får sin andra chans kanske inom juridiksvängen. Slutet gott för alla som är skyldiga. Det är det scenario jag ser.
Kanske plural var fel..... I början av detta fall uppmärksammar en butikschef på Willys att Yara snattar riskakor och är klädd för annat än kallt väder, Yara snattar inte godis utan något som mättar. Butikschefen kontaktar skolan om detta för att hon menar att något är fel med hur barnet (Yara) har det. En hjälte. Sedan att skolan fuckar upp i sann kommunal anda är som det är.
Sedan har vi i förhören med grannar en granne som ringde polisen om Yara och menade att barnet misshandlades och ville ha återkoppling från polisen (denna granne gjorde allt rätt), enligt utskriften hoppas jag att denna polis nu har ett annat yrke som passar dennes ointresse för människor bättre, typ räkna fordon i en gatukorsning.
Sedan har vi Ida, inte hennes fel att Yara slogs ihjäl, inte alls. det hemska är att chatten med Rami pågår när Yara slås ihjäl.