2014-11-04, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
Rami är ju ett sällsynt svin, samtidigt som Yara misshandlas sitter han och raggar på en kåt Ida på facebook chatten

Rami använder Yara som askkopp och bränner henne på fötterna. Stackars barn som sviktits så av så många. Ramis fru, Madi verkar vara en fullblods psykopat. Mår fysiskt illa av att läsa hur Yara behandlades, och här finns även hjältar som försökt att göra rätt men polis, skola och socialförvaltningen i Karlskrona agerar som om de är kollektivt förståndshandikappade.

Det har visat sig att han även fimpar på Yaras rygg, det upptäcktes ett flertal fimpmärken på akuten. Han verkar använda sig av de kroppsdelar som inte är synliga med kläder.
Senast redigerad av Remark 2014-11-04 kl. 14:39.
Citera
2014-11-04, 14:36
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skrämmande att läsa att Rami i alla fall påstår sig ha varit människorättsaktivist och medlem i minst sju organisationer som driver sådant ... En människa som endera är delaktig i eller passivt låter ett barn slås ihjäl på det sättet..

Falskheten i den människan måste sakna gränser.

Ja, och dessutom skulle han vara "etableringslots för nyanlända". Det visar sej att han fuskar med VAB, röker hasch mm.
Och mycket mer som vi nog inte vet.
Falskheten hos biopappan tycker jag också stötande. Lite mer värdighet när man förlorat sitt lilla barn än att ljuga och svamla för att rädda sitt eget skinn hade väl varit önskvärt?
Citera
2014-11-04, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jag tror att de flesta är överens om att Ida verkar vara väldigt naiv. Men att säga att hon flörtade i den chatten är att ta i.

Vi är ingalunda överens om den saken.

Vi som har varit med ett tag, vistas långa perioder i Mellanöstern, ler åt eländet. Men att kombinera kvinnlig jämställdhet med andra egenskaper som nödvändigheten att bete sig som en dam är inte lätt. Ett brinnande intresse för andra kulturer låter bra, som en plausibel och intelligent förklaring från en person med IFs befattning på BTH

Men man kan under inga omständigheter inleda en bekantskap med en gift arab och skylla på naivitet när man blir indragen i den skit som pågår i dessa klaner. Det är hänsynslöst mot den fru vars hela liv är beroende av denne man.

Man kan inte heller inleda en bekantskap med en gift trebarnsfar utan att det föranleder mer frågor än svar. Oavsett om det är en arab eller en vanlig svenne.
Citera
2014-11-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kravman

Rami använder Yara som askkopp och bränner henne på fötterna. Stackars barn som sviktits så av så många. Ramis fru, Madi verkar vara en fullblods psyko och här finns även hjältar som försökt att göra rätt. Mår fysiskt illa av att läsa hur Yara behandlades, on polis, skola och socialförvaltningen i Karlskrona agerar som om de är kollektivt förståndshandikappade.

Jag tycker inte det finns så många hjältar i det här fallet. Utan väldigt många personer som ser men väljer att inte se. Eller agera. Eftersom det är både svårt och obekvämt. Jag tycker förhören från skolan är rätt talande.

Vad jag har så svårt för är BELÖNINGARNA.

Soc i Karlskrona belönas med xxx antal miljoner för sin fullständiga inkompetens. (läs gärna den externa rapporten) Yaras familj som troligen får PUT även om Yara är mördad vilket förutom allt annat skickar signaler till nya familjer. Madi som troligtvis får vård och friskförklaras och i sinom tid får en andra chans med sina barn. Rami som elegant lyckas snirkla ut med några års fängelse pg. av någon juridisk spetsfundighet och sedan får sin andra chans kanske inom juridiksvängen. Slutet gott för alla som är skyldiga. Det är det scenario jag ser.
Citera
2014-11-04, 14:42
Medlem
Läser ni inte delar av FUP:en som sipprar ut här?
Citera
2014-11-04, 14:43
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jodå, jag har läst allt som har kommit ut.
Citera
2014-11-04, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jodå, jag har läst allt som har kommit ut.

Förskräcklig läsning. Enligt de som satt och bevakade Madi såg hon inte ens ledsen ut.
Citera
2014-11-04, 14:53
Medlem
Citat:

Jo tyvärr. Men fixar inte allt. Det är för vidrigt. Är det något särskilt du tänker på?
Citera
2014-11-04, 14:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Vi som har varit med ett tag, vistas långa perioder i Mellanöstern, ler åt eländet. Men att kombinera kvinnlig jämställdhet med andra egenskaper som nödvändigheten att bete sig som en dam är inte lätt. Ett brinnande intresse för andra kulturer låter bra, som en plausibel och intelligent förklaring från en person med IFs befattning på BTH

Men man kan under inga omständigheter inleda en bekantskap med en gift arab och skylla på naivitet när man blir indragen i den skit som pågår i dessa klaner. Det är hänsynslöst mot den fru vars hela liv är beroende av denne man.

Man kan inte heller inleda en bekantskap med en gift trebarnsfar utan att det föranleder mer frågor än svar. Oavsett om det är en arab eller en vanlig svenne.

Men jösses. Vilka vi är överens? Du må ha vilken uppfattning du vill, men skriv dina åsikter, och inte vi.
Nej, den uppfattningen du har delar inte många det är ett som är säkert och absolut inte jag. Det är så korkat och så skvallerkärringaktigt så det förslår.

Inledde en bekantskap med familjen är mer korrekt., Och det hela är knappt en påbörjad bekantskap, så du får allt ta och sluta förvrida detta till något det inte är.
IF är inte en singelkvinna som söker andra män det hoppas jag framgått tydligt.
Dessutom så undrar jag vad i helvete du menar med att våldet har en sexuell karaktär?`
Citera
2014-11-04, 14:59
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Förskräcklig läsning. Enligt de som satt och bevakade Madi såg hon inte ens ledsen ut.

Ja, det är riktigt, riktigt grym läsning. Mådde faktiskt illa stundtals.
Citera
2014-11-04, 15:02
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Jag skrev att jag TROR att DE FLESTA är överens. Inte att du och jag är det. Eller att alla är det.
Citera
2014-11-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag är också intresserad av henne. Men hon var problematisk redan hemma i Gaza, och att hon blev desillusionerad i Sverige är inte svaret på varför hon misshandlade flickan å det grövsta, det ligger andra mekanismer bakom. De allra flesta vuxna människor har en helt annan bild av livet än vad de hade när de var unga, men gör inte sådana här saker.

Jag kan inte för mitt liv inte förstå att de istället inte gav upp Yara, skickade tillbaka henne om de inte pallade? Är det kulturellt? Att man inte sviker ett löfte till nära släkt, skammen är för svår?

Jag menar det hade väl löst sig förr eller senare med flickan. Dock läser jag i en länk här i tråden att om man är förordnad vårdnadshavare, så kan inte bio-föräldern ta över vårdnaden utan att först gå via domstol, kan de ha vetat om att de sitter fast med Yara pga detta, och att det hade varit en jobbig process att återställa vårdnaden?

Det är mina tankar också. Varför sände de inte tillbaka henne?

Var det så att ingen ville ha henne? Det framgår av pappans förhör att hon var jobbig mot småsyskonen. Mellan raderna läser jag att det var en lättnad att skicka iväg henne.

Det liknar många fall jag känner till där man sänder i väg barn till internatskola, till alla parters lättnad och belåtenhet. Men Madi och Rami var inget lyckat val, när man inte orkar med ett barn. Av någon anledning får jag vibbar om att föräldrarna gav sitt medgivande till att Yara skulle uppfostras. Och att de sen struntade i hur det skedde.

Jag kan inte se något hinder för att Rami asp sänder Yara hem till föräldrarna under skollov på besök, och sen meddelar berörda myndigheter i Karlskrona att Yara vill stanna med sin familj på Gaza. För varför skulle myndigheten bekymra sig om det eller utreda saken, när inget får dem att jobba, hur allvarligt ett ärende än är. I och med avslaget på föräldrarnas ansökan hade en återförening varit logisk ur alla aspekter, även ur den rättsliga. Antagligen var det något bidrag de ville behålla.

Det är inget som skett i denna sak som handlar om kärleken eller omsorgen om ett barn. Och jag har den bestämda uppfattningen att folk gör det, de kommer undan med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in