2014-11-04, 11:57
Medlem
Plågsamt starka vittnesbörd från grannar
Citera
2014-11-04, 12:04
Medlem
Början av del Grön.

Förhör med skolan Lärare. etc

http://minfil.org/u4Obg1bcba/Forhor_Skola_Larare.pdf
Citera
2014-11-04, 12:13
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
Början av del Grön.

Förhör med skolan Lärare. etc

http://minfil.org/u4Obg1bcba/Forhor_Skola_Larare.pdf

Det är inte ofta man vill tacka för hemskheter men ett jättetack från mej också!
Citera
2014-11-04, 12:24
Medlem
Klarabella79s avatar
Läste förhöret med grannen T, undrar då varför denna SÅG Yara få en örfil och inte agerade utan undrat när ngt mer allvarligt skulle hända flickan? Varför agerar man inte som vuxen? Ibland räcker det att bara säga ifrån eller att gå o plinga på dörren när det skriks för mkt. Det ger en signal till såna att "vi ser dig och vet vad ni håller på".

Jag hade nog gett en örfil tillbaks till kvinnan och tagit mitt milda straff om misshandel. Men det är jag det, arab och hett temperament speciellt när det gäller barn och vet hur hemskt och kränkande det är att bli misshandlad som barn.
Citera
2014-11-04, 12:27
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Läste förhöret med grannen T, undrar då varför denna SÅG Yara få en örfil och inte agerade utan undrat när ngt mer allvarligt skulle hända flickan? Varför agerar man inte som vuxen? Ibland räcker det att bara säga ifrån eller att gå o plinga på dörren när det skriks för mkt. Det ger en signal till såna att "vi ser dig och vet vad ni håller på".

Jag hade nog gett en örfil tillbaks till kvinnan och tagit mitt milda straff om misshandel. Men det är jag det, arab och hett temperament speciellt när det gäller barn och vet hur hemskt och kränkande det är att bli misshandlad som barn.

Måste tillägga, jag är en amatör på flashback Undrar vart alla bilder finns? Dom folk pratar om i duschen osv?
Citera
2014-11-04, 12:31
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Måste tillägga, jag är en amatör på flashback Undrar vart alla bilder finns? Dom folk pratar om i duschen osv?
De är sekretessbelagda.
Citera
2014-11-04, 12:33
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
De är sekretessbelagda.

ah, tack! undrade då folk skriver om ett grönt bylte i duschen osv
Citera
2014-11-04, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Och efter att läst utskriften av Idas chatt med Rami är det bara att konstatera att de som anklagat henne för att ha "flörtat med en gift småbarnspappa" hade helt fel. Det finns inte tillstymmelse till flörtighet i hennes meddelanden. Hennes avslutande "You're a sweetheart" är bara hennes kommentar då han skriver att han inte trodde att hon var mer än 25 år (hon är 40). Vilket lämpligen kan översättas med ungefär "du är snäll [som säger så]" eller "gulligt sagt av dig". I övrigt uttrycker hennes ord enbart allmänt, naturligt intresse för en person hon nyss lärt känna - ett intresse som blev ännu större då han berättade om sitt (sanna eller påhittade) arbete med människorättsfrågor.

Hon får väl ragga eller inte ragga det är väl föga intressant för fallet. Rami är intressant och han kan ju haft vissa förhoppningar. Och det är väl bara intressant om man tror att det var det som utlöste raseriet hos Madi. Vilket jag inte tror. Sedan upplevs alltid Rami som trovärdig säkert av Ida också. Det var väl själva förutsättningen för det här brottet. Och sadismen och misshandeln innan just morddagen. Som de båda stod för om vi ska tro på vad Yara vittnat om.
Citera
2014-11-04, 13:23
Medlem
Också intressant hur Mohammed beskriver Madi. Oerhört dominant och inget får stå i hennes väg för det hon vill. Hon kan lura vem som helst enligt pappan. Jag förstår helt varför folk inte gillar henne.

Men före eller senare med en sån personlighet hade hon åkt på däng.
Citera
2014-11-04, 13:33
Medlem
Stillbilder från filmerna visades öppet i rätten så de är inte sekretessbelagda.

Mannen tittade mot kvinnan när åklagaren/tolken läste "skada dig" ungefär i mitten av uppläsningen av häktespoesin.

/Blekingeteamet som söker en backup-redigerare. PM:a snarast.
Citera
2014-11-04, 13:35
Medlem
Rami är ju ett sällsynt svin, samtidigt som Yara misshandlas sitter han och raggar på en kåt Ida på facebook chatten

Rami använder Yara som askkopp och bränner henne på fötterna. Stackars barn som sviktits så av så många. Ramis fru, Madi verkar vara en fullblods psykopat. Mår fysiskt illa av att läsa hur Yara behandlades, och här finns även hjältar som försökt att göra rätt men polis, skola och socialförvaltningen i Karlskrona agerar som om de är kollektivt förståndshandikappade.
Citera
2014-11-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Också intressant hur Mohammed beskriver Madi. Oerhört dominant och inget får stå i hennes väg för det hon vill. Hon kan lura vem som helst enligt pappan. Jag förstår helt varför folk inte gillar henne.

Men före eller senare med en sån personlighet hade hon åkt på däng.

Madis personlighet är inte brottslig och det är som du skriver att nu åker hon på däng. Men av hela klanen, som hon också varit ett ankare för. Nu är Madi förbrukad. Jag har länge tyckt att beskrivningen av Madi, i förhållande till Rami, är overkill. Madi är satan i förhållande till de flesta kvinnor, mammor och styvmammor, men inte i förhållande till Rami, och de personer som framför sitt omdöme om henne.

Jag är intresserad av Madis personlighet och livsöde, vilket måste ha framkommit av mina inlägg. Madi har varit längre i Sverige och är mer förankrad, än övriga klanen i den svenska myllan.

Det betyder att hon som kvinna hade mer förväntningar på livet än den vanliga arabiska kvinnan från Gaza. Vad jag uppfattat så var det Madis anknytning och PUT som var, det Rami blev kär i.

Vi tiden då de gifte sig måste det ha varit en uppvaktning och en massa löften som nu är brutna. Madi var säkert imponerad av Rami och han la säker ut texten för henne också om sina drömmar som avocado och arbete med mänskliga rättigheter.

Våldet hade en sexuell karaktär, och det gör saken komplex på ett sätt man inte kan bortse ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in