2014-11-03, 22:14
  #3097
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Inte vacker alls. Men känns inte riktigt avstängningsmaterial.

Vad är avstängningsmaterial? Stäng av honom. Annars fortsätter dårskapet. Vad händer nästa gång?

Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
(FB) SHL Omgång #10 + HA - 11/10

(FB) SHL Omgång #12 forts. + HA 18/10

(FB) SHL Omgång #12 forts. + HA 18/10

(FB) SHL Omgång #15 + HA 25/10

(FB) SHL Omgång #16 + HA 28/10

(FB) SHL Omgång #17 + HA - 30/10

Detta är sen omgång 10.

Liknande och samma kommentarer förekommer hos andra lags supportrar.
__________________
Senast redigerad av Gromgutten 2014-11-03 kl. 22:36. Anledning: Dubbel igen. Använd bubblan med plus vid sidan om citera...
Citera
2014-11-03, 22:18
  #3098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Inte vacker alls. Men känns inte riktigt avstängningsmaterial.
Du är emot alla former av avstängsningsmaterial om en Modospelare blir tacklad va?

Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Nämns här.

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/ryktas-till-modo-hyllas-i-hockeypuls#Ishockey
Håller alla tummar att SHL:s genom tidernas bästa skridskoåkare återvänder till Sveriges vackraste klubb.
__________________
Senast redigerad av Gromgutten 2014-11-03 kl. 22:33. Anledning: Dubbel igen. Använd bubblan med plus vid sidan om citera...
Citera
2014-11-03, 22:29
  #3099
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du är emot alla former av avstängsningsmaterial om en Modospelare blir tacklad va?
Öhm, näe. Modo är för mig ett obetydligt lag jag varken gillar eller ogillar.
Citera
2014-11-03, 22:32
  #3100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Öhm, näe. Modo är för mig ett obetydligt lag jag varken gillar eller ogillar.
Skulle väl säga samma sak om er vad det nu har med Fialas tackling att göra. Personligen har jag sett fula tacklingar, men den borde helt klart ha granskats iaf. Men DN är väl för generösa för att ge Fiala en längre avstängning.
Citera
2014-11-03, 22:33
  #3101
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Håller alla tummar att SHL:s genom tidernas bästa skridskoåkare återvänder till Sveriges vackraste klubb.

Inte riktigt vad MoDo behöver. En back med bättre defensiva egenskaper är i behov hos MoDo. Räcker med dom slarviga backarna i Torp, Roche, Carlsson..
Hade Roche lämnat, kan jag förstå om Cumiskey ersätter. Det är samma spelartyper. Offensiva backar, med bristande defensivt spel.
Citera
2014-11-03, 22:35
  #3102
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Hela grejen är ju att du far med begrepp som du inte vet ett smack av. Låt mig gissa - du har 0 högskolepoäng.

Gissa på du
Citera
2014-11-03, 22:41
  #3103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Inte riktigt vad MoDo behöver. En back med bättre defensiva egenskaper är i behov hos MoDo. Räcker med dom slarviga backarna i Torp, Roche, Carlsson..
Hade Roche lämnat, kan jag förstå om Cumiskey ersätter. Det är samma spelartyper. Offensiva backar, med bristande defensivt spel.
Hade nog trott att Roche eller Persson skulle få lämna istället för Kauppinen. Men Svarten har nog en plan bakom det här ska du se. Jag tror nog det är ett bra drag av Modo att försöka ta tillbaka Cumiskey, om nu ryktena stämmer. Nu när även Ahnelöv är tilbaka snart så får vi ju det vi behöver. Med tanke på hur död marknaden är så tycker jag att detta är det bästa i dagens läge. Nånstans så tror jag att Cumiskey har ett Modohjärta eftersom han nobbade pengarna i LHC
Citera
2014-11-03, 22:42
  #3104
Moderator
Gromguttens avatar
Upp med nivån annars låser vi tråden under spelpausen. Det är nära fotbollsnivå nu...

Och: Den lilla bubblan vid sidan om Citera används när man vill besvara flera inlägg. Då slipper man dessutom smädelsen att uppfattas som en liten patetisk posthora av flinande meddebattører.

/Mod
Citera
2014-11-03, 22:47
  #3105
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jo.

Och sen en applåd till AutumnInNewYork som med lite arbete drog ner byxorna på fansen i domargnällets epicentrum Luleå.

Det där var ju inte speciellt mycket? Är det allt som går att hitta så finns det inte mycket till Luleå-gnäll.

Gjorde en liten sammanställning på i princip allt lag-relaterat domargnäll, från alla andra SHL-lag, i samma trådar (omgång 10-17), allt gnäll från folk som jag inte kunde sammankoppla till ett lag utelämnade jag, vilket kan vara ungefär 15-20% av totalen. De sista trådarna snabbläste jag dock igenom, då det var rätt tröttsamt att göra det här, så jag kan ha missat en del.

Citera
2014-11-03, 22:48
  #3106
Medlem
Ferross avatar
På det stora hela så tycker jag att gnället återspeglar aktiviteten i matchtrådarna rätt bra, de lag som har många supportrar som skriver har också många supportrar som gnäller på domarna, speciellt lagen som underpresterar verkar ha många supportrar som gnäller på domarna (kan kanske vara ett sammanträffande? Vad vet jag). En viss Azdz utmärker sig dock tillsammans med någon Hv-supporter och Indian, de tre står får en väldigt stor del av allt domargnäll som sker i matchtrådarna. Annars är det rätt så spridda skurar, i princip alla som konsekvent har skrivit i de trådarna finns med i den här listan, med vissa få undantag.

Inlägget blev för långt, så det fick bli två inlägg av det.
Citera
2014-11-03, 23:14
  #3107
Medlem
Eftersom jag inte finner diskussionen mellan trådens Lule och kanske främst Skellefteåfans speciellt intressant så dödade jag lite tid genom att plocka ut den bästa truppen i SHL enligt mig. Det fick bli ett lag för EU-spelare, ett för NA och såklart ett helsvenskt lag. Någon mer kanske hakar på eller har nån input. Något måste man ju pyssla med under uppehållet...

EU:

NA:

SWE:


Fan, det tog lite tid detta, men var en kul grej. Rätt säker på att många saknar nån spelare från "sitt" lag, så såga på! Skippade förresten att ta med gamlingar som Mange J, Skröder och Samuelsson eftersom det är så tråkigt.
Citera
2014-11-03, 23:19
  #3108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Eftersom jag inte finner diskussionen mellan trådens Lule och kanske främst Skellefteåfans speciellt intressant så dödade jag lite tid genom att plocka ut den bästa truppen i SHL enligt mig. Det fick bli ett lag för EU-spelare, ett för NA och såklart ett helsvenskt lag. Någon mer kanske hakar på eller har nån input. Något måste man ju pyssla med under uppehållet...

EU:

NA:

SWE:


Fan, det tog lite tid detta, men var en kul grej. Rätt säker på att många saknar nån spelare från "sitt" lag, så såga på! Skippade förresten att ta med gamlingar som Mange J, Skröder och Samuelsson eftersom det är så tråkigt.
Intressant att du tog med Ahnelöv då han inte spelat en enda minut hittils Bra lista i övrigt även om jag inte riktigt håller med om allt. Tycker inte riktigt Starkbaum platsar på listan då Brynäs släppt in massa mål på slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in